Crossover sınıfında rekabet gün geçtikçe artıyor. Renault’un B segmentinde yer alan modeli Captur, geçirdiği makyaj operasyonuyla bu sınıfın pastasında olan yerini sağlamlaştıracağa benziyor.
SUV ve crossover sınıfının önlenemez yükselişi devam ediyor. Japon ve Alman markaları bu sınıftaki potansiyeli yıllar öncesinden görmüş ve yatırımlarını yapmışlardı. Bu sınıfa en geç giren markalar Fransızlar oldu. Renault, Peugeot ve Citroen, yıllarca B ve C segmentinin yıldızları oldul ama SUV sınıfına çok da sıcak bakmadılar. Örneğin Renault, ilk defa bu sınıfa Scenic RX4 ile girdi ama başarılı olamadı. Çünkü o otomobil kompakt MPV Scenic’ten türetilmiş bir modeldi ve açıkçası biraz zorlamaydı. Daha sonra Koleos geldi. Koleos, kesinlikle Scenic 4X4’ten daha başarılı oldu ama yine de markanın beklediği atılımı gerçekleştiremedi. Nissan’la yapılan ortaklık ve Qashqai ile ortak platformu paylaşan Kadjar’ın üretilmesinin ardından Nissan X-Trail ile kardeş olan Koleos’un ikinci nesliyle SUV sınıfında yerini sağlamlaştırmayı hedefleyen Renault’nun B segmentinde yer alan crossover modeli Captur da Avrupa’da sınıfının en çok satan modelleri arasında yer alıyor. Yani sizin anlayacağınız Renault, SUV ve crossover modeller üretmekte biraz geç kalsa da treni kaçırmadığını, yakaladığı başarılı satış rakamlarıyla ortaya koydu. Kopenhag’da kullanma fırsatı bulduğumuz makyajlı Captur, Türkiye’de 81 bin 450 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Captur Türkiye’de; Touch, Icon ve Outdoor olmak üzere üç ekipman seviyesi ve bir dizel (dCi 90 EDC ve manuel), bir benzinli motor seçeneği (TCe 120 EDC ve manuel) olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle pazara sunuldu.
İlginizi çekebilir
Otomobilin dışına baktığınız zaman makyaj operasyonunun sade bir şekilde gerçekleştirildiğini görüyorsunuz. Renault’nun, Full-LED ‘Pure Vision’ ön farları makyajlı Captur’de de göze çarpıyor. Bu teknoloji, tasarımın yanısıra güvenliği de artırıyor. Captur’un tamponunun alt kısmında yeni marka kimliğini oluşturan C şekilli LED gündüz farları yer alıyor. Benzer şekilde stop lambaları tasarımı da hem gece hem gündüz görünen bu imzayı barındırıyor. Yenilenen Captur, Kadjar’ın stiline bir adım daha yaklaşmış. Radyatör ızgarası değiştirilerek dikkat çekici bir krom şeridin eklenmesiyle Renault markasının diğer crossover modelleriyle daha uyumlu hale getirilmiş. Ayrıca hem ön hem arka tamponda Captur’un maceracı ruhunu yansıtan yeni alt koruma plakalarına da yer verilmiş. Captur’ün en temel özelliklerinden biri olan iki tonlu kişiselleştirme özelliği yenilenen versiyonda da yer alıyor. 30’u aşkın renk kombinasyonu, müşterilerin yeni Captur araçlarının görünümünü kişisel zevklerine göre uyarlamasına olanak tanıyor. Tavan için yeni bir platin gri seçeneği sunuluyor.
Otomobilin iç mekânında da makyaj operasyonunun izlerini takip ediyoruz. Yenilenen Captur’de daha yüksek kaliteli plastik, parlak krom ve zarif renklere yer verilmiş. Direksiyon simidi daha da kaliteli malzemelerden üretilirken daha yüksek versiyonlarında deri kaplama göze çarpıyor. Vites kolu da modern bir görünüme kavuşurken, butonlar ve kumandalar yüzeye entegre hale getirilmiş. Yenilenen Captur’de, Touch donanım seviyesinden itibaren, kullanıcının akıllı telefonunu araçla eşleştirdiğinde kullanılabilen basit ve akıllı sistem R&Go devreye giriyor. Bu pratik sistem, kullanıcının telefon, multimedya ve araç verileri dahil olmak üzere tüm bilgilere araç ekranından ulaşmasına olanak tanıyor. Icon versiyonunda standart donanım olarak yer alan kapsamlı multimedya sistemi Media Nav Evolution, barındırdığı özelliklerin zenginliğiyle göz dolduruyor: Navigasyon, bluetooth telefon sistemi ve geri görüş kamerası ekranına ek olarak sürüş performansını ve yakıt tüketimini optimize edecek Driving Eco2 işlevi sunuluyor. Renault R-Link Evolution yenilenen Captur’de kullanılan özelliklerden biri. Her zamankinden daha özelleştirilebilir olan sistem, yedi inçlik kapasitif ekranla sunuluyor. R-Link Evolution, özellikle gerçek zamanlı navigasyon, 3G bağlantı, bluetooth, medya görüntüleme (fotoğraf, video) ve aracın sürüş destek sistemlerinin yönetimini barındırıyor. Outdoor versiyonunda standart olan R-Link Evolution, Icon versiyonunda opsiyonel olarak sunuluyor.
Yazı : Yaman Yılmaz
Kopenhag/Danimarka
Son yorumlar