Hız kesmeyen Team Peugeot Total takımı Dakar’da liderliğini sürdürüyor. 2017 Dakar’a biraz kontrollü başlayan Peugeot’nun ekipleri zorlu mücadelenin henüz ilk etaplarında liderliğe yükseldi. Yaşadığı sorunlara karşın liderliği kimseye kaptırmayan Team Peugeot Total takımının 3 ekibi ilk 3 sırada yer alıyor. 2017 Dakar’ın 8. Etabını efsane Fransız pilot Sebastien Loeb ve takım arkadaşı Daniel Elena 1. Sırada tamamlarken, Stephane Peterhansel-J-P. Cottret ikilisi 2. ve Cyril Despres-David Castera ikilisi ise 3. sırada tamamladı. Peugeot 3008DKR’ler 2017 Dakar’ın başladığı günden bu yana 2. kez en iyi 3 zamana imza attılar.
2017 Dakar mücadelesine katılan ekipler 8. Etabı geride bıraktılar. 2017 Dakar rallisindeki mücadelesine devam eden üç Peugeot 3008DKR ekibi en iyi 3 zamana imza attı. Sebastien Loeb ve takım arkadaşı Daniel Elena’nın iyi zamanını Stephane Peterhansel-J-P. Cottret ikilisi takip ederken Cyril Despres-David Castera ikilisi ise en iyi 3. zamana imza atarak 8. Etap’a başladılar.
Dakar kuralları gereği Uyuni’de ekipler kendi imkanlarıyla baş başa bırakıldı ve dışarıdan servis desteği sağlanmadı. Araçlarının hidrolik direksiyon pompasını değiştiren Sebastien Loeb ve takım arkadaşı Daniel Elena ikilisi de dahil 3 Peugeot 3008DKR ekibi de araçlarının bakım ve onarımlarını bizzat gerçekleştirdiler. Her 3 Team Peugeot Total ekibi de 8. Etap sonunda podyumda yer almaya devam etti.
İlginizi çekebilir
Kötü hava koşulları 2017 Dakar’ı olumsuz yönde etkilemeye devam etti. Organizasyon 492 km olarak planlanan 8. Etap rotasını kısaltarak 417 km’ye düşürdüler. Çamurlu arazide koşulan navigasyon bölümünün ardından WRC tarzında parkurlar etap devam etti. Parkurdaki yoğun su birikintileri ekiplerin işini daha da zorlaştırdı. 0°C ve 21.6°C arasında bir sıcaklıkta mücadele eden ekipler ortalama 95,5 km/s hıza ulaşırken maksimum 176,5 km/s hıza ulaştılar. Arjantin, Salta yolunda yaşanan bir heyelan sonucu organizasyon 9. Etap’ı da iptal etmek zorunda kaldı.
8.Etap sıralaması
- Sébastien LOEB (FRA) / Daniel ELENA (MON), PEUGEOT 3008DKR, 20h10m5s
- Stéphane PETERHANSEL (FR) / J-P. COTTRET (FR), PEUGEOT 3008DKR, +1m38s
- Cyril DESPRES (FR) / David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, +17m17s
- Nani ROMA (ESP) / Bravo HARO (ESP), Toyota Hilux, +23m36s
- Mikko HIRVONEN (FIN) / Michel PERIN (FRA), Mini, +53m41s
Sébastien Loeb (Peugeot 3008DKR n° 309)
8.Etap: 1. / Genel: 1.
“Dün gece Uyuni’de aracımız üzerinde çalıştık. Yatmadan önce gece saat 11.00’e kadar Daniel’e yardımcı oldum. Günümüzün ilk bölümü çok iyi geçti. Otomobilimiz saat gibi çalıştı. Koşullar hiç kolay değildi. Etabın off-road bölümünde Stéphane öndeydi ancak etabın geleneksel WRC tarzına dönmesiyle öne geçmeyi başardık. Arayı açmak için elimizden geleni yaptık, ancak finişe 80 km kala bir kaya nedeniyle lastiğimiz yarıldı. Mücadele devam ediyor. Peterhansel çok az bir farkla hemen arkamızda ve çok iyi gidiyor. Bu nedenle bizim hiç hata yapmamamız gerekiyor. Daniel sadece yol notlarıyla değil diğer yan unsurlar noktasında her şeye çok iyi hakim. Mücadele bizim için iyi gidiyor, ancak henüz bitmedi.”
Stéphane Peterhansel (Peugeot 3008DKR n° 300)
8.Etap: 1. / Genel: 2.
“Bizim için mükemmel bir gün değildi. Etabın 120. Kilometresinde patlayan lastik bize 3 dakika kadar zaman kaybettirdi ve Sebastien’ın bizi geçmesine neden oldu. Etabın geri kalan kısmında onun gerisinde kaldık ve onun aracından kalkan tozdan uzak durmaya çalıştık. Böylece günü 3 dakikadan biraz daha uzun bir süre onun gerisinde bitirdik. Yine de bugünkü zamanımızdan memnunum, çünkü günün 300 kilometrelik bölümü WRC stilindeydi. Çok kötü gitmedik. Daha da geriye düşmediğimiz için memnunuz. Şu an için lider değiliz. Ama aradaki fark oldukça küçük ve her an her şey olabilir. Sébastien Loeb liderlik pozisyonunu yönetmesini çok iyi biliyor ve baskıya dayanıklı çok iyi bir pilot, ancak mücadelenin geri kalan bölümlerinde de hızlı olmaya devam edeceğiz. Liderliği 3 Peugeot ekibinin paylaşmıyor olması memnuniyet verici.”
Cyril Despres (Peugeot 3008DKR n° 307)
8.Etap: 1. / Genel: 3.
“Ciddi bir süspansiyon sorunu için gece boyunca uğraştık. Alt taşıyıcıda bir sorun vardı. Parçayı değiştirmenin akıllıca olduğuna karar verdik. Bu nedenle David ile birlikte gecenin ilerleyen saatlerine kadar çalıştık. Güne iyi bir başlangıç yatık ve iyi ilerliyorduk. Büyük bir su birikintisinden geçerken suyun gücü David’in kapısını açınca David beklenmedik bir duş almak zorunda kaldı. WRC stilindeki ikinci bölümde herhangi bir sorun yaşamadık. Aslında bu bizim tarzımız bir arazi değil, ancak biz yine de oldukça iyi bir yarış çıkardık.”
Son yorumlar