Hyundai’nin yeni modeli Kona, Nissan Juke ve Toyota C-HR’ı gözüne kestirdi.
Hyundai’nin Kona crossover aracı küçük olabilir, ama Hyundai için büyük bir olay. Sadece yeni B segmentini kullanmamakla birlikte, Hyundai’nin SUV araçları için yeni ve renkli bir stil yönü belirliyor. Tüketicilerin Jeep Cherokee ve Nissan Juke gibi normalden farklı tasarımları beğenmesi bu noktada çok iyi çünkü Kona bu tasarım tarzının uzun süre eskimeyeceğini gösteriyor.
İlginizi çekebilir
Amerika’da ve Avrupa’da Kona dört silindirli bir motor ile dört tekerlekten çekişli veya önden çekişli olarak satışa çıkacak. Ayrıca bir hibrit motor çıkacağı söylentileri de var. Kona en uç donanımda 2.0 litrelik atmosferik bir motorla, 147 HP ve 179 nm tork sunuyor, bu motora ise 6 ileri manuel şanzıman eşlik ediyor. Hyundai bu eşleşmenin 0’dan 100 km/s’ye 10 saniyede çıkacağını ve son hızının 193 km/s olduğunu söylüyor, fakat bu bilgilerin önden çekişli araçla mı dört tekerlekten çekişli araçla mı olduğu kesin değil. Daha güçlü bir dört silindirli, turbo beslemeli, 1.6 litrelik motor opsiyonu da mümkün. Bu motor ise 175 HP ve 264 Nm tork üretiyor. Turbo beslemeli model 0’dan 100km/s’ye 7.7 saniyede çıkıp, 209 km/s’ye ulaşıyor.
Avrupa’daki Kona alıcıları ise 1.0 litrelik turbo beslemeli, 110 HP üreten bir üç silindirli, 6 ileri manuel şanzımanlı bir motor opsiyonuna sahip. Buna ek olarak Avrupa ve diğer küresel pazarlarda 1.6 litrelik dört silindirli dizel seçeneği de mevcut. Bu güç aktarım seçeneklerinin ikisinin de Amerika’ya gelmeyeceği tahmin ediliyor.
Eğer dört tekerlekten çekişli bir aktarım isterseniz Kona size arkada sofistike Multilink çok kollu süspansiyon sunuyor.
Hyundai iç mekanda tüm rakiplerinden daha fazla baş mesafesine sahip, arka koltuklar düz katlanıyor ve bagajda iki katlı saklama alanı mevcut. Teknoloji açısından Kona en yeni donanımlarla geliyor. Bunların arasında 5, 7 ve 8 inçlik ekran seçeneklerine sahip ekranda Android Auto ve Apple Carplay mevcut. Hyundai aynı zamanda head up display sistemini otomobile entegre etmiş.
Güvenlik sistemleri de aynı zamanda bolca mevcut. Standart mı opsiyon mu olacağı belirsiz olsa da Hyundai Kona’yı kör nokta asistanı, trafik çarpışma asistanı (bu sistem aynı zamanda Kona’nın arkasından oluşacak kazaları da önlüyor), sürücü dikkat uyarısı, adaptif far ve şerit takip asistanı ile donatmış.
Kona’nın bu sene içerisinde satışa çıkması planlanıyor. İlk Kona’lar büyük ihtimalle önümüzdeki ayda Hyundai’nin ana pazarı Güney Kore’de yola çıkacak.
Son yorumlar