Tamamen alüminyumdan üretilen dört silindirli motor, yerini alacağı 2.1 lt’lik üniteye göre yüzde 13 daha ekonomik. Düşen hacim sayesinde selefine göre(202.8 kg) daha hafifleyen motor(168.4 kg), daha kompakt bir boyuta da sahip.
Mühendisler, yeni geliştirilen teknolojisi sayesinde motorun ses ve titreşim seviyesini de düşürmeyi başarmış. Markanın ürettiği ilk tamamen alüminyum dizel motor olan OM 654, 3800 d/dk’da 192 HP güç üretirken, 1600 d/dk ile 2800 d/dk aralığında 400 Nm torka üretmeyi başarıyor. Fabrika verilerine göre, E Serisi’nde ortalama 4.3 lt/100 km yakıt tüketimi sunan motorun karbondioksit salımı ise 102 g/km olarak açıklanıyor.
Yeni motor ailesinin ilk ürünü olan OM 654, marka bünyesinde satılan tüm araçlarda kullanılacak. Hem arkadan itiş, hem önden çekiş, hem de dört tekerlekten çekiş sistemleriyle birlikte sunulacak yeni ünite, 9 ileri otomatik şanzımanla eşleştirilecek.
Son yorumlar