Fiat’ın ülkemizde de çok sevilen 500L modeli yenilendi. Sadece görünümünde değil teknolojisinde de yenilikler bulunan otomobil, aktif sürüş destek sistemlerinin de eklenmesiyle daha güvenli hale gelmiş.
Beş yıldır yollarda olan Fiat 500L yenilendi. Hem görsel hem de teknik yeniliklerin yer aldığı otomobil, bundan böyle Urban, Cross ve Wagon olarak adlandırılacak. Adlarından da anlaşılacağı gibi standart versiyon Urban’ken, maceracı bir görünüme sahip olan model Cross olarak yollara çıkacak. Daha uzun ve yedi kişilik olan 500L’yi ise (eskiden Living) bundan sonra Wagon olarak anacağız.
İlginizi çekebilir
Dikkatli bakılmadığında çok değişmemiş gibi görünse de yüzde 40’ı yenilenen 500L, ikonik 500’ün şık stilini bir MPV’nin fonksiyonelliği ile birleştiriyor. 2018 model yılı ile birlikte ön kısımda yapılan değişiklikler, modifiye edilen ön farların krom plakalarla süslenmesi ve 500’ün sonundaki iki sıfıra gönderme yapan ‘0’ profilli LED gündüz sürüş farları olmuş. Bu kısımda krom kaplı daha alçak ızgara da göze çarpıyor. Radyatör ızgarası da ufak bir estetik operasyonu geçirerek yatay bir metal süslemeye kavuşmuş.
Krom kaplamaların daha çok görüldüğü yer ise arka bölüm. Sis farı ve geri vites lambası tamponda daha aşağı kısımlara taşınmış. 37 renk seçeneği ve üç farklı tavan tonu sunan 500L’de artık 10 adet pastel ve metalik renk seçeneği de bulunuyor.
Cross modelinde sürüş stili ve yol koşullarına göre üç farklı modu seçmek mümkün. Normal, Traction+ ve Gravity Control adı verilen bu modlar 500L Cross’u hafif arazide oldukça yetenekli kılıyor. İtalya’daki test sürüşünde toprak yolda da kullanma fırsatı bulduğumuz 500L, Traction+ modunda ihtiyacınız olan çekişi sunmayı başarıyor. Ayrıca eğim iniş kontrolü de bu tip arazilerde ihtiyaç duyulan özelliklerden. Mode Selector’a ek olarak, otomobilin maceracı karakteri, yeni tampon tasarımı, yan koruma plakaları ve farklı ön tampon dikkat çekiyor. Ayrıca 25 mm daha fazla olan yerden yükseklik aracın gerçek bir crossover haline gelmesini sağlamış.
500L’nin kabininde en çok dikkat çeken yenilik 7.0 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran oluyor. Apple Car Play ve Android Auto entegrasyonuna sahip olan bu ekran sayesinde bağlanabilirlik özellikleri artırılmış. Direksiyon simidine eklenen krom detaylar, güncellenen gösterge paneli tasarımı ve konumu yükseltilen vites kolu da yenilikler arasında. Fiat, 500L’de kişiselleştirme seçeneklerini artırmış. Sayısı 90’ı geçen Mopar aksesuarlarından oluşan koleksiyon oldukça etkileyici. Opsiyonlar arasında 520 Watt’lık Beats ses sistemi de bulunuyor. Oldukça fonksiyonel bir yapısı bulunan 500L, geniş ve ferah kabiniyle kullanıcılarını mutlu ediyor. Özellikle arka koltuklardaki diz ve baş mesafesi konforlu yolculuklara olanak tanıyor. Bagaj hacmi de oldukça geniş. yedi kişilik modelde dahi 416 lt’lik hacim sunuluyor. Urban ve Cross’un 455 lt’lik bagajı arka koltukların yatırılmasıyla neredeyse bir ticari araca dönüşüyor. Beş kişilik konumda Wagon’un bagajı ise 638 litre.
Fiat 500L, sürüş destek sistemleri ile de modernize edilmiş. Otonom şehiriçi fren sistemi gibi özelliklerle donatılan otomobil, güvenlik anlamında da çıtayı daha yukarı taşıyor.
Motor seçeneklerine bakıldığında önemli bir yenilik göze çarpmıyor. Beş ve altı ileri manuel şanzımanların yanında Dualogic otomatikleştirilmiş şanzıman da sunulmaya devam ediyor. Benzinli motor ailesinde 95 HP’lik 1.4 lt, 120 HP’lik 1.4 lt turbo 105 HP’lik 0.9 lt’lik TwinAir bulunuyor. Ayrıca 120 HP’lik turbo motorun LPG ile çalışan bir versiyonu da bulunuyor. Ülkemizde daha çok tutulan dizel motorlarda ise 95 HP’lik 1.3 lt Multijet, ve 120 HP’lik 1.6 lt’lik MultiJet bulunuyor. Tüm bu motorlar Euro6 standartlarına uygun olmasıyla öne çıkıyor.
120 HP’lik 1.6 lt dizel motor 320 Nm torkuyla oldukça kuvvetli hissettiriyor. İtalya’da kullanma fırsatı bulduğumuz bu motor altı ileri manuel şanzımanla kombine ediliyor. 500L’yi 189 km/s maksimum hıza ulaştıran bu motor, 4.0 lt/100 km’lik ortalam tüketimiyle de ne kadar çevreci olduğunu kanıtlıyor. Eski versiyonda da ülkemizde satılan 1.4 lt’lik 16V benzinli motor 95 HP güç sunuyor. 500L’yi 170 km/s maksimum hıza taşıyan bu motorun tüketimi 6.1 lt/100 km olarak veriliyor. Cüssesine rağmen yol tutuşuyla da oldukça dinamik olan 500L’ye makyaj operasyonunun iyi geldiğini söyleyebiliriz…
Yazı: Mert Yılmaz
Torino, İtalya
Son yorumlar