Michelin’in yüzde 45 oranında sürdürülebilir malzeme içeren yol onaylı otomobil lastikleri, ‘Şasi, Araç Gövdesi & Dış Görünüm’ kategorisinde 2023 Otomotiv İnovasyon Ödülü’ne ödüle layık görüldü. Yüksek standartları, kapsamı, ortaklık boyutu ve genel vizyonu ile adından söz ettiren yol onaylı otomobil lastikleri ile Michelin, 2030 yılına kadar yüzde 40 oranında ara bir hedefle, 2050 yılında yüzde yüz sürdürülebilir malzemeler içeren lastik üretme taahhüdünü bir kez daha yineliyor.
Mobilite alanında öncü şirketlerden biri olan Michelin, 2023 Otomotiv İnovasyon Ödülüne layık görüldü. Otomobil sektöründeki önemli yenilikleri belirlemek üzere üretici ve tedarikçilerle birlikte çalışmalar yürüten PricewaterhouseCoopers (PwC) ve Otomotiv Yönetimi Merkezi (Center of Automotive Management- CAM) tarafından Frankfurt’ta düzenlenen ödül töreninde Michelin; yüzde 45 oranında sürdürülebilir malzeme içeren yol onaylı otomobil lastikleri ile ‘Şasi, Araç Gövdesi & Dış Görünüm’ kategorisinde 2023 Otomotiv İnovasyon Ödülü’ne (AutomotiveINNOVATIONS Award) layık görüldü.
Yüksek standartları; kapsamı, ortaklık boyutu ve ürünün kullanım ömrü boyunca kapsamlı yaklaşımı açısından benzersiz özelliklere sahip olan sürdürülebilir malzeme stratejisi ile Michelin, yalnızca bir ürün özelinde veya birkaç ürün gamından ziyade tüm ürünlerinde yaygınlaştırmayı hedefliyor. Bu uygulama kullanılan yöntemlerin, araçların ve endüstriyel süreçlerin derinlemesine dönüştürülmesini gerektirdiği için daha geniş bir anlamda, araştırma-geliştirme ve endüstriyel zorluklar yeni sektörlerin ve değer zincirlerinin yaratılmasını zorunlu kılıyor. Kapsam bakımından sektörde benzeri olmayan bu hedef, Grubun dünyayı korumaya yardımcı olmak amacıyla ürünlerinin tasarımını ve üretim süreçlerini gözden geçirme konusundaki kararlılığına dikkat çekiyor.
İlginizi çekebilir
Sürdürülebilir malzemeler için net bir tanım ve inovasyonların hızı önem taşıyor!
Sürdürülebilir malzemeleri bir insan ömrü ölçeğinde geri dönüştürebilen veya yenilenebilir malzemeler olarak değerlendiren Michelin, bir malzemeyi neyin sürdürülebilir kıldığına dair sektörde ortak ve kesin bir tanım üzerinde uzlaşı sağlanması konusunda çalışmalar yürütüyor. Ayrıca, sürdürülebilir malzemeler alanında inovasyonların hızı ve doğasının yeni beceriler gerektirdiğinin farkında olan Grup, amaca yönelik bir ortaklıklar programına dahil olarak özellikle geri dönüşüm alanlarında çığır açıcı teknolojilerin geliştirilmesini hızlandırmayı amaçlıyor.
Pyrowave (r-stiren), Carbios (r-PET), Enviro (rCB), ADEME’nin katılımıyla IFPEN/Axens (biyo-bütadien), yine ADEME ile üstlenilen Empreinte* projesi ve Michelin’in bir dizi Avrupalı ortakla ve AB desteğiyle kullanım ömrünün sonuna gelmiş lastikleri yeni lastiklere eklenebilecek yüksek kaliteli ham maddelere dönüştürmek için sürdürdüğü döngüsel ekonomi projeleri BlackCycle ve Whitecycle örnekler arasında yer alıyor.
360 derece kapsamlı bir yaklaşım ile ele alınıyor
Grup, tüm lastik parametrelerini ve çevresel etkileri dikkate alacak genel bir eko-tasarım çerçevesi kapsamında hammadde seçiminden geri dönüşüm çözümlerine kadar lastiklerin kullanım ömrü analizine dayalı 360 derece kapsamlı bir yaklaşım uyguluyor. Böylece lastiklerde sürdürülebilir malzemeler geliştirme ve kullanma kabiliyetinin oldukça ötesine geçerek; tasarım, üretim, nakliye, kullanım ve kullanım ömrü sonu gibi lastik kullanım ömrünün her aşamasında, tüm kilit unsurlar doğrultusunda hareket etmeye yönlendiriyor.
2022 yılında piyasaya sürülen ve yüzde 45 oranında sürdürülebilir malzemelerden üretilen lastikler, 2025 yılında standart lastiklerde yer alacak teknolojileri bünyesinde barındırıyor. Bu durum Michelin’in yeni sürdürülebilir malzemelerin büyük ölçekli gelişimine doğru bir adım daha atmasına olanak tanıyor. Michelin’in inovasyon kapasitesinin yanı sıra Grubun 2030 yılına kadar yüzde 40’lık bir ara hedefle 2050 yılında yalnızca yenilenebilir veya geri dönüştürülen malzemeler kullanılarak elde edilen küresel üretimi teşvik etme taahhütlerini devam ettirmek için kaydettiği ilerlemeyi gösteriyor.
Son yorumlar