Küçük sınıfının iki Akdeniz kanı taşıyan üyesi Seat Ibiza ve Peugeot 208, 2015 içerisinde ufak bir makyaj operasyonundan geçtiler. 2008’de üretilmeye başlanan dördüncü nesil Ibiza’daki makyaj operasyonu bir ilk değil, dışarıdan bakıldığında da değişimi anlamak neredeyse imkansız. Farlarında LED kullanılmaya başlanılan Ibiza’nın jantlarından da değişimi gözlemleyebilirsiniz. Esas değişim iç mekanda. Kokpitte en fazla dikkat çeken detay artık dokunmatik olarak alınabilen multimedya ünitesi. 2008’den günümüze kullanım zorluğu yaşatan sistemden vazgeçilmiş olması büyük bir artı. Volkswagen’in klasikleri arasındaki sezgisel arayüz sayesinde, yeni nesil karmaşık teknolojiler de kontrol edebilmek kolaylıkla yapılabiliyor. Leon ile karşımıza çıkan direksiyon simidi de Ibiza’nın yenilikleri arasında. Ambians aydınlatması, geri görüş kamerası ve navigasyon da eklenen diğer özellikler arasında…
2012’de üretilmeye başlanan Peugeot 208’nin makyajı ise biraz biraz erken yapılmış izlenimi doğurdu. Ancak geç olsun güç olmasın diyerek neler değişmiş onlara bir bakalım istedik. 207’ye göre daha kısa tampon-tekerlek mesafesine sahip olan 208, makyajla beraber daha da küt bir burna kavuştu. Far ve stop grubunda da LED teknolojisine ağırlıklı olarak görev verildi. Active City Brake ve geri görüş kamerası gibi donanımlar haricinde otomatik park yardımcısı ve dokunmatik ekranın menüsü de değişimden nasibini aldı.
Seat Ibiza, İspanya’nın Barselona kentinde üretilirken Peugeot 208, Fransa’nın İsviçre ve Avusturya sınırındaki Mulhouse fabrikasından yollara çıkıyor. Aralarında kuş uçuşu 806,95 km fark olan bu iki fabrika küçük sınıfın belki en çok satılan değil ama kendi markaları içinde en fazla satış rakamına ulaşan modellerini üretmekle meşguller. Peugeot’nun ve Seat’ın satış anlamındaki amiral gemileri makyaj ile birlikte kişiselleştirme olayını bir miktar arttırdılar. Testimize konuk olan 208, mat gri boyasıyla dikkat çekerken, elinizi gövdenin üzerinde gezdirdiğinizde zımpara gibi yüzeyiyle içinizi bir hoş ediyor. Kir göstermemesi sebebiyle tercih edilebilir ancak okşaması pek hoş değil! Ibiza ise metalik gri renginde mor aynalar ve jantlarıyla kadın derneklerinin sevebileceği bir kombinasyon ile haberimize konuk oldu. Test araçlarımızın motor ve şanzımanları da birbirinde farklıydı. Ancak burada amacımız iki yeni makyajlı modelin değişimini incelemek. Test konuğumuz Peugeot 208, 1.6 HDI motor ve ETG6 adındaki 6 kademeli otomatikleştirilmiş manuel şanzımana sahipti. Diğer bir söylemle robotize şanzıman kullanımına devam ediliyor. 92 HP gücündeki 208, vites geçişlerinde karakteristik salınımını sürdürürken esas başarısını yakıt tüketimiyle ortaya koyuyor.
İlginizi çekebilir
Küçük çaplı direksiyon simidi halen alışkanlık gerektiriyor ancak çevikliğiyle beğeni topluyor. Haberimizdeki Ibiza ise 90 HP gücündeydi. 1.2 lt’lik TSI motorun hırıltıları tanıdık. İlk çalışma anında dizelleri anımsatan motorun sesi devir arttırça daha keyifli bir hal alıyor. Revize edilen direksiyon sistemi ile Ibiza’nın daha keskin tepkiler verdiğini söyleyebiliriz. Peki bu ikili arasından hangisi daha iyi yol tutuşa sahip? Bu sorunun cevabını verebilmek zor. 208 daha kıvrak bir izlenim bırakıyor. Ancak Ibiza’nın sürücü ile iletişimi de oldukça kuvvetli. Bozuk zeminleri Ibiza’nın ön takımı daha az severken 208’in arka akslarından gelen sesler daha baskın.
Konuyu birazda fiyatlar açısından konuşmak gerekirse; Ibiza 38.500 TL’lik başlangıç seviyesiyle piyasadaki en iyi tekliflerden birini sunuyor. Bir süredir tüm Seat modellerinde süregelen bu rekabetçi fiyatlar markanın daha yüksek adetlere ulaşma stratejisinden geliyor. 38.500 TL karşılığında 1.0 lt 75 HP’lik bir benzinli Ibiza alabilirken en ucuz Peugeot 208 olan 1.2 PureTech 82 HP için 43.500 TL ödemeniz gerekiyor. Yani fazladan 7 HP için 5.000 TL! Ibiza’da otomatik şanzıman şimdilik sadece 1.0 EcoTSI 110 HP DSG Start&Stop adındaki versiyonda sunuluyor. Bu modelin fiyatı 54.500 TL. Bu noktada muadil bir 208’in ne olması gerektiğine siz karar verin: 208 Allure 1.2 PureTech 82 HP ETG5 Otomatik S&S 54.900 TL iken, 208 GT Line 1.2 PureTech 110 HP EAT6 Tam Otomatik 70.000 TL. Test konuk olan Seat Ibiza 1.2 TSI 90 HP ise 45.500 TL’den başlıyordu. Haberimizin diğer konuğu 208 Active 1.6 HDI 92 HP ETG6 Otomatik ise 65.200 TL fiyatlardan başlıyor.
Yazı: Birkan Demir Çalışkan
Son yorumlar