Skoda’nın yeni kompakt SUV’u Karoq, geniş ve ferah kabini, zengin donanımı ve ülkemiz pazarına uygun motor seçenekleriyle çok satmaya aday görünüyor.
Skoda, SUV atağının yeni halkasını oluşturan Karoq ile iddiasını artırmayı hedefliyor. 2018 yılının ilk çeyreğinden itibaren Türkiye pazarına sunulacak Karoq, 1.6 lt dizelin yanı sıra 1.0 ve 1.5 lt benzinli motor seçenekleriyle gelecek.
İlginizi çekebilir
Dinamik bir görünüm sunan Karoq, benzersiz iç mekân genişliği, şehir içinde rahat kullanım sağlayan boyutları, yeni sürüş destek sistemleri, tamamen LED teknolojisine sahip farları ve bir Skoda modelinde ilk kez kullanılan dijital gösterge paneli gibi üstünlükleri bünyesinde barındırıyor. Karoq yine tipik bir Skoda olarak, rakiplerinden daha geniş bir iç mekân, bagaj kapasitesi gibi üstünlüklerin yanında, VarioFlex sistemli arka koltuklar, bagaj kapağının eller serbest şekilde açılabilmesine olanak sağlayan sanal pedal gibi şık fikirleri bünyesinde barındırıyor.
Karoq, 4382 mm uzunluğa, 1841 mm genişliğe ve 1605 mm yüksekliğe sahip. Böylelikle iç mekânda arka koltuktakilere 69 mm’lik bir diz mesafesi sunuluyor. 2638 mm’lik uzun aks aralığı (dört tekerlekten çekişli versiyonda 2630 mm) Karoq’a yolda konforlu bir sürüş sağlarken, iç mekânın da cömertçe şekillendirilmesine olanak tanımış. 521 litrelik bagaj kapasitesi, arka koltukların yatırılmasıyla 1630 litreye yükseliyor. Üç bağımsız arka koltuktan oluşan “VarioFlex” sistemi, tüm koltukların tamamen çıkarılmasına olanak tanıyor. Böylelikle Karoq, 1810 litre bagaj hacmine sahip bir araca dönüşüyor.
Dijital gösterge panelinde sürücü, dört farklı seçenekten birini tercih ederek, kendi bilgi ekranını oluşturabiliyor. Tüm bu ayarlar ve tercihler MIB adı verilen (Modüler Bilgi Matrisi) ekranda kolaylıkla yapılabiliyor. MIB sistemi aracılığıyla ayrıca müzik sistemi, telefon, sürücü destek sistemleri (şerit asistanı, ön bölge asistanı gibi) veya aracın durumuna ilişkin ayarlara da ulaşılabiliyor. Bu panel, bir tablet bilgisayar ekranı gibi rahatça kullanılabiliyor. Karoq’ta ayrıca isteğe bağlı olarak alınabilecek ısıtmalı direksiyon simidi, spor ön koltuklar veya ısıtmalı arka koltuklar gibi seçenekler de mevcut. Orta konsolda yer alan telefon kutusu (phonebox), akıllı telefon ve diğer teknolojik araçların şarj edilmesini sağlıyor. Bununla birlikte Colombus eğlence sisteminde, araç içinde kesintisiz iletişim imkânı sağlayan wi-fi bağlantısının yanı sıra bazı fonksiyonları ekrana dokunmaksızın sadece el hareketleriyle kontrol etmeye yarayan gesture control özelliği de ilginç donanımlar arasında bulunuyor. Yeni Karoq, sayıları 20’yi bulan sürücü destek sistemlerine sahip. Bunlar arasında park yardımcısı, şerit asistanı, trafik işareti tanıma, tehlike asistanı, kör nokta uyarısı, uyarlanabilir hız sabitleyici ve ön bölge asistanı gibi unsurlar var. Skoda Karoq, Türkiye’de öncelikle ikisi benzinli toplam üç farklı motor seçeneğiyle sunulacak. Benzinli motorlar üç silindirli 1.0 lt 115 HP ve 1.5 lt 150 HP seçeneklerinden oluşurken, yeni 1.6 lt 115 HP dizel dikkat çekiyor. Tüm motorlar, altı ileri manuel ya da yedi ileri DSG otomatik şanzıman seçenekleriyle sunulacak. Bununla birlikte 1.5 lt TSI benzinli motor, düşük yakıt tüketimi için silindir kapama teknolojisiyle donatılmış. Bu sistem, fazla güç gerektirmeyen durumlarda silindirlerin yarısını kapatıyor. Tüm motor seçeneklerinde stop/start ve fren enerjisi geri kazamın teknolojileri de mevcut.
Karoq’un 1.5 lt motor seçeneğinde 2018 yılının ikinci yarısında 4×4 çekiş özelliği ve DSG otomatik şanzıman seçeneği sunulacak.
Sonuç
Kıskandıran gelişim
Skoda Karoq’un Sicilya’da gerçekleşen test sürüşünde birçok motor seçeneğini kullanma fırsatı bulduk. 1.5 lt’lik benzinli motor hem performansıyla hem de düşük yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Kabin, sınıfına göre oldukçe geniş ve ferah. Skoda’ya özgü çözümlerle fonksiyonel olarak da yolcularını düşünen Karoq, ağabeyi Kodiaq’ın başarısını sürdürmeye aday. Skoda, son dönemde sıklıkla belirttiğimiz gibi VW Grubu’nun içinde olduğu kadar tüm markalar arasında da sivrilmeye devam ediyor. Hatta bence ana markayı bile kıskandırmaya başladı.
Yazı : Mert Yılmaz
Palermo,İtalya
Son yorumlar