Mercedes-Benz, EQS amiral gemisi elektrikli sedanının göz kamaştırıcı kabinindeki perdeleri kaldırdı.
Gösterge söz konusu olduğunda iki seçenek var, en etkileyici olanı isteğe bağlı Hyperscreen, neredeyse sütundan sütuna uzanan ve görünüşte üç ekranı birleştiren devasa bir 56 inç geniş kavisli ekrandan oluşuyor. Sürücü ekranı (ekran köşegeni: 12,3 inç), OLED merkezi ekran (17,7 inç) ve OLED ön yolcu ekranı (12,3 inç) tek bir görsel birim olarak görünüyor.
MBUX Hyperscreen’in dokunmatik ekran yüzeylerinin altında, dokunsal ve kuvvet geri bildirimli sezgisel dokunmatik çalışma sunan toplam 12 aktüatör mevcut. Bir parmak ekranların belirli noktalarına dokunursa, kapak plakasında somut bir titreşim uygulanıyor. Kullanılmadığında Hyperscreen, kabine yayılan ortam aydınlatmasıyla birlikte çalışan çeşitli arka planları görüntüleyebiliyor.
İlginizi çekebilir
Diğer ekran düzeni, gösterge paneli için 12,3 inçlik bir yüzer ekran ve bilgi-eğlence sistemi için orta konsolda yer alan büyük, 12,8 inçlik bir tablet benzeri ekran içeriyor. Ayrıca, AMG Line paketinin bir parçası olarak standart konfor ve entegre koltuk başlıklarına sahip ekstra spor koltuklar da sunuluyor..
Hangi düzeni tercih ederseniz edin, “Hey Mercedes” dediğinizde size cevap verecek bir dijital asistan içeren yeni nesil MBUX yazılımına sahip olacaksınız. Sistem, araç işlevlerini açıklamaktan ve örneğin Bluetooth aracılığıyla bir akıllı telefona nasıl bağlanılacağı sorulduğunda yardımcı olmaktan, ruh halinize göre belirli ortam aydınlatmasını ve ekran animasyonlarını tetiklemeye kadar çeşitli özellikler sunan Yapay Zeka (AI) tarafından destekleniyor. MBUX’un donanım özelliklerinin 8 CPU çekirdeği, 24 GB RAM ve saniyede 46,4 GB RAM bellek bant genişliğini içerdiğini belirtmek gerekiyor.
EQS, sürücü ekranındaki çok çeşitli yardım ve konfor işlevleri için kullanılan yüz tanıma kameralarıyla donatılmış olarak geliyor. Bunlar arasında biyometrik kimlik doğrulama, ATTENTION ASSIST yorgunluk uyarısı ve dış aynaları önceden ayarlanmış konuma ayarlamayı içeriyor.
EQS’nin tüm ince tozları, mikro parçacıkları, polenleri ve diğer maddeleri aracın dışında tutan bir HEPA filtresi ve aynı zamanda 710 watt, 15 hoparlörlü bir Burmester surround ses sistemi kullandığı açıklandı. Ayrıca otomobilin bir mola sırasında kullanılmak üzere üç aşamalı – uykuya dalma, uykuda kalma, uyanma – özel bir “Power Nap” programı içerdiği söyleniyor. İlk modda, sürücü koltuğunu dinlenme konumuna hareket ettiriyor, yan camları ve panjurları kapatıyor, taze ve devridaim havasının iyonizasyonunu etkinleştiriyor ve ortam aydınlatmasını buna göre ayarlıyor. Merkezi ekrandaki yatıştırıcı sesler ve yıldızlı gökyüzü tasviri uykuya dalmayı destekliyor. Uyanma, “hoş bir şekilde harekete geçiren bir ses manzarası, uygun koku ve ayrıca kısa süreli aktif, hafif bir masaj ve koltuk havalandırması” ile birlikte geliyor. Son olarak koltuk tekrar kaldırılıyor ve tavan döşemesindeki stor perde açılıyor.
Mercedes birçok teknik detayı henüz açıklamadığını fakat EQS’nin 0.20’den başlayan Cd değerine sahip ilk seri üretim otomobil olarak son derece aerodinamik bir gövdeye sahip olduğunu biliyoruz.
S-Serisi’nin elektrik eşdeğeri, WLTP döngüsünde 700 km’yi aşan bir sürüş menziline izin veren en büyüğü 108 kWh kapasiteye sahip olan çeşitli pil paketleriyle sunulacak. Ayrıca, EQS’nin şarj kablosu aracılığıyla şarj istasyonlarıyla iletişim kurmasını sağlayacak bir Tak ve Şarj Et özelliğine sahip olacağını biliyoruz.
Son yorumlar