Toyota’yı küçük sınıfta temsil eden Yaris, kapsamlı bir makyaj operasyonu geçirdi. Yenilenmiş Yaris’in en çok dikkat çeken özelliği, içeride ve dışarıdaki görsel değişikliklerin yanında 1.5 lt’lik benzinli motoru…
Makyaj operasyonlarında tamamen yeni motor seçeneklerine rastlamak zordur. Genelde markalar modellerini güncellemek için daha çok kozmetik yenilemelere gider. Toyota, B segmentinde yer alan modeli Yaris’i makyajlarken otomobilin kalbine tamamen yeni bir motor ekleyerek alışılmışın dışına çıkmayı başarmış. 150 milyon Euro yatırımla geliştirilen yeni 1.5 litrelik, dört silindirli benzinli motor, mevcut 1.33 litrelik motorun yerini alacak. Bu ünite, gelecekte yürürlüğe girecek olan Euro 6c emisyon standartlarını ve gerçek sürüş emisyonları homologasyonu yönetmeliklerini karşılayacak şekilde geliştirilmiş.
İlginizi çekebilir
Yeni Yaris’in atmosferik 1496 cc’lik motoru, 111 HP güç ve 4400 d/d’de 136 Nm tork üretiyor. 1.33 litrelik motorla karşılaştırıldığında 0-100 km/s hızlanması 0.7 saniye daha iyileşmiş. Yeni motorda yüzde 38.5 termal verimlilik elde edildiği iddia ediliyor. Otoyol hızlarında yakıt tüketimini iyileştirme ve egzoz emisyonu konusuna da odaklanan mühendisler, bir Toyota’da ilk kez su soğutmalı egzoz manifoldunu da kullanmış.
Yaris, kullanıcılara hibrit versiyonunu da sunarak küçük sınıfta eşsiz olmaya devam ediyor. Toyota Yaris Hybrid; akıcı, rahat ve keyifli bir sürüşü sınıfının en iyi egzoz emisyonu ve düşük yakıt tüketimiyle birleştiriyor. Yeni Yaris’te gürültü ve titreşim seviyesi eski versiyona oranla oldukça düşürülmiş.
Yaris ürün yelpazesi arasında 111 HP’lik 1.5 litre benzinli ve 100 HP’lik 1.5 litre hibrit versiyonunun yanı sıra 69 HP güç üreten 1.0 litre üç silindirli motor da sunulacak. 1.0 litrelik motor, beş ileri manuel şanzımanla sunulurken, hibrit model e-CVT, yeni 1.5 litrelik benzinli motor ise tercihe göre altı ileri manuel veya CVT şanzımanla tercih edilebilecek.
Makyajlanmış Toyota Yaris’in tasarımında markanın güncel yüzüne uygun değişiklikler yapılmış. Otomobilin ön ve arka tasarımında yeni bir mimariye yer verilirken, Yaris’in üzerindeki yatay çizgiler, aracın daha geniş duruşunun ve düşük ağırlık merkezinin vurgulanmasını sağlamış. Makyajlanmış Yaris’in ön bölümünde yeni bir tampon, yeni farlar ve ön panjur ile akıcı bir çizgi oluşturulmuş. ‘Katamaran’ şeklini alan bu tasarım sayesinde daha geniş ve yola oturan otomobil ortaya çıkmış. Yeni arka bölüm ve stop grubu ise aracın profiline ekstra uzunluk ve sportiflik katıyor. Yeni arka tasarım ile birlikte stop grubu kapılara kadar uzanıyor. Donanım seviyesine göre LED stop lambaları Yaris’in üst düzey kalite hissinin altını çiziyor. Ön farlarda olduğu gibi stoplardaki LED’ler de aracın kendine özgü ışıklandırmasına sahip. Ön taraftaki katamaran mimarisi, arka tarafta da yeni bir tamponla devam ettirilmiş.
Yaris’in kabini, yeni döşemeler, renkler, ince detaylarla ve artan ergonomik alanlarla daha modern bir görünüme kavuşmuş. Otomobilin gösterge tablosunda, iki analog gösterge ve onların ortasında yeni 4.2 inç’lik renkli TFT çoklu bilgi ekranı yer alıyor. Farklı bilgiler ve araçla ilgili detaylar buradan takip edilebiliyor ve kullanıcı istediği ekranı direksiyondaki düğmelerden seçebiliyor. Yaris’in kabininde yapılan diğer yenilikler arasında havalandırma kanalları, mavi aydınlatmalar ve daha akıcı kullanım sağlayan multimedya ekranı ile orta konsol düğmeleri yer alıyor.
Kapsamlı bir şekilde yenilenen Toyota Yaris’in dış ve iç tasarımı iki başarılı Türk mühendisin başında olduğu ekip tarafından gerçekleştirilmiş. 90 milyon Euro’luk yatırımla geliştirilen Yaris’in dış tasarımı Toyota Avrupa Kıdemli Proje Müdürü Serkan Karaman, iç tasarımı ise Toyota Avrupa Ar-Ge Mühendisi Özgür Taştekin tarafından hayata geçirilmiş.
Sonuç
Farkı, hibrit olması
Yenilenen Yaris, yılın üçüncü çeyreğinde Türkiye pazarında satışa sunulacak. B segmenti gibi yoğun bir rekabetin yaşandığı sınıfta yer alan Toyota Yaris, dizel motor sunmamasının dezavantajını, hibrit motor ünitesiyle kapatmayı hedefliyor. Hibrit ünitesi sayesinde sınıfında tek olma özelliğini sürdüren Yaris, bakalım bu farklılığını avantaja çevirebilecek mi?
Yazı: Yaman Yılmaz
Amsterdam, Hollanda
Son yorumlar