Ford, merakla beklenen yeni Focus’u geçtiğimiz günlerde sahneye çıkardı. İşte yeni Ford Focus’un tüm detayları.
1998’de ilk modelinin satışa sunulmasından itibaren Avrupa’da yaklaşık 7 milyon, dünya çapında ise 16 milyondan fazla satılan Ford Focus, yeni nesliyle çok daha iddialı olmuşa benziyor. Yeni Ford Focus, insan odaklı tasarım felsefesini lanse ederken, yüksek kaliteli malzeme ve işçilikle birlikte daha geniş hacimli bir iç mekân sunuyor.
Ford müşterilerine sunulan en gelişmiş sürücü destek teknolojilerden bazıları şöyle:
İlginizi çekebilir
- Adaptif Hız Kontrolü (ACC), Dur &Kalk, Trafik Levhası Tanıma ve Şerit Hizalama özellikleriyle yoğun trafikle başa çıkmayı kolaylaştırıyor
- Yeni kamera sistemi ile geliştirilmiş Dinamik Ön Far Sistemi, virajlarda ve dönemeçlerde geniş açılı viraj aydınlatması sunuyor.
- Geliştirilmiş Otomatik Park Sistemi, bir düğmeye basarak devreye alınıyor ve park etmek için gerekli manevralara uygun vites seçimi, gaz ve fren pedallarının kontrol edilmesini sağlıyor.
- Ford’un Avrupa’daki modellerinde ilk defa Yeni Focus ile sunulacak olan Head-up göstergesi (HUD), sürücülerin tüm odağını yola vermesine yardımcı oluyor. Acil Durum Manevra Destek Sistemi, çarpışmaları önlemeye yardımcı olmak için sürücülerin, duran veya yavaşlayan diğer araçların çevresinden dolaşmasına destek veren bir teknoloji olarak segmentte ilk kez sunuluyor.
Yeni Focus, sınıfının lideri sürüş dinamikleri ile yirmi yıllık mirasına sadık kalırken Focus’ta ilk kez uygulanan Sürekli Kontrollü Sönümleme Sistemi(CCD) teknolojisiyle geliştirilen bağımsız ön ve arka süspansiyon sistemleri, yeni Sürüş Modları, daha rafine bir tasarım için iyileştirilmiş izolasyon ve Ford patentli yay teknolojisi gibi özelliklerle sunuluyor.
Yeni Ford Focus’ta sürücü ve yolcu deneyimi, yolculuk sırasında bağlantı sağlayan FordPass Connect entegre modem ve uyumlu akıllı telefonlar için yeni bir Kablosuz şarj bölmesi gibi konfor ve teknoloji özellikleriyle daha da geliştiriliyor.
Yeni Ford Focus’ta motor ve şanzıman seçenekleri, 6 yıl üst üste sınıfının en iyi motoru ödülüne sahip 1.0 EcoBoost ve yeni 1.5 Ecoboost motoru içeriyor. Endüstride 3 silindirli motorlarda ilk olarak Ford tarafından geliştirilen silindir devre dışı bırakma teknolojisi de yine bu 2 motor seçeneği ile performanstan ödün vermeden yakıt tasarrufuna katkıda bulunacak. Benzinli motorlara ek olarak Yeni 1.5 litre EcoBlue ve 2.0 litre EcoBlue dizel motorlar 8 ileri otomatik şanzıman seçeneğine sahip olup yakıt verimliliğini sağlarken vites geçişlerini sürüş tarzına adapte ediyor; şık ve ergonomik tasarıma sahip Döner Vites Değiştirme Kadranı ile kontrol ediliyor.
Beş kapılı hatchback, station wagon ve dört kapılı gövde seçenekleri ile görücüye çıkan en kapsamlı Focus serisi, giriş donanımında Trend, teknoloji ve konfor özellikleri ile Titanium, sportif tarzı ile Focus ST-Line, lüks donanım detayları ile Focus Vignale ve crossoverın maceracı duruşu ile Focus Active dâhil olmak üzere segmentinde otomobil severlerin beklentilerini karşılayacak en geniş model yelpazesini sunacak.
Yeni Focus, Ford’un yeni C2 platformunun dünyada esas alındığı ilk araç oldu. Bu platform, olası çarpışma anında gövde dayanıklılık performansını iyileştirmeye, dış boyutları olumsuz etkilemeden daha geniş iç hacim sunmaya ve daha iyi yakıt verimliliğini destekleyecek geliştirilmiş aerodinamik dış tasarımı yansıtmaya imkân tanıdı.
Yeni Ford Focus, Ford’un tasarım dilindeki köklü değişimi yansıtıyor. Çok çeşitli kullanıcı deneyimleri sunmak için geliştirilen “insan odaklı ” tasarım felsefesi, teknolojik, ergonomik ve kullanıcı odaklı özelliklerle birleşiyor. Dikkat çekici yeni tasarım, A-sütunlarının daha da geriye doğru konumlandırılmasıyla elde ediliyor. Bu dengeli orantı C-sütunların kaslı duruşunu arka lastiklerin üzerine pozisyonlarken A-sütunların ön lastiklerin merkezine doğru hedeflenmesini sağlıyor. Ortaya çıkan daha uzun ön gövde ve ön çamurluk, güçlü ve zarif bir görünüm yaratırken otomobilin sportif karakterini geliştiriyor. Aks mesafesinin 53 milimetre uzatılması, daha büyük lastik çapını sunulabilmesine ve lastiklerin gövdenin içine doğru daha yüksek konumlandırılmasına imkân tanıyor. Otomobilin arka tasarımı ise kompakt bir izlenim ile güçlü ve dinamik bir duruş sunuyor.
Aracın çevresindeki hava akışının en iyi şekilde yönetilmesi, Yeni Focus’un tasarımının geliştirmesi aşamasında kilit bir rol oynadı. Dikkat çekici ve sportif dış tasarım, sınıfının en iyisi olan aerodinamik verimliliği sunuyor. Yeni Focus’un sade ve rafine tasarımı, güçlü ve iddialı bir duruş sergiliyor. Daha büyük bir Ford ızgarası, yatay açılı farların arasında mümkün olduğunca dışa doğru yerleştirilerek genişlik hissini arttırıyor. İki parçalı arka farlar, bagajın daha rahat açılmasına imkân verirken LED aydınlatma teknolojileri de gün ışığında ve karanlıkta belirgin bir şekilde tanınan şık bir görünüm yaratıyor.
Yeni Focus’ta sunulacak olan 13 farklı dış renkten Portakal Işıltısı, Ada Mavisi, Kumsal Grisi ve Vignale’ye özel dört kat uygulanan Koyu Dut Moru renkleri ön plana çıkıyor.
İnsan odaklı tasarım felsefesi, iç tasarımda da kendini hissettiriyor. Sade ve net hatlar, yüksek malzeme kalitesi ve kesintisiz şekilde devam hissi uyandıran yüzey tasarımı ile birleşerek elde edilen kalite algısını arttırıyor daha çekici ve konforlu bir iç mekan yaratılıyor.
Sadeleştirilmiş tasarım daha sakin bir ortam sunuyor. Gösterge panelinin arkasına doğru uzanan akıcı bir görünüme sahip ön kapılar, geniş ve lüks tasarımı vurguluyor. Yumuşak dokulu malzemenin kullanıldığı ön konsol ile kapı içleri, premium bir his yaşatıyor. Ön konsol, kapı döşemeleri ve havalandırma menfezleri gibi alanlarda ön plana çıkan rafine dekoratif dokunuşlar, lüks detayları arayan otomobil severlere hitap eden çağdaş bir tasarımı yansıtıyor.
Yeni Focus’ta bunlara ek olarak Vignale donanımda özel tasarıma sahip deri döşeme; ST-Line’da karakterine uygun kırmızı dikiş ayrıntısı ile zenginleştirilmiş ve sportif karbon fiber efektli yüzeyler; ilk kez sunulacak olan Active modelinde ise daha sağlam, dokulu malzeme ve yüzey uygulamaları ön plana çıkıyor.
Son yorumlar