İlk nesil 5008 kompakt MPV sınıfında yer alan bir aile otomobiliydi. Peugeot, 3008 modelinde izlediği stratejiyi 5008’e de uygulamış ve otomobili havalı bir SUV’a dönüştürmüş. Son yıllarda hemen hemen bütün otomobil markaları SUV sınıfında yer alan araçlar tasarlayıp satışa sunuyor. Artan talep ve SUV modellerin yüksek satış rakamları markaları bu tarzda otomobiller üretmeye itiyor. Daha önce hiç SUV araç üretmemiş Maserati ve Bentley gibi markalar bile bu sınıfta yer alan araçları satışa sundu. Porsche’nin mevcut ürün gamında iki tane farklı SUV olduğunu hesaba katarsanız çılgınlığın boyutunu daha iyi anlarsınız. Peugeot daha önce Mitsubishi ortaklığında bir SUV üretmiş olsa da tamamen kendi tasarımıyla ve iddialı bir şekilde bu sınıfa girmemişti. Yeni 3008 bu açıdan markanın miladı oldu. İlk nesil 3008’i MPV-crossover karışımı bir otomobil olarak hatırlayanlar yeni modelin tasarımını görünce oldukça şaşırmıştı. Marka 3008 ile başladığı SUV atağını 5008 ile devam ettirmeye kararlı görünüyor. 5008 modelinde de yine aynı yol izlenmiş.
İlk nesil 5008, hatırlayacağınız gibi kompakt sınıfta yer alan bir MPV’ydi. İkinci nesil 5008 ise yedi koltuklu bir SUV’a dönüşmüş. Aslında 3008 ve 5008 arasındaki ilişkiyi Nissan Qashqai ve X-Trail arasındaki ilişkiye de benzetebiliriz. İkisi de neredeyse birebir aynı diyebileceğimiz şekilde birbirlerine benziyor. Sadece X-Trail biraz daha büyük boyutlara ve yedi koltuğa sahip. Aynı durum 3008 ve 5008’de geçerli. İkiz dış ve iç tasarım, büyüyen boyutlarla birlikte gelen yedi koltuk… Bu anlayış sayesinde markalar çok fazla yorulmadan yepyeni bir otomobili ürün gamına dahil edebiliyor. 4.64 metre uzunluğu ile kompakt boyutlar ortaya koyan yeni Peugeot 5008 SUV; Peugeot 3008’den 19 cm ve orijinal 5008 versiyonundan ise 11 cm daha uzun. Boyut artışına paralel olarak ikinci koltuk sırası 60 mm daha fazla diz mesafesi sunuyor. Sınıfındaki en geniş bagaj hacmini sunan Peugeot 5008’in yedi koltuklu kullanımda 780 litre olan bagaj hacmi beş koltuklu kullanımda 1060 litreye kadar çıkıyor. İkinci koltuk sırasındaki her biri uzunluk ve sırtlık eğimi ayarlı üç adet bağımsız katlanabilir koltuk son derece pratik bir şekilde katlanabilirken, üçüncü sıradaki bağımsız iki adet koltuk sadece katlanmakla kalmıyor aynı zamanda sadece 11 kg ağırlığı ve pratik mekanizmasıyla zahmetsiz bir şekilde sökülebiliyor. Üçüncü sıradaki her bir koltuğun sökülmesiyle 39 litre ek bagaj hacmi yaratılmış oluyor. Katlanabilir ön yolcu koltuğu ile 3.20 metreye kadar uzunluğa sahip nesneleri taşımak için alan yaratılabilirken eller-serbest elektromotorlu bagaj kapağı ise kullanım kolaylığını destekliyor.
İlginizi çekebilir
Peugeot 5008’in iç mekânının sınıfındaki rakiplerine oranla en önemli kozu hiç kuşkusuz i-Cockipt. 5008’de Peugeot i-Cockpit’in en yeni ve güncel hali kullanılıyor. Kompakt boyutlara sahip direksiyon simidi, konsola entegre 8.0 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekran ve 12.3 inç büyüklüğündeki dijital head-up display gibi özelliklerle yeni Peugeot i-Cockpit üstün grafikleri ve şık animasyonlarıyla sürücünün hayatını kolaylaştırıyor. Dokunma hassasiyeti yüksek ekran, sürücünün ihtiyacı olan bilgileri hızlı ve okunması kolay bir görünümle ekrana yansıtıyor. Sürücü bu ekran üzerinden; radyo, klima, uydu navigasyon, araç ayarları ve telefon gibi bilgilere kolaylıkla erişebiliyor.
308 ve 3008 gibi yeni 5008 de Peugeot’nun Efficient Modular Platformu (EMP2) ve güncel Euro 6.1 motorlarından yararlanıyor. EMP2 platformu sayesinde orijinal 5008 modeline göre 95 kg daha hafif bir yapı elde edilmiş. Benzinli motorlarda 115 g/km’nin altında olan CO2 emisyon değeri, dizel motorda ise 105 g/km’nin altına iniyor.
Yeni Peugeot 5008, benzinli ve dizel motorlarla manuel ilee otomatik şanzıman seçenekleri sunuyor. Giriş seviyesindeki 130 HP’lik 1.2 lt PureTech motor altı ileri manuel şanzımanla kombine edilirken, bu motor seçeneğinin bir de daha verimli (117 g/km yerine 115 g/km CO2 emisyon salımı) bir versiyonu bulunuyor. Bu motor ayrıca altı ileri otomatik şanzımanla da (120 g/km CO2) kombine edilebiliyor.
Dizel cephesi manuel şanzımanlı 100 HP gücündeki 1.6 lt HDi (106 g/km CO2) ile başlıyor ve manuel şanzımanlı 120 HP gücündeki 1.6 lt HDi (108 g/km CO2) ile devam ediyor. Bu motor seçeneğinin de daha verimli (108 g/km yerine 105 g/km CO2 emisyon salımı) bir versiyonu bulunuyor. 120 HP gücündeki 1.6 lt HDi motor otomatik şanzımanla kombine edildiğinde 112 g/km CO2 salımı gerçekleşiyor.
Dizel ürün gamının tepe noktasını oluşturan 2.0 lt HDi motor, 150 HP’lik versiyonda manuel şanzımanla (118 g/km CO2) ve 180 HP’lik versiyonda ise otomatik şanzımanla (124 g/km CO2) kombine ediliyor.
Sonuç
SUV sınıfına yeni soluk
Yeni Peugeot 5008 sonbaharda Türkiye’de satışa sunulacak. Motor ve şanzıman seçenekleri kardeşi 3008 ile aynı olacak. Peugeot yetkililerinin söylediğine göre 5008’de de 3008’de olduğu gibi dört tekerlekten çekiş seçeneği yer almayacak. Yoğun bir rekabetin yaşandığı kompakt SUV segmentine giriş yapacak olan 5008’in hem markaya hem de bu sınıfa yeni bir soluk getireceği kesin.
Yazı: Yaman Yılmaz
Lizbon, Portekiz
Son yorumlar