Japon marka Mazda 100’üncü yaşını kutlarken otomotiv sektörüne kazandırdıklarıyla da hafızalara kazınıyor.
Bunlardan biri de RX-7. Rotary motoruyla döneminde, en çok satılan sporcu unvanını elde eden bu hafif sıklet sporcu, Hiroshima merkezli markanın DNA’larını da içinde barındırıyor.
1978 yılında lanse edilen RX-7 tanıtılmasının ardından British Saloon Car Championship’teki birinciliklerle adından söz ettirdi. SPA, Amerika, Daytona yarışlarındaki başarı ve dayanıklılık sınavlarını geçen RX-7 otomobil tutkunlarında sportif duyguları çağrıştırmaya devam ediyor.
İlginizi çekebilir
Orta ön yerleşimli motoru ve yaklaşık 1 ton ağırlığı ve 1.1 lt’lik silindir hacmiyle eğlenceli bir sürüş vadediyordu. İkinci jenerasyon RX-7’de ise Porsche’den esinlenilmiş tasarım detayları, dinamik süspansiyon sistemi mevcuttu. 1.3 litrelik rotary motor Avrupa’ya 150 HP motor gücüyle geldi. Twin Scroll turbo versiyonlar ise 180-200 HP’lik güçler üretirken, 0-100 km/s hızlanmasını 6 saniyenin altında tamamlıyordu Daha sonra RX-7’nin ruhu 2003 yılında RX-8 ile sürdü.
Nice yaşlara Mazda.
Son yorumlar