3.5 saniyede 0-100 km / sa hızlanabilen ve 800V şarj kabiliyetine sahip olan Kia EV6, Porsche Taycan’ı tedirgin edeceğe benziyor. Şirketin ilk özel elektrikli araç platformunu temel alan EV6, Güney Koreli marka için önemli bir kilometre taşı olmaya hazır.
EV6, şirketin yeni “Opposites United” tasarım felsefesini benimsiyor. Bu felsefe “pozitif kuvvetleri ve doğal enerjiyi” uyandırırken aynı zamanda “keskin stil unsurları ve heykelsi şekillerin zıt kombinasyonlarını” da bünyesinde barındırıyor.
Kurumsal konuşmayı bir kenara bırakırsak EV6, ayırt edici farlarla çevrili ince bir ızgarayla şık bir dış cepheye sahip. Dikdörtgen hava girişleri ve dış kenarlarda küçük dikey çıtalara sahip aerodinamik tampon ön bölümü tamamlıyor.
İlginizi çekebilir
Ön kısım ilginç olsa da, EV6’nın kısa bir kaputu ve aerodinamik gövdesi olduğu için profil gerçekten dikkat çekiyor. Karartılmış A sütunları otomobilin geniş görünmesini sağlarken, yukarı doğru uzanan çizgi otomobilin uzunluğunu vurguluyor.
EV6’nin boyutlarına baktığımızda; 2,900 mm aks mesafesi, 4,680 mm uzunluk, 1,880 mm genişlik ve 1,550 mm yükseklik bize oldukça büyük bir otomobil olduğunu kanıtlıyor. EV6, Sorento’dan 119 mm daha kısa, 20 mm daha dar ve 145 mm daha alçak olmasına rağmen, markanın yedi koltuklu SUV’una göre aks mesafesi 86 mm daha uzun.
Sürücüler, 12 inçlik bir dijital gösterge paneli ve kavisli ekranlara sahip 12 inçlik bir bilgi-eğlence sistemi ile donatılmış minimalist bir gösterge paneli ile karşılanıyor. Kia ekranların detayları hakkında pek bilgi vermedi fakat bilgi-eğlence sistemi kablosuz güncellemelere ve gerçek zamanlı hizmetlere izin veren Kia Connect teknolojisine sahip. Sonuç olarak, kullanıcılar yakındaki şarj istasyonlarını bulabilir, şarj durumlarını izleyebilir ve mevcut menzillerini görebilirler.
Öne çıkan diğer özellikler arasında iki kollu direksiyon simidi ve artırılmış gerçeklik sunan head-up ekranı yer alıyor. Model ayrıca, aracın hızına göre ayarlanan yapay bir gürültü üreteci olan “Aktif Ses Tasarımı” teknolojisine sahip 14 hoparlörlü Meridian ses sistemi ile donatılabiliyor.
Cömert aks mesafesi, geniş bir iç mekana ve 520 litrelik bagaja olanak tanıyor. Bagaj, arka koltuklar aşağı katlanarak yaklaşık 1.300 litre olacak şekilde genişletilebiliyor.
Güvenlik cephesinde, Şerit Takip Asistanı, Güvenli Çıkış Asistanı, Uzaktan Akıllı Park Asistanı ve Otoban Sürüş Asistanı 2 gibi çeşitli sürücü yardım sistemleri bulunuyor.
EV6, standart ve uzun menzilli pillerin yanı sıra arkadan ve dört tekerlekten çekişli olduğu için farklı versiyonlara sahip olacak.
Başlangıcı, 170 HP ve 350 Nm tork üreten arkaya monte bir motora güç veren 58 kWh standart menzilli bir batarya oluşturuyor. Dört tekerlekten çekişli versiyon, 235 HP güç ve 605 Nm tork sağlayan ikinci bir elektrik motoru sahip. Bu motorlar EV6’nın 0-100 km / sa hıza 6,2 saniye kadar kısa bir sürede hızlanmasını sağlıyor.
77.4 kWh bataryaya yükseltilince daha uzun menzile kavuşan tüketiciler aynı zamanda, 228 HP güç ve 350 Nm tork değerinde bir elektrik motoruna sahip oluyor. Dört tekerlekten çekişli versiyonda, güç çıkışı 325 HP ve 605 Nm torka kadar yükseliyor. Bu sayede araç 0-100 km / sa hıza 5,2 saniyede çıkabiliyor. WLTP kriterlerine göre ise 510 km üzerinde bir menzile sahip oluyor.
Yalnızca dört tekerlekten çekiş ve uzun menzilli batarya ile sunulan EV6 GT, serinin en üstünde yer alıyor. 585 HP güç ve 740 Nm tork üreten elektrikli motorlar, EV6 GT’yi Porsche Taycan 4S’den daha hızlı şekilde 3.5 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabiliyor.
EV6 GT maksimum 260 km/sa hıza ulaşabiliyor. Hızlı gitmenin yanı sıra, model 405 km menzile ve dinamik sürüş ve kullanım özellikleri sunmayı vaat eden elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel yazılımına sahip oluyor.
EV6, yeni E-GMP platformunu kullanıyor ve 400V ve 800V şarj özelliklerine sahip. Bu platform, şarjın yalnızca 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e çıkmasını sağlıyor. Zamanınız kısaysa, arkadan çekişli uzun menzilli EV6’ya dört buçuk dakikadan daha kısa bir sürede 100 km menzil verilebiliyor.
Sürücüler ayrıca tek pedallı sürüşe kadar altı farklı geri kazanım seviyesine sahip akıllı rejeneratif bir fren sistemine sahip olacaklar. Sürücülerin “arabayı hızlı ve kolay bir şekilde yavaşlatmasına ve sürüş menzilini ve verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için kinetik enerjiyi geri kazanmasına” olanak tanıyan “vites değiştiriciler” de EV6’da sunuluyor olacak.
EV6, araca yükleme işlevine izin veren entegre bir şarj kontrol birimine sahip. Bu kulağa çok heyecanlı gelmese de, modeli etkili bir şekilde başka cihazlara enerji sağlayabilen dev bir pile dönüştürüyor. Örnek olarak EV6, kesinti sırasında bir klimaya ve 55 inç televizyona 24 saatten fazla güç sağlayabiliyor. Model aynı zamanda başka bir elektrikli aracı şarj etmek için de kullanılabiliyor, bu da mahsur kalan sürücülere yakındaki bir şarj istasyonuna ulaşmaları için yeterli enerji sağlamış oluyor.
Kia, EV6 için belirli pazarlarda rezervasyonları kabul ediyor ve bu yılın sonlarında birkaç ülkede satışa sunulacak.
Son yorumlar