Porsche pilotları Romain Dumas (Fransa), Neel Jani (İsviçre) ve Marc Lieb (Almanya) inovatif Porsche 919 Hybrid modelini birinci sıraya taşıdılar. Takım arkadaşları Timo Bernhard (Almanya), Brendon Hartley (Yeni Zelanda) ve Mark Webber (Avustralya) kardeş otomobilleriyle gece yapılan uzun bir tamir duraklamasının ardından yarışı toplamda 14. sırada tamamladılar.
Dünyanın en zorlu otomobil yarışı olarak gösterilen Le Mans’da 18. Genel klasman birinciliğini elde eden Porsche, bu rekorun sahibi olduğu ve unvanını koruduğu için dünyanın en seçkin kupalarından birinin üst üste ikinci yılda kendisinde kalmasını sağlamış oldu. Geçtiğimiz yıl da Earl Bamber (Yeni Zelanda), Nico Hülkenberg (Almanya) ve Nick Tandy (İngiltere)’den oluşan takım, bir Porsche 919 Hybrid ile bu başarıyı elde etmişlerdi. Porsche’nin ilk genel Le Mans zaferi 14 Haziran 1970 tarihinde Hans Herrmann ve Richard Attwood tarafından bir 917 KH Coupé ile kazanılmıştı.
Dayanıklılık yarışlarında önde gelen dünya şampiyonları Timo Bernhard (Almanya), Brendon Hartley (Yeni Zelanda) ve Mark Webber (Avustralya) takımının paylaştığı, otomobil numarası 1 olan diğer Porsche 919 Hybrid otomobil, gece servis için uzun bir duraklamanın ardından yeniden mücadeleye katıldı ve genel klasmanda 14. sırada yer aldı. LMP1 sınıfında ise beşinci sırada yer aldı. Porsche, Le Mans’ta, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonasında (WEC) üreticiler sıralamasında toplam 71 puan ile ödüllendirildi. 24 Saat Le Mans için, şampiyonanın diğer sekiz ve altı saatlik yarışlarının iki katı puan veriliyor. Porsche üreticiler sıralamasında 127 puanla, Audi (95) ve Toyota’nın (79) önünde ilk sırada yer alıyor. Sürücüler sıralamasında Dumas, Jani, Lieb şu anda 94 puanla en yakın rakiplerinin 39 puan önünde lider konumunda bulunuyorlar.
Son yorumlar