PPG tarafından yürütülen araştırma sonucuna göre tüm dünya genelinde müşterilerin yaklaşık yüzde 60’ı, rengi, araç satın alma kararlarını belirleyen önemli bir etken olarak tanımladı. PPG’nin raporuna göre otomobil üreticilerinin sattıkları araçların çoğunluğunu (yaklaşık yüzde 75) beyaz, siyah ve gümüş gibi klasik renkler oluşturmaya devam ediyor. Otomotiv, mimari, havacılık ve tüketim ürünleri pazarlarına ağırlık veren ve 20’nin üzerinde renk uzmanıyla dünya çapında bir ağ oluşturan PPG, gelecekteki renk seçimlerini etkileyecek olan etkenleri belirlemek üzere bölgesel, kültürel ve küresel pazarlarda tasarım trendlerini, tüketici tercihlerini ve önceliklerini tespit ve analiz ettiği yıllık raporlarıyla dikkatleri üzerine topluyor.
Dünya üzerinde 60’dan fazla ülkede üretim tesislerine ve bağlı şirketlere sahip olan, boya ve özel ürünler endüstrisi alanında lider kuruluş olarak dikkat çeken PPG Industries, otomotiv sektöründe renk kullanım ve yakın dönem trendlerini açıkladığı global raporunun 2015 yılı sonuçlarını duyurdu. PPG’nin global üretim verilerine göre beyaz tüm dünyada en popüler renk olup (geçen yıla göre yüzde 7 artarak payı yüzde 35’e çıkmıştır), onu, sırasıyla siyah (yüzde 17) ve gümüş (yüzde 12) takip etti.
İlginizi çekebilir
PPG’nin ABD ve Avrupa’daki tüketiciler arasında yaptığı araştırmada; her beş katılımcıdan üçü (yüzde 59), rengin, araç satın alma kararlarında önemli bir etken olduğunu belirtti. Katılımcıların yarısından fazlasının, istedikleri renk mevcut olmadığı takdirde ikinci tercihleri olan renkte bir araç satın almak yerine, asıl tercihleri olan renk temin edilene kadar araç alımlarını bekletmeyi tercih ettiklerini ifade etmesi ayrıca ön plana çıkan bir unsur oldu.
PPG’nin 2015 yılı raporuna göre metalik renkler erkekler arasında daha popülerken, kadınlar ise metalik olmayan tek renkli boyaları ve sedefli/renkli ışıltılı efektleri tercih ediyor. Araştırmaya göre otomotivde renk ve görünüm, 18-39 yaş aralığındaki tarz odaklı erkek tüketiciler açısından özellikle önemli bir etkin olarak ön plana çıkıyor. Burada katılımcılar, başarı imajını yayan bir araç istediklerini ve pek çok durumda kişiliklerini yeterince yansıtan bir araç için daha fazla ücret ödemeye hazır olduklarını söylemişlerdir.
“Araştırmamız, küresel otomobil üreticilerinin, renk ve efektler kullanarak markalarına ve modellerine eşsiz bir görünüm vermek için haklı sebepleri olduğunu göstermektedir,” diyen PPG Oto Tamir Boyaları Türkiye / Satış ve Pazarlama Müdürü Çağrı Kırteler sözlerini şöyle sürdürdü: “Araç üreticileri tarafından belirlenen renk ve tasarım seçenekleri, potansiyel müşteriler arasındaki bu farklılıklara cevap vermelidir. Bir model yılından iki veya üç yıl önce hangi renk ve efektleri sunacaklarını öngörmeye çalışmak için satış verilerini ve stil trendlerini izleyerek, teknoloji odaklı Y kuşağından, İkinci Dünya Savaşı ile soğuk savaş dönemi arasında doğmuş aile odaklı kişilere kadar herkesi dikkate almaları gerekmektedir.”
PPG Oto Tamir Boyaları Türkiye / Satış ve Pazarlama Müdürü Çağrı Kırteler ayrıca; “Görünümde parlak ışıltıdan ipeksi sedefli efektlere kadar değişiklik gösterebilen eksiksiz bir renk yelpazesi sayesinde otomobil üreticileri günümüzde sonsuz seçenek çeşitliliğine sahiptir. Belirli bir marka için doğru görünümün seçilmesinin her otomotiv şirketi açısından son derece önemli olduğunu bildiğimiz için PPG, müşterilerimizin gelecekteki araçlarını güzelleştirip değerlerini artıracakları karakteristik renkler geliştirmelerine yardımcı olmaktadır” açıklamasında bulundu.
2016 yılında otomotivde PPG’nin öngörüsünün, sürücülerin mavi ve turuncu tonlarında daha fazla araç tercih edeceği yönünde olduğunu belirten Kırteler, Detroit Otomobil Fuarı’nda “çok katmanlı mavi” araçların öne çıktığını ve Cenevre Otomobil Fuarı’nda ise turuncu ve bakır efektli renkli önemli modellerin sergilenmesinin buna önemli bir işaret olduğuna dikkat çekti.
2015 verilerinde bölgesel trendlere dair öne çıkan bilgiler ise şöyle sıralanabilir:
• Kuzey Amerika’da beyaz renk, popülerliğini korumakta (yüzde 23); onu siyah (yüzde 19), gri (yüzde 17), gümüş (yüzde 15), kırmızı (yüzde 10) ve mavi (yüzde 8) izliyor.
• Avrupa’da beyaz popülerliğini korurken (yüzde 31), onu, siyah (yüzde 18), gri (yüzde 16), gümüş (yüzde 12) ve mavi (yüzde 9) takip ediyor.
• Asya Pasifik pazarlarında beyaz en popüler renk olmayı sürdürürken (yüzde 44), ardından ise siyah (yüzde 16), beyaz tonları ve gümüş (yüzde 10’ar) ile gri (yüzde 7) geliyor.
Son yorumlar