Jaguar’un eski günlerine geri dönüş planları tutmadı, eski CEO Ralf Speth’in küresel olarak bir milyon Jaguar ve Land Rover otomobil satma tutkusu işe yaramadı.
Tamamen elektrikli I-Pace’in güçlü başarısına rağmen, Jaguar satışları düştü ve 2020’de neredeyse yüzde 37’lik bir düşüşle sadece 102.402’ye araç satıldı. Hiç şüphe yok ki koronavirüs salgını bu çöküşte rol oynadı, ancak tüm suçu da koronavirüse atmak doğru olmaz. Aynı dönemde BMW satışları yalnızca yüzde 8,4 düştü ve 2 milyonun üzerinde araç satışı gerçekleştirildi. BMW’nin yüksek performanslı M bölümü tek başına Jaguar’ın tüm operasyonundan yüzde 40 daha fazla otomobil sattı.
CFO Adrian Mardell Şubat ayında yatırımcılara “BMW, Daimler veya Audi’yi devralmak, dörtte biri büyüklüğünde bir şirket için mantıklı değil” dedi. Yeni CEO Thierry Bollore’nin Jaguar’ı büyük premium Alman markalarına doğrudan rakip olarak göstermeye çalışan on yıllık planı değiştirdi. Gelecekte Jaguar, Bentley ve / veya Porsche’yi hedef alacak ve 2025 yılına kadar tamamen elektrikli hale gelecek.
İlginizi çekebilir
JLR’nin baş kreatif sorumlusu Gerry McGovern Şubat ayında yatırımcılara “Bu yeni Jaguar markası daha düşük hacimli olacak, daha özel olacak ve gerçek bir lüks deneyimi olacak” dedi.Ancak Jaguar bu kadar zor durumda ise ve onu tersine çevirmek için milyarlarca dolarlık bir yatırıma ihtiyaç duyacaksa, markayı kapatıp sadece işin çok daha başarılı Land Rover tarafına odaklanmak mantıklı olmaz mıydı?
BNP Paribas’ın baş analisti Kumar Rakesh, web sitesinde “Jaguar, JLR’ın CO2 uyumluluğuna ulaşması için kritik bir parçadır” dedi. “Kendi başına Land Rover bunu başaramaz.”
Elbette Land Rover, 2030’larda elektrik gücüne geçtiğinde hedefleri karşılayabilecektir, ancak Jaguar’ın 2025 yılında yalnızca EV araçlarına geçişi, Land Rover’ın geleneksel motor gücünü çok daha sonraya bırakması için marka üzerindeki baskıyı kaldıracak.
Son yorumlar