Audi yeni A8’in lüks otomobil sınıfının geleceğini temsil ettiğini iddia ediyor. Birçok teaser ve casus fotoğraftan sonra nihayet ortaya çıkan yeni A8, tasarım olarak geçmişten çok farklı görünmüyor. Genel olarak biraz daha büyük ve tümüyle yeni üç ton içeren 12 dış renkte geliyor ancak çoğu Audi takipçisinin takdir edeceğinden şüphelenilen tutucu bir yaklaşım sergilenmiş.
Audi’nin yaptığı en büyük yenilik öndeki “singleframe” ızgarası ve arka ile önde ufak değişiklikler. Bu değişikliklerden en önemlisi ise HD Matrix LED farların içindeki lazerler.
Lazerler çok önemli bir gelişme, ancak A8’in geleceğe yönelik iddiasının daha mantıklı olmaya başladığı yer iç mekan. Amiral gemisi, 1,920 x 720 piksellik tam HD çözünürlükte önemli araç bilgilerini gösteren dijital gösterge kümesiyle yeni bir sanal kokpite sahip. 10.5-inç merkez bilgi-eğlence ekranı, dahboard ile neredeyse aynı hizada ancak belki de en büyük fark, mevcut A8’e kıyasla şaşırtıcı bir şekilde düğme ve topuz eksikliği. Audi’nin yeni Multi Media Interface’i, çeşitli fonksiyonlara erişmek için dokunmatik ekran ve sesli komutlara daha fazla güveniyor; ancak direksiyon kontrolleri ile de ana fonksiyonlara erişilebiliyor. İşitsel ve dokunsal geri bildirim, sürücülerin komutlarının ne zaman girildiğini ve yürütüldüğünü bilmelerine yardımcı oluyor.
İlginizi çekebilir
Audi, A8’in 41 farklı sürücü destek sistemine sahip olduğunu ve MMI’nin 400 farklı fonksiyona sahip altı farklı kullanıcı profili ile yapılandırılabileceğini söylüyor. Bunların sadece birkaçı, kendi kendine öğrenme işlevine sahip, isteğe bağlı ön ekran için ayarlamalar, akıllı telefonları bağlama, kameraların ve sensörlerin kasalarını yapılandırma, arkada ilk kez bulunan 3D ses sistemini ayarlama gibi “akıllı” bir navigasyon sistemi, ve bundan çok daha fazlasını içeriyor.
Aynı zamanda sadece uzun dingil mesafesi olan A8 L’de rahatlama koltuğunu da içeriyor. Yolcu tarafının arkasında kalan rahatlama koltuğu, çeşitli ısıtma / soğutma ve masaj fonksiyonları ile ayak masaj fonksiyonlarını da içeren ayak dayama yerleri sunuyor.
Bu ayarlar arasında A8’in otopilot sistemi hakkında çok şey konuşuluyor. Audi, çevrenin bir düzenini elde etmek için radar ve diğer sensörlerle birlikte lazer tarayıcı kullanan ilk üretici. Bu nedenle, üretici, sürücüler için bölünmüş otoyollarda yavaş trafik durumlarında tamamen elini direksiyondan bırakabileceği yüksek derecede otomatikleştirilmiş bir sistem olduğunu söylüyor. Hızlar 60 km/s’nin altında kaldığı sürece, A8 geri kalanı halledebiliyor. Park durumlarında, A8’in özerk sistemi sürücü otomobilde olmadan bile manevra yapabiliyor ve kendisini bir garaja park edebiliyor. Sistem bir akıllı telefon tarafından etkinleştirilebiliyor ve sürücü tarafından uzak bir konumdan izlenebiliyor.
Mekanik cephede büyük haberler ise, her A8’in artık bir hibrit olması. Otomobil, 340 HP gücü için iyi bir 3.0 litrelik TFSI benzinli motor ve 286 HP güce sahip 3.0 litrelik bir TDI dizel turboşarjlı V6 motor çifti ile piyasaya çıkacak. Her biri, 55 ila 160 km/s hızlarında A8’i ilerletebilen, motor devreye girmeden 40 saniyeye kadar sürebilecek “hafif” bir hibrit sistemle çalışacak. Sistem aynı zamanda yavaş başlatma ve durdurma işlevlerine izin verecek. Audi, hem benzinli hem de dizel güç için 4.0 litrelik V8 motorların yanı sıra bir W12 modeli ve e-tron plug-in hibritin geleceğini söylüyor. A8 yeni geliştirilen sekiz ileri tiptronic otomatik şanzımanı ile gücü dört tekerleğin tümüne dağıtılacak.
Audi’nin yeni aktif süspansiyonu da ilgi çekici. AI aktif süspansiyon olarak tanıtılan sistem, elektrikli bir motor ve her bir tekerlek için çok sayıda diğer bileşen bulunduruyor ve böylece sistem süspansiyon yükünü bağımsız olarak ayarlıyor. Sonuç olarak, Audi, A8’in spor otomobilinin çevik duruşuyla, lüks bir sedanın izole uyumuna sahip olabileceğini iddia ediyor.
Son yorumlar