Mazda, “Sustainable Zoom-Zoom 2030” stratejisini resmi olarak açıkladı. Açıklanan planın en büyük sürprizi ise, dünyanın kompresyonla ateşleme yapabilen ilk seri üretim benzinli güç ünitesi olan yüksek verimli içten yanmalı motorun piyasaya sürülmesi olacak.
Mazda’nın 2030’a kadar hedefi CO2 salınım seviyesini 2010’a oranla %50 azaltmak… Markanın 2050 hedefi ise düşüş miktarını %90’a çekmek. İçten yanmalı motorların henüz ölmediğini savunan Japon üretici, bu hedefi tutturmak için fosil yakıtla çalışan güç ünitelerini mükemmelleştirmek için çalışmalarını sürdürecek.
Skyactiv motorların ikinci neslini temsil eden benzinli Skyactiv-X motor, yakıt-hava karışımını tıpkı dizel motorlarda olduğu gibi pistonun sıkıştırmasıyla ani şekilde yakacak. Spark Controlled Compression Igniton (Kıvılcım Kontrollü Sıkıştırma Ateşlemesi) adlı yeni teknoloji sayesinde Mazda mühendisleri benzinli motorlarda sıkıştırarak ateşlemenin kullanımını engelleyen iki büyük sorunu aşmayı başarmış.
İlginizi çekebilir
Dizel ve benzinli motorların avantajlarını harmanlayan yeni Skyactiv-X motor süperşarj desteği görecek ve şu anda piyasada bulunan benzinli Mazda motorlarına göre %10 ile %30 arasında daha fazla tork üretecek. Dahası, motor verimi de güncel Skyactiv motorlara göre %20 ile %30 oranında iyileşecek.
Son yorumlar