Makyajlanan Peugeot 308, 1.6 litrelik dizel motoru ve otomatik şanzımanıyla yeni Hyundai i30’un karşısına çıkıyor. Bakalım makyaj operasyonu 308’e yaramış mı?
em Peugeot 308 hem de Hyundai i30 ilk olarak 2007 yılında sahneye çıktı. Aslında Peugeot 308’in geçmişi çok daha eskiye dayanıyor 90’ların sonunda fırtına gibi esen 306 ve 2000’lerin başından beri kronik problemleri olsa da 307 modeli sınıfının en çok satılan araçlarından olmayı başardı. Güney Koreli üretici bu segmente biraz daha geç girmiş olsa da konforlu kullanımı ve makul fiyat politikasıyla kendine yer açmayı başardı. 2017 senesinde yollara çıkan üçüncü nesil i30 ise artık çıtayı çok daha yukarılara konumlandırdı. Peugeot 308, 2013 yılından beri aynı modelle yoluna devam ediyor, geçtiğimiz sene ufak bir makyaj operasyonundan geçen modelin yeni neslinin tanıtılması çok da uzak bir tarihte olmayacaktır.
Tasarım
İkinci nesil 308, 2013 yılında ilk yollara çıktığında sportif tasarımıyla dikkatleri üzerine çekmişti. 2017’de yapılan makyaj operasyonuyla birlikte özellikle GT-Line paketli 308, sınıfının en dinamik modellerinden biri olmayı sürdürüyor. Ön görünüm, markanın yeni tasarım felsefesine göre yeniden elden geçirilmiş, arka tarafta ise değişen stop grubu dikkat çekiyor.
Hyundai i30 ise yeni nesliyle bambaşka bir tasarım anlayışına kavuştu. Avrupalı rakipler, modellerinin yeni nesillerinde çok radikal değişikler yapmazken, Güney Koreli marka bu durumun tam tersini gerçekleştirmiş. Artık daha köşeli hatlara kavuşan i30, özellikle dikey konumlandırılan LED gündüz farlarıyla oldukça çekici bir otomobil olmuş.
Kabinlere geçtiğimizde i30’un yeni neslin avantajıyla daha modern göründüğünü düşünüyoruz. 8.0 inçlik dokunmatik ekran kabinde hemen göze çarpıyor, önceki nesle göre düğme kalabalığından kurtulmuş konsolda her şey yerli yerinde gözüküyor. i30, kalite ve işçilik anlamında da sınıfının en başarılı modellerinden biri olmuş.
308’in kabini ise i-Cockpit’in ilk neslini sürdürmeye devam ediyor. Yeni 3008’de görmeye alıştığımız ikinci nesil i-Cockpit’ten sonra biraz demode gözüken eski nesil, yine de sade tasarımıyla gözü yormuyor. Malzeme kalitesi ve işçilik olarak ise Hyundai i30’un gerisinde kalıyor.
Motorlar
Hyundai i30 yeni neslinde de bir önceki modelinde kullandığı 1.6 litrelik dizel motoru kullanmaya devam ediyor. 136 HP güç ve 300 Nm tork üreten motor, kâğıt üstündeki gücünü yola yansıtmakta biraz zorlanıyor. 10.6 saniyede 0’dan 100 km/s hızlanmasını tamamlayan i30, yedi ileri çift kavramalı şanzıman ile gücünü ön tekerleklere iletiyor.
308’in kalbinde ise PSA Grubu’nun en çok tercih edilen ünitelerinden biri olan 1.6 litrelik BlueHDi motor yer alıyor. Tutumluluğuyla ünlenen motor 120 HP güç ve 300 Nm’lik tork değerlerine sahip. Kâğıt üstünde i30’dan daha yavaş gibi duran 308, yolda ise bunun tam tersini sunuyor. 9.5 saniyelik 0’dan 100 km/s hızlanma değerine sahip 308, bu performansını i30’dan 168 kilogram daha hafif olmasına borçlu. Bu motor alıt ileri tork konvertörlü EAT6 isimli şanzıman ile kombine edilmiş.
Şanzımanlar
Hyundai i30, Güney Koreli markanın Kia ile ortak kullandığı DCT şanzımana sahip. Yedi ileri çift kavramalı şanzıman ilk üretildiği yıllarda ısınma problemleriyle olumsuz eleştiriler alıyordu fakat yeni nesil i30’da DCT de elden geçirildi. Hem serilik hem de sarsıntısızlık olarak DSG’ye oldukça yaklaşan şanzıman, ısınma sorununu da büyük oranda çözmüş. 308’de ise çift kavramalıları aratmayacak kadar konforlu ve seri EAT6 isimli şanzıman var. Tork konvertörlü şanzımanlardan beklenmeyecek derecede seri ve sarsıntısız çalışan şanzımanda herhangi bir ısınma problemi de yaşanmıyor.
Sürüş özellikleri
Hyundai i30 bir önceki nesline göre hem süspansiyon hem de direksiyon sisteminde oldukça ileriye gitmiş. Konfor ve yol tutuşu iyi şekilde harmanlayan süspansiyon, Avrupalı rakiplerinin birçoğundan daha iyi. Direksiyon sistemi ise bir önceki nesle göre çok daha hisli ve tepkileri de daha hızlı. Fakat 308’in süspansiyon sistemi i30’a göre özellikle yol tutuş konusunda daha başarılı. Konfor konusunda da en az i30 kadar yolcularını rahat ettirebiliyor. 308’in küçük direksiyon simidi de hem ele daha iyi oturuyor hem de his ve tepki olarak sınıfının en iyi sistemlerinden biri… Tepkilerinize oldukça hızlı cevap veriyor.
Tüketim
Fransız markalar tüketim konusunda çoğunlukla ipi önde göğüslemeyi başarıyor. Bu durum 308’de de devam ediyor. 1.6 lt’lik BlueHDi motor ortalama 3.7 lt/100 km’lik bir değer sunuyor. i30 ise 4.1 lt/100 km’lik ortalama değere sahip. Bu farkın en büyük sebebi performans konusunda değindiğimiz üzere 308’in i30’dan çok daha hafif bir otomobil olmasında yatıyor.
Fiyatlar
Hyundai i30, Peugeot 308’e göre daha yeni bir otomobil olmasına rağmen başlangıç fiyatında daha uygun… i30’un 1.6 litrelik dizel motorlu ve çift kavramalı şanzımanlı versiyonun üst donanım paketlisi 120.700 TL’den başlarken, 308 1.6 BlueHDi motor ve EAT6 şanzımanlısını orta paket olmasına rağmen 130.000 TL’den başlatıyor. Eğer test aracımızda yer alan GT-Line paketini tercih edecek olursanız cebinizden 156.000 TL’lik bir para çıkması gerekiyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Sonuç
Fiyat farkı
308 hem sürüş keyfi hem performans hem de tutumluluk konusunda i30’dan daha başarılı bir otomobil olmayı sürdürüyor. i30 ise zengin donanımı, kaliteli iç mekânı ve teknolojik altyapısıyla 308’in önünde yer alıyor. İki otomobil arasında 10.000 TL’lik bir fark benim için oldukça fazla, bu sebeple tercihim i30’dan yana olacaktır.
Son yorumlar