S-Serisi lansmanlarının ortak söylemi “hedefimiz dünyanın en iyi otomobilini yaratmak…” Bu bir önceki nesilde de böyle, makyajlı versiyonda da. 6500 yeni parçayla tazelenen S-Serisi, verimli motorları, AMG desteği, otonom adaptasyonuyla yine en iyisi olma yolunda.
Bazı otomobiller kullanılır, bazılarıysa sadece birilerini rahat ettirmek için bantlardan iner. Stuttgartlı markanın amiral gemisi S-Serisi’ni şoförlü kullanımda görmek kimseyi şaşırtmaz, aynı durumu bir CLA’da görmekse “ne cimri şirket” söylemlerini beraberinde getirir. Zürih’te bizi bekleyen S’ler arasında bize ilk anda denk gelen AMG S 63 oldu. Yenilenen farlar ve AMG ruhunun yansımaları, 4.0 litrelik V8’in egzozundan çıkması muhtemel sesler beni heyecanlandırmaya yetti bile.
İlginizi çekebilir
Çok sıkı bir makyajla tazelenen S-Serisi, yenilenen Multibeam LED farları ve ultra range uzun farlarıyla yol güvenliğini maksimize ediyor. Yol bozukluklarını önceden radarlar yardımıyla tespit eden yol tarama sistemi ve virajda eğimi dengeleyen ‘curve’ özelliği yenilikler arasında. Affertalbach imzası; AMG modellerinin motor kaputundan, iç mekânına kadar kendini hissettiriyor. Krom yüzeyli direksiyon simidi, spor otomobil kullandığınızı hissettiriyor ama aslında bu yaklaşık 5.4 metrelik bir limuzin. 5.5 litrelik motor yerine kullanılan 4.0 litrelik 612 HP gücündeki turbo benzinli ünite, dokuz ileri çift kavramalı şanzımanla kombine edilirken, 0-100 km hızlanmasını 3.5 saniye gibi akıl almaz bir sürede tamamlıyor. Eğer direksiyondaysanız ve patronunuz sakin bir kullanım istiyorsa, sakın gaza gelmeyin çünkü oldukça agresif olan AMG S 63 ile çıkan egzoz sesleri işinizin son günü anlamına da gelebilir. 8.9 lt/100 km’lik ortalama tüketimi zaman zaman dağ yollarında 20 litrelere çıkartmakta zorlanmadım ama 11-12.0 lt/100 km gayet mümkün. Silindir kapatma özellikli V8, 40-160 km/s’lik hızlarda yelken modunda ilerleyebiliyor.
İç mekâna geçildiğinde tepeden tırnağa kalite hissi mevcut ama en önemli kısım bir business class koltuğundan daha konforlu arka koltuklar, neredeyse bir yastık konforundaki kafalıklar, adeta uykuyla imtihan… Arka koltuklarda oturup mutlu olmamak için ciddi sıkıntılar yaşamak gerek. Fakat işin güzel tarafı ön koltukta oturup, AMG tuşuna basıp adeta gürüldeyen motorla virajlı yollarda ilerlemek. Geliştirilmiş dört tekerlekten çekiş sistemi, bu uzunlukta bir otomobili yola adeta yapıştırıyor. Müthiş süspansiyon, konfor ve spor modlar arasında tercih işini keyfe dönüştürüyor. Teknoloji olarak da gelişmiş olan S-Serisi’nin iç mekânındaki iki adet 12.3 inçlik dev ekran, head up display, enfes müzik sistemi ve tüm ince işçilikler sizin özel bir otomobilde olduğunuzun kanıtı. Otonom sürüş konusunda kendisini geliştiren S-Serisi’nde direksiyona ciddi müdahalelerle yolu konfora çevirmek mümkün, ben yine de otonomdan ziyade kendime güvendim ve AMG keyfini sonuna kadar çıkartmaya gayret ettim. Türkiye’ye özel olarak ithal edilecek bu özel seri haricinde S 350 ve S 400 d versiyonlar altı silindirli dizel ailesini oluşturacak. Model yelpazesinin tepesinde ise 630 HP güç ile AMG S 65 bulunacak.
Yazı: Volkan Demirkuşak
Zürih, İsviçre
Son yorumlar