Yeni üniteye dair detaylar henüz bilinmiyor; ancak İngiliz üretici, motorda elektrohidrolik valf mekanizması, birleşik egzoz manifoldu ve seramik bilyalı rulmanların bulunduğu çift sarmallı turboşarj ünitesinin bulunduğunu söylüyor. Yeni güç ünitesi “istisnai derecede performans, verimlilik ve sıkılaşan küresel emisyon yasalarına uyumluluk” vaat ediyor.
2015 yılında Jaguar, 2.0 litrelik turbo dizel bir Ingenium motor tanıtmıştı. Yeni benzinli üniteler de dizel versiyon ile temel anlamda aynı mimariyi taşıyor. Silindir başına 500 cm3 hacim bulunduran yeni, benzinli güç üniteleri oldukça modüler motorlar; bu yüzden sedan, coupe ve SUV modellerinin hepsinde arkadan itişli, önden çekişli ve dört tekerlekten çekiş düzenlerinin hepsine uyum sağlayabiliyorlar.
Jaguar Land Rover direktör mühendisi Nick Rogers “Ingenium güçlü, verimli ve tamamen alüminyum malzeme ile yenilenmiş benzinli ve dizel ünitelerin bulunduğu modüler bir motor ailesi.” dedi.
İlginizi çekebilir
Buna ek olarak Jaguar, – geleneksel 8 ileri otomatik şanzımana göre iki kat daha fazla olan 20:1 oranının da bulunduğu – son derece geniş vites oranları sunan yeni bir 8 ileri otomatik şanzımanı da duyurdu. Yapılan 39.5 milyon dolarlık (yaklaşık 117.5 milyon TL) yatırımın karşılığında yeni şanzıman, markanın daha önce kullandıklarına göre 20 kg daha hafif; ayrıca arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli düzenler için motora uzunlamasına da bağlanabiliyor. İngiliz firma Transcend vites kutusunun diğer otomatik şanzımanlara göre %10’a kadar daha verimli olduğunu iddia ediyor.
Rogers “Çevresel yenilikler, 2020 yılı ve sonrası için emisyonları düşürme stratejimizin kalbini oluşturuyor.” “Ingenium güç üniteleri ve Transcend gibi ileri seviye araştırma projelerimiz sayesinde gelecekteki Jaguar Land Rover otomobilleri, hatırı sayılır miktarda daha az CO2 salınımı yapacak. 2020 yılına geldiğimizde tanıtacağımız yeni teknolojiler, CO2 emisyonu seviyelerinde %25’e varan iyileştirmeler görmemize yardımcı olacak.” şeklinde konuştu.
Son yorumlar