Lexus, 2025 yılına kadar geliştireceği sürüş performansı, stil ve ileri teknoloji setini birleştirdiğini söylediği Lexus LF-Z Elektrikli konseptini tanıttı.
Konseptin temelini, Lexus’un DIRECT4 dört tekerlekten çekiş teknolojisini kullanan elektrikli araçlara özel platform oluşturuyor. Lexus, bu teknolojinin gücün tekerleklere dağıtımını kontrol ettiğini ve önden, arkadan ve dört tekerlekten çekiş konfigürasyonlarında çalışabildiğini bildirdi.
Lexus LF-Z Electrified Concept, otomobil üreticisinin tasarım dilinin gelişimini gösteriyor. Coupe-crossover’ları anımsatan bir siluete sahip konseptin ön kısmı, markanın tamamen elektrikli bir araç olduğu ve ön tarafında içten yanmalı motor bulunmadığı için kapalı olan ızgaraya sahip.
İlginizi çekebilir
Yandan bakıldığında, aracın kısa ön ve arka çıkıntıları hemen göze çarpıyor LF-Z Electrified Concept’in arkası özellikle ilgi çekici ve karmaşık bir LED aydınlatma grubu ile tamponda dikey olarak konumlandırılmış üçüncü bir fren lambasını içeriyor.
Lexus, aracın içini Japonca “Tazuna” konsepti etrafında tasarladığını söylüyor. Bu nedenle, bir at ile binicisi arasındaki ilişkiden ilham alan bu felsefe kabini sürücü odaklı bir hale getiriyor.
Lexus, LF-Z Electrified Concept’in lansmanıyla birlikte, 2025 yılına kadar 20 yeni model sunmayı planladığını duyurdu. Lexus, sedan ve SUV serisini genişletme taahhüdünde de bulundu.
Japon otomobil üreticisi, 2025 yılına kadar tüm modellerinin elektrikli versiyonlarını sunmayı hedefliyor ve o tarihe kadar elektrikli araç satışlarının benzinle çalışan modellerin satışını geçmesini öngörüyor. 2050’ye kadar Lexus, malzeme, parça ve araç üretimi, araç lojistiği ve eski araçların geri dönüşümü dahil olmak üzere tüm model serisinin yaşam döngüsü boyunca karbon nötrlüğünü sağlamayı hedefliyor.
Son yorumlar