Land Rover ekibinin iddiasına göre Velar, Range Rover Sport ve Evoque arasındaki boşluğu doldurmakla görevli. Bana göreyse Velar’ın bir başka görevi var… En çekici, farklı ve yenilikçi Range Rover olmak hatta aile büyüklerinden bile pay kapma pahasına…
Game Of Thrones edasıyla, yeşillerin arasında ilerlediğimiz Norveç’in kuzey bölgesi Molde’de hayat inanılmaz sakin. İstanbul’da bir dakika içerisinde evinizin penceresinden baktığınızda gördüğünüz insan ve otomobili üç günde görmediğimi söyleyerek yazıya başlayayım. Yani olağanüstü sakin. Bu sakinliği hırçın bir tasarımla bozan, adeta huzurevine pervasızca dalan ergen edasıyla ilgi çeken Velar ile havalimanında tanışıyoruz.
İlginizi çekebilir
4.3 metrelik Evoque ve 4850 mm’lik Sport arasına 4803 mm ile balıklama dalan Velar, Sport’tan küçük bile sayılmaz. Ama Sport’un 1780 mm’lik yüksekliğinin Velar’da 1665 mm’ye düşürüldüğü göz önüne alındığında yere daha sıkı basan ayaklar hedeflendiği de ortada. Ön tasarımdaki çekici Matrix Lazer-Led farlar, dip diri ızgara, büyük hava girişleri, nefis kapı kolları ve arka tasarımı belirginleştiren bütünleşik stop ve egzozlar tasarımda en ince detayların bile hesaplandığının göstergesi. Yazıya başlarken, Velar’ın yeni favorim ve alım listemin tepesindeki Range olduğunu söyleyerek 1-0’ı hanemize yazalım. Çekici olmak için tüm detaylar düşünülmüş, iç mekândaki devasa 10 inçlik ekranlar, dokunmatik sistemlerin ulaştığı noktayı gösteriyor. Land Rover Tasarım Şefi Gerry Mcgovern sıkı bir iş çıkarmış, iç mekânda iyi bir ergonomi, yüksek bir teknoloji ve başarılı bir işçilik var. Otomobilin tüm koltuklarında bu rahatlığı hissedebiliyorsunuz. 1969’dan beri gelen DNA’lar ile mevcut ailenin dördüncü ve en yeni çocuğu olma ayrıcalığını, son doğan kardeş şımarıklığında yaşayan Velar’ın üst yapısının altında da iyi bir çalışma yatıyor. Jaguar birlikteliğiyle geliştirilen alüminyum gövde oldukça hafif ve uzay teknolojisi kullanılarak vücut bulmuş. 550 metrelik far menzili 12.3 inçlik göstergeyle birlikte teknolojinin geldiği noktayı ifade ediyor.
Her an poz vermeye hazır bir model gibi duran Velar, sürüş dinamikleri açısından da başarılı. Ağabeylerine oranla yere daha sıkı basan otomobil, 4×4 aktarmanın etkisiyle tutunma sorunu yaşatmıyor, üstüne üstlük yola tam hakimlik hissi sarıyor sizi. Direksiyon tanıdık, torque on demand sistemiyle akıllı dört tekerlekten çekiş sürücüsünün iştahını artırıyor. Bozuk yollarla bu yakışıklının şeklini bozmaya çalışabilirsiniz ama o Terrain Response 2 ile size cevap vermeyi seçiyor. Sinir bozucu şekilde yaz mevsiminde kapalı olan bir kayak pistine dikine tırmanırken, ağabeylerinden eksik kalmadığını da görmüş oldum. 105 km/s hızın üzerinde 10 mm alçalan süspansiyon Velar’ın kabiliyetlerini artırmakla görevli. İç mekândaki sessizlik ise keyif unsuru. İngiltere’de tasarlanan ve yine aynı yerde Solilhull’de üretilen Velar’da markanın yeni Ingenium motor ailesi yer alıyor. Sekiz ileri ZF şanzımanla kombine edilen 3.0 litrelik dizelle koyulduğumuz yolda düzlük, viraj ve farklı zemin koşullarında beklentilerimizi karşılıyoruz. İyi bir hızlanma, yüksek tork direksiyonda beni memnun ediyor.
Test aracımızın 300 HP gücü ve neredeyse bir uçak çekebilecek düzeyde 700 Nm’lik torku her koşulda tam bir tatmin sağlıyor. Direksiyon ve süspansiyon ayarlarının yüksek bir SUV fikrindense her koşula uyum sağlayabilen dinamik bir SUV’a göre ayarlanmış olması da Velar’ın artısı. Daha çok konfor isteyenler markanın yelpazesinden bir renk seçebilir. 6.5 saniyelik 0-100 km/s hızlanması performans açısından keyifli. Türkiye’de daha çok satılacak olan 2.0 litrelik dizel versiyon 180 HP’lik gücüyle yeterli. 140 bin Euro’luk başlangıç fiyatı Sport’un başlangıcından 28.000 Euro gibi ciddi oranda düşük. Bu da tercihleri Velar’a yöneltebilir.
Yazı: Volkan Demirkuşak
Molde, Norveç
Son yorumlar