Ocak – Nisan 2017 döneminde gerçekleştirdiği 166.266 adetlik satışla rekor kıran KIA, bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 11,7 artış kaydetti. Bu sonuçla bir ilk gerçekleştiren KIA, Avrupa’da yüzde 3 pazar payına ulaştı. Mart ayında 55.007 araç satışı yapan KIA, böylece Avrupa Pazarı’nda tarihinin en iyi aylık performansına imza attı. KIA’nın 2017 yılının ilk 4 aylık performansında, yeni kompakt otomobiller ve elektrikli güç üniteleri büyümeyi tetikleyen en önemli unsurlar olarak öne çıktı.
KIA Motors, ACEA (Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği) tarafından açıklanan en son verilere göre 2017 yılının ilk 4 ayında Avrupa pazarında rekor kırdı. Avrupa pazarının yüzde 4,5 oranında büyüme kaydettiği 1 Ocak – 30 Nisan 2017 tarihleri arasında KIA, 166.266 adet satış gerçekleştirerek, bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 11,7 büyüme kaydetti. Son verilere göre KIA ilk kez Avrupa pazarında yüzde 3 pazar payına ulaştı. 2016 yılının aynı döneminde yüzde 2,8 pazar payına sahip olan KIA, Nisan ayında gerçekleştirmiş olduğu 41.279 adetlik satışla Avrupa pazarında yüzde 3,4 pay elde etti.
Mart ayı KIA’nın yeni bir aylık satış rekoruna da sahne oldu. Sunduğu yeni modellerin satışlarına ivme kazandırması ile yılın ilk çeyreğinde rekor kıran KIA, Mart ayında 55.007 adet araç satışı gerçekleştirdi. Ocak – Mart 2017 döneminde 124.987 araç satışı yaparak, Avrupa pazarında bugüne kadarki en iyi çeyrek dönem performansına imza atan KIA, bir önceki yılın ilk çeyreğine kıyasla yüzde 13 artış kaydetti. Özellikle Avrupa pazarında her geçen gün artan gelişmiş güç ünitelerine olan talebi karşılamak üzere eko-otomobil ürün gamını daha da genişleterek, 2017 yılının ilk çeyreğinde ürün gamına yeni Rio ve Picanto’yu ekledi. KIA, yılın geri kalan kısmında farklı çevre dostu araçlar ve güç üniteleri dışında, Gran Turismo tipi amiral gemisi Stinger olmak üzere, yeni modelleri de satışa sunmaya devam edecek…
İlginizi çekebilir
Satışlarını önemli oranda arttıran KIA’nın son dört aylık sürede kaydetmiş olduğu büyümeyi; tamamen yenilenen kompakt sınıf otomobil ürün gamı ile yeni hibrit ve elektrikli güç üniteleri olmak üzere iki temel alan tetikledi.
Geçtiğimiz Mart ayında Avrupa ile aynı zamanda satışa sunulan yeni KIA Rio kısa sürede beğeni kazanarak, Türkiye ve Avrupa pazarında binlerce tüketici tarafından tercih edildi. 2016 yılının aynı döneminde 22.964 adet satan KIA Rio, 2017 yılında gerçekleştirmiş olduğu 28.025 adetlik satış performansı ile yüzde 22’lik bir artışa imza attı. Avrupa’dan önce Şubat ayında Türkiye’de satışa sunulan KIA’nın şehir içi otomobili Yeni Picanto, Mart ayı itibariyle ise Avrupalı tüketicisiyle buluştu. Yeni modelin sağlamış olduğu ivmeyle Picanto 22.443 adet satarak, A segmentinde önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 23,4 (eski ve yeni neslin ortak verileri) büyüme kaydetti.
Alternatif yakıtlı araçlar ise KIA’nın Nisan ayındaki büyümesinde en büyük paya sahip oldu. 2016 yılının aynı dönemi ile kıyaslandığında Ocak – Nisan 2017 döneminde; 10.339 adetle yeni hibrit SUV Niro, 307 adetle Optima Plug-in Hybrit ve 1.487 adetle Soul EV olmak üzere KIA’nın hibrit ve elektrikli araçlarının satışları dokuz katın üzerinde artış gösterdi. Mayıs ayında Türkiye’de de satışa sunulan tamamen yeni KIA Niro, Avrupalı tüketicinin gönlünü kazanarak; Picanto, Rio, Sportage ve cee’d modellerinin ardından KIA’nın Avrupa’da en çok satan 5’inci modeli oldu.
Niro Plug-in Hibrit ve popüler Optima Sportswagon’un Sedan versiyonunda plug-in hibrit güç ünitesinin de devreye alınmasıyla, Niro ve Optima ürün gamı 2017 yılında ivme kazanmaya devam edecek. 2020 yılına kadar yakıt verimliliğini yüzde 25 oranında geliştirmeyi hedefleyen KIA’nın, bu iki yeni modeli ile birlikte hedefine emin adımlarla ilerlediği görülüyor.
Son yorumlar