Fransız otomobillerini çok seven biri nasıl harika bir gün geçirir? Onu 270 HP’lik yeni 308 GTi ile piste çıkararak bunu sağlayabilirsiniz. Dahası mı? 310 HP’lik, altı iler, sıralı şanzımanlı Peugeot 308 Racing Cup otomobili ile turlamaya ne dersiniz?
Peugeot’nun yeni kompakt sporcusu 308 GTi’ı kullanmak için İspanya’daki Ascari Pisti’ndeyiz. Yenilikler daha çok görsel odaklı olsa da bu otomobilin ilk neslini uzun süre kullanmış biri olarak eminim ki, gücü artmış olmasa da pistte zevk sınırlarını zorlayacak. Kısacası yeni Peugeot 308 GTi, sürüş verimliliği, günlük kullanım kolaylığı ve yol konforundan ödün vermeden sportif bir sürüş ve etkileyici bir performans sunuyor. Bunu pistte anlamak çok daha kolay, dördüncü viteste ayağınızı bile kaldırmadan geçtiğiniz virajları görünce, bu otomobilin yola tutunma kapasitesini çok daha iyi anlıyorsunuz. Tabii bu hemen olan bir şey değil. Peugeot’nun motorsporları kültürü çok fazla. Pistin kenarında sergilenen 205 T16, 306 Maxi ve 307 WRC gibi yarış otomobilleri, Fransız markanın günümüzde neden bu kadar iyi ateşli hatchback’ler üretebildiğinin bir kanıtı durumunda.
İlginizi çekebilir
Standart modele oranla 11 mm daha alçak olan şasi sadece daha dinamik bir sürüş karakterini desteklemekle kalmıyor aynı zamanda yeni ön ve arka tasarımla birlikte daha sportif bir görünüm sunuyor. Yeni Peugeot 308 GTi’ın motor kaputunun altında stop/start sistemine de sahip, 1.6 lt’lik turbo bir motor bulunuyor. Rakiplerinin 2.0 lt turbo motorlarla elde ettiği gücün 1.6 lt’lik bir hacimden çıkması, bu ünitenin verimliliğinin en büyük ispatı. Yüksek güç üretimiyle etkileyici bir performans sunan bu motor, hafif gövdenin de etkisiyle 4.46 kg/HP’lik güç/ ağırlık dağılımına sahip. Kısacası her bir beygir sadece 4.46 kg ağırlıkla başa çıkmak zorunda. Peugeot 308 GTi, altı ileri manuel şanzımanıyla sadece 6.0 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşıyor. Kalkıştan 1000 metreye ulaşma süresiyse 25.3 saniye. Tüm bu performans değerlerine rağmen 139 g/km’lik CO2 salım değeri ve 6.0 lt/100 km’lik tüketim değeriyle son derece çevre dostu bir yapı sunuyor. Zemine 19 inçlik jantları çevreleyen Michelin Pilot Super Sport lastiklerle basan yeni Peugeot 308 GTi, sınırlı kaydırmalı Torsen kilitli diferansiyel ve diğer elektronik sistemlerle birlikte gücünü yola daha kontrollü ve güvenli bir şekilde aktarıyor.
Yüksek performansı dizginlemek ve sürüş güvenliğini artırmak için Peugeot Sport logolu ve kırmızı kaliperli fren sistemi önde 380 mm ve arkada 268 mm disklerle donatılmış.
Tabii Peugeot Sport’un bize tek sürprizi 308 GTi değildi, yarış otomobili de kullanacaktık. Yollardan pistlere uzanan bu otomobilin ismi 308 Racing Cup. Özellikle aerodinamik eklentileriyle oldukça vahşi görünen Racing Cup, ’ın motor kaputunun altında yine 1.6 litre hacimli turbo motor görev yapıyor. Peugeot Sport mühendisleri tarafından revize edilen motor, 308 HP güce kadar ulaşmış. Bunda en büyük etken, 208 T16 R5 ralli otomobilinden alınan turbo. Sadece kaslı ve güçlü görünmele kalmayan otomobil, artan iz genişliği, çok sert süspansiyonu ve slick yarış lastikleriyle yere zamk gibi yapışıyor. İz genişliği 308 GTi’a göre 106 mm artmış ve 1910 mm’ye ulaşmış. Otomobilin arka kısmını domine eden heybetli spoyler doğrudan WTCC regülasyonlarından ilham alınarak geliştirilmiş. Peugeot 308 Racing Cup süspansiyon sistemini büyük oranda yol versiyonundan alıyor. Bunun dışında pist performansına uygun bir dizi iyileştirme yapılmış. Tıpkı altı piston kaliperli frenler gibi. Ayrıca altı vitesli sıralı şanzıman direksiyondan vites değiştirme kulakçıklarıyla donatılmış durumda. Bu otomobili pistte kullanmak rüya gibiydi.
Yazı : Mert Yılmaz
Malaga/İspanya
Son yorumlar