Mercedes-Benz, C-Serisi’nin en son neslini sahneye çıkardı. Şirketin en değerli modellerinden biri olan C-Serisi, 1982’den beri satılan 10,5 milyon adetle uzun zamandır sınıfının lider koltuğundaydı.
C-Serisi birçok kişinin istediği Mercedes-Benz sahipliğine giriş noktası olmuştu uzun yıllardır. Fakat “A” ve “B” serilerinin ortaya çıkmışıyla C-Serisi giriş seviyesi olmaktan çıkmıştı. Bununla birlikte, E-Serisi ve S-Serisi gibi diğer eski modellerle birlikte, Mercedes’in marka stratejisinin temelini oluşturmaya devam ediyor.
Yeni C-Serisi Sedan, C felsefesinde bazı göze çarpan değişiklikler getiriyor. Küçültme kavramı, altı silindirli ve V8 motorları ortadan kaldırarak başladı. İlk kez, tüm C-Serisi modelleri elektrikli dört silindirli motorlara sahip olacak.Dış tasarım nispeten geleneksel tutuldu, ancak iç tasarım, benzersiz hissettirmek için birkaç ince ayar yapılmasına rağmen, S-Serisi’nden ağır bir etki aldı.
İlginizi çekebilir
Geliştirilmiş iç mekan
Yeni C-Serisi neredeyse her yönden daha büyük. Aks mesafesi 2,540 mm ile büyüdü ve arka koltuktaki yolculara fazladan 2 cm bacak boşluğu sağladı. Arkada tavan boşluğu 150 mm artırılırdı. C-Serisi 4680 mm uzunluğunda, 1860 mm genişliğinde ve 1747 yükseliğinde Mevcut modelden 6,350 mm daha uzun ve 10 mm daha geniş. Yeni C-Serisi’nin eski otomobilden daha düşük olduğu tek ölçü yükseklik ve tavan çizgisi 1,0 mm daha düşü. VDA sertifikasına göre bagaj kapasitesi önceki nesil C-Serisi ile aynı.
Sadece Bir Motor
C300, Mercedes’in M254 benzinli motoruna sahip olacak. Dört silindirli turbo şarjlı bir motor olan M254, E-Serisi’nde de bulunuyor. C300’ü entegre bir marş jeneratörü (ISG) ile hafif hibrit yapan 48V mimarisine sahip. Sınırlı süreler için 20 hp ve 200 Nm tork artışına izin veriyor. Hafif hibrit sistemle C300, motor tamamen kapalıyken ve yavaşlamadan enerji toplayabiliyor.
C300’ün motoru, daha az gecikmeye dönüşen yeni bir çift kaydırmalı turboşarj düzenine sahip. Bununla birlikte, performans odaklı sürücülere hitap edecek başka bir özellik daha var. Turboşarj, doğrudan Mercedes’in motor sporlarının zirvesinde yer almasından ve Mercedes-AMG F1 takımından geliyor.
C-Serisi’nde yer alan motor, arkadan çekişli şasiye eklenerek uzunlamasına monte edilmiş. Bununla birlikte C300 4-Matic, sistemin ön tekerleklere daha fazla tork göndermesini sağlayan yeni bir ön aks ile dört tekerlekten çekiş özelliğine sahip.
Lansman sırasında sunulan tüm versiyonlarda tek bir şanzıman seçeneği bulunacak. Şanzıman, eski modelden % 30 daha hafif olan “9G-Tronic” olarak tercih edilmiş. Aynı zamanda yerden tasarruf etmeyi vaat eden şanzıman, verimliliği de artırıyor.
C300 ve C300 4-Matic 255 hp güç üretiyor ve maksimum tork değeri ise 400 Nm. C300’ün en yüksek hızı elektronik olarak 208 km/s ile sınırlı ve 6 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyor. 4 silindirli AMG versiyonları da dahil olmak üzere daha yüksek performanslı modellerin daha sonraki bir tarihte duyurulmasını bekliyoruz.
Dış Tasarım
C-Serisi hiçbir zaman kendi başına bir stil ikonu olmadı, genellikle güvenli, risksiz bir politika seçti ve AMG aksesuarlarının gerekirse biraz daha agresiflik katmasına izin verdi. En son C-Serisi çoğunlukla bu felsefeyi takip ediyor, ancak yeni tasarımın Mercedes-Benz serisindeki diğer modellerden farklı olmadığını inkar etmek mümkün değil. Arka kısım S-Serisi’ni anımsatırken, ön kısım E-Serisi ile daha küçük CLA ve A-Serisi’nden birkaç ipucu alıyor. Bir bakışta model tanımlamanın en bilgili Mercedes adanmışları için bile zor olacağından şüpheleniyoruz.
Daha önce olduğu gibi, iki farklı ızgaraya sahip oluyorsunuz – bunların tümü oldukça büyük bir merkeze monte edilmiş yıldıza sahip. Standart dış cephede, panjurlarda dekoratif öğeler bulunurken, radyatör ızgarası ve ön tamponda krom çerçeveler bulunuyor. AMG tasarım konseptinin ayırt edici özelliği, krom yıldız tasarımlı çarpıcı elmas ızgara..
İç Tasarım
C-Serisinin iç görünümü, tahmin edildiği gibi, S-Serisi’nden büyük bir ilham alıyor. Merkez parçası, 11,9 inç büyüklüğünde dikey odaklı ekran oluyor. S-Serisi ile arasındaki temel fark, gösterge paneli ve orta ekranın sürücüye doğru altı derece açılı olması.
Merkez portre ekranına ek olarak, sürücü alanı standart olarak 12,3 inç yüksek çözünürlüklü ekrana sahip. İşletim sistemi, Hey Mercedes ses asistanı ile birlikte kullanıcılara bağlı, telefon benzeri bir deneyim sunmayı vaat eden MBUX’un en son sürümü. Güncellemeler kablosuz olarak (OTA) yayınlanacak ve navigasyon için yeni bir artırılmış gerçeklik seçeneği mevcut olacak.
Son yorumlar