Belki geçmiş dönemlerdeki meslek büyüklerimiz için çok önemli bir sözdü. Şimdilerde ise biz gazeteciler için geçmişten gelen hoş bir meslek deyimi. Ama hâlâ ani gelişmeler olduğunda kullanılıyor. Panamera Sport Turismo için bunu söyleyebilirim. Nasıl mı?
Düşünün bir işi bitirmişsiniz, evinize huzurla gidiyorsunuz ki, patronunuz son saniyede yeni bir gelişmenin olduğunu ve her şeyin tekrar yapılacağını söylüyor. İşte bu söz bunu karşılıyor bizim meslekte. Peki Panamera Sport Turismo ile bunun alakası ne diye soranlar için eğer bir Panamera sipariş vermiş olsam hemen yetkili bayiyi tekrar arayıp siparişi durdurun Sport Turismo’yu sarın gönderin derdim. Konu bu. Her ne kadar Porsche Türkiye Pazarlama Müdürü Selim Eskinazi satılacak her 10 Panamera’dan iki-üç adedinin Sport Turismo olmasını beklediğini ifade etse de ben Sport Turismo’nun yolunu daha açık görüyorum. Benim işim strateji değil, yorum.
İlginizi çekebilir
Panamera için Porsche tarihinde bir virgül açılması gerektiğini bir önceki sürüş izlenimimde yazmıştım. Markanın tutkunlarının Cayenne ile birlikte kafasını karıştıran, 911 aşıklarının bıyık altından güldükleri ardından bir hata mı yaptık dedikleri modeller bunlar. Yeni Cayenne zaten şimdiden dişlerini çıkardı. Bir önceki Panamera ile kendimde hiçbir ortak yön bulamayan bendeniz, yeni Panamera ile derin bir oh çektim, ardından Hırvatistan’da yaklaşık 700 km’lik macerada tanıştığım Sport Turismo ile ruhsal ve bedensel olarak ‘sana karşı boş değilim’ noktasına geldim. Evet patronaj takımının daha mutlu olacağı bir Panamera bu çünkü arka koltuklarında bir kişiye daha yer var yani artık Panamera, Sport Turismo ile beş kişilik yolculuklara müsaade ediyor. Leipzig’deki Porsche tesislerindeki hummalı çalışmanın meyveleri ve 500 milyon Euro’luk yatırımın sonucu olarak 911’den ilham alan, premium rakiplerine meydan okuyan ve teknolojik gelişmeleriyle sürücü ve yolcusunu memnun eden bir otomobil olan Sport Turismo her şeyden öte çok şık bir tasarıma sahip. Yeni stoplar aracın her yerden fark edilmesini sağlıyor. Shooting Brake ruhlu tasarımın bitiş noktasında yerleşen dört egzoz markanın alametifarikası. Geniş hava girişleri, uzun kaput, bagaj kapağındaki dev logo. Peki o tavandaki da ne? Evet o bir tavan spoyleri.
Otomobilin sürüş dinamiklerine katkı sağlayan, yüksek hızlarda down force sağlayan, tavan açıkken de içerideki türbülansı engelleyen bir mühendislik harikası. Porsche Aktif Aerodinamik merkezi olarak adlandırılan sistem eksi yedi derecelik açıyla hem yakıt tüketimine katkı sağlıyor hem de 50 kg’lik bir ekstra yere basma gücü sunuyor. 170 km/s hızlarda otomatik olarak devreye giren ve artı bir derecelik açıyla çalışan spoyler, düşük hızlarda ise rüzgâr sesi kesme görevinde. Peki hepsi bu mu? Koskoca Porsche Panamera Sport Turismo ile ilgili sürüş, dinamizm ve performanstan söz etmezsek klavyemiz bozulsun. Müthiş bir direksiyon ve motorsporları alışkanlığı; soldan çalıştırma, direksiyon üzerindeki sürüş modları, şık ve multimedya dolu bir iç mekân ile konsol…
12.3 inçlik dev dokunmatik multimedya ekranı iç mekânın teknoloji uyumuna işaret ediyor. 5040 m uzunluğundaki bu dev yakışıklı 2950 mm’lik aks aralığıyla arka koltuklarda oturanların da konforunu maksimize ederken sedan versiyondan daha iyi bir baş mesafesi sunuyor. Ayrıca 50 litrelik ekstra bagaj hacmi de artısı. Gövdede kullanılan hibrid alüminyum ve çelik karışımı Sport Turismo’nun hafif ve rijit olmasını sağlıyor. Bu çekici tasarımın yola uyumunu sağlayan beş farklı motor seçeneği var. Şansımıza en çok merak ettiklerimden biri olan 3.0 litrelik hibrit versiyonu bize kalıyor. Çift turbo V6 motora ilaveten eklenmiş elektrikli ünite, 462 HP’lik toplam gücüyle bizi koltuğa yapıştırmakta hiç güçlük çekmiyor. Zaman zaman otoyol hızlarını da aşacak kadar dişleri uzatan hibrit versiyon, hem elektrikli hem de hibrit olarak kullanıma müsaade ediyor ki, bu boyutta bir otomobille sessiz sedasız elektrikle yol almak büyük keyif.
Çift kavramalı sekiz ileri PDK şanzımanla yola gücünü aktaran kalp, sport chrono paketiyle alınırsa sport response butonuyla 20 saniyelik bir ekstra haz yaşatıyor. 700 Nm’lik tork can yakar şekilde hazır. 275 km/s’lik fabrika maksimum hızının ötesinde otoyolda biraz da şeytana uyarak 282 km/s’yi görünce Sport Turismo’nun sakin versiyonunun bile heyecanlı olduğunu görebiliyorsunuz. 2.6 litrelik ortalama yakıt tüketim verisine asla ulaşamasam da 5.0-6.0 litrelerle ilerlemek mümkün. Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo ile 140 km/s’ye kadar yaklaşık 50 km’yi elektrikli motorla geçirmek mümkün. Panamera besin zincirinin tepesinde ise 680 HP ile Turbo SE Hibrid bulunuyor.
Yazı: Volkan Demirkuşak
Split, Hırvatistan
Son yorumlar