Aylarca süren bekleyişten sonra, Mercedes-Benz Vision EQXX konsepti nihayet markanın otomotiv verimliliğinin zirvesinin ifadesi olarak sahneye çıktı. Bir üretim versiyonu da yolda.
EQXX’in etkileyici verimliliği, tek şarjla 1.000 kilometre mesafe kat etmesini sağlıyor. Bu rakam şarja ihtiyaç duymadan Berlin’den Paris’e gitmek için yeterli olacak. Mercedes, ortalama bir Amerikalı sürücünün aracı yalnızca ayda iki kez şarj etmesi gerektiğini iddia ediyor.
Mercedes, EQXX’in pilinin kapasitesini, 100 kilovat-saatten az olduğunu söylemenin ötesinde açıklamadı. Yine de şirket, paket hakkında birkaç etkileyici ayrıntı verdi. EQS’dekinden yüzde 50 daha az hacme sahip ve yüzde 30 daha hafif. Maksimum sistem voltajı 900 voltt. Pil ve onu taşıyan çerçeve yaklaşık 495 kilogram ağırlığında. Güç, 201 beygir üreten bir elektrik motorundan geliyor. Mercedes, enerjinin yüzde 95’inin tekerleklere gittiğini açıkladı.
İlginizi çekebilir
Tavanda 117 hücreli bir güneş paneli var ve araç bunu birçok yardımcı elektrik sistemine güç sağlamak için kullanıyor. Ayrı bir lityum-demir-fosfat pil, enerjiyi depoluyor. İdeal koşullarda, bu teknoloji 25 kilometre menzili sağlayabiliyor.
Fotoğraflarda EQXX’e bakıldığında belli olmasa da araç oldukça kompakt. Sedan 463 santimetre uzunluğa ve 280 santimetre aks mesafesine sahip. Karşılaştırma için, en yeni C-Serisi 475 santimetre uzunluğunda ve 286,51 santimetre aks mesafesine sahip.
EQXX ayrıca elektrikli otomobil standartlarına göre oldukça hafif. 1,750 kilogram ağırlığında. Bu, 1.675 kilogram ağırlığındaki Mercedes-Benz C300 Sedan’dan sadece biraz daha fazla.
EQXX, havayı yarıp geçmek için sadece 0.18’lik ultra düşük sürtünme katsayısına sahip. Gövde pürüzsüz ve çatıdan arka tarafa uzanan bir gözyaşı şekline sahip. Ön alan aslında Smart’ın modellerinden bile daha yere yakın.
Mercedes, sedanı bu kadar pürüzsüz hale getirmek için birçok teknoloji kullanmış. Örneğin, ön tampondaki ve tekerlek üstündeki hava perdelerinin bir kombinasyonu, köşe boyunca aerodinamik ayrımı ortadan kaldırıyor.
Ayrıca ön ızgarada sadece gerektiğinde açılan aktif soğutma panjurları da bulunuyor. Arkada, arka difüzör yüksek hızlarda açılıyor ancak kullanılmadığında gövdeye kusursuz bir şekilde oturuyor.Ultra düşük yuvarlanma dirençli lastikler, Bridgestone ile yapılan bir iş birliğinden geliyor.
İçeride, 47,5 inç genişliğinde kesintisiz bir ekran var. 8k çözünürlüğe sahip ve bir şehri uydu görüntüsünden 10 metre yüksekliğe kadar gösterebilen 3D grafiklere sahip navigasyon sistemini çalıştırıyor.
Kabin ayrıca sürdürülebilir malzemelerden kapsamlı bir şekilde yararlanıyor. Biosteel ipek benzeri lif kullanan kumaşlar, mantarlardan elde edilen vegan deri, toz haline getirilmiş kaktüs liflerinden elde edilen hayvansız derive bambu bazlı halıları içeriyor.
Mercedes, EQXX konseptini üretime hazır bir araca ne zaman uyarlamayı planladığı konusunda herhangi bir ayrıntı sunmuyor.
Son yorumlar