Yeni cabrio tekrar gerçek bir E olarak karşımıza çıkıyor. İyi yalıtılmış kaliteli tente tavan, dört kişilik geniş yaşam alanı ve konfor odaklı süspansiyon sistemiyle uzun veya kısa soluklu yaz yolculukları için ideal bir yol arkadaşı.
Güzellik. Aslında tamamen görece bir kavram. Kimine göre çok güzeldir, diğerine göre hiç de şık değildir. Ancak bazı nesneler vardır ki, güzellik bir ortak görüştür. Her bir birey, her bir düşünce ve görüş için geçerlidir. Güzeldir, tıpkı yeni Mercedes E-Serisi Cabriolet gibi. Gerçekten de güzel bir otomobil.
Tıpkı ilk sürüş izlenimi için gittiğimiz Alpler gibi. Alper’in hangi bölgesi olursa olsun her yeri güzeldir. Üstelik bu tartışmaya da açık bir görüş değil. Alpler, Alpleri gören herkes için güzeldir. Bulunduğumuz bölge Fransa ve İtalya sınırı. Tamam, iki ülkenin sınırı ama öyle sınır kapısı, çit veya duvar gibi belirgin gözle görülür bir işaret yok. İki ülkenin sınırını taşlar belirliyor. Taşlar derken, öyle sıradan taşlar değil. Neolitik dönemden kalıntılar bunlar. Bu da gösteriyor ki, Alplerin bu bölümü, bu geçit, bu yol binlerce yıldır kullanılıyor ve yaşamın bir parçası. Tarihi bir mekânda son derece gelişmiş ve modern bir cabrio ile birlikteyiz.
İlginizi çekebilir
E 300 Cabriolet ile manzaranın tadını çıkartarak ilerliyoruz: Camlar açık, thermotronic klima devrede ve koltuk serinletmesi ikinci kademede çalışıyor. Ön tarafta belli belirsiz bir rüzgâr sesi ön cam direğine vurarak iç mekâna ulaşıyor ve beraberinde mis gibi doğanın kokusunu getiriyor. Bu durumda Mercedes’in konfor çözümlerinden sadece biri olan air-balance paketinin yeni ‘day braek mood’ koku fonksiyonuna gerek kalmıyor. Zaten hava mis. Bu özelliği şehir içi karmaşasında egzoz kokularının arasında denemek lazım.
Yeni Mercedes E-Serisi Cabriolet ile seyahat ederken sürücü ve beraberindeki yolcuların hayatını kolaylaştıran ve yaşam konforunu destekleyen tek özellik bu koku fonksiyonu değil. Çok daha fazlası söz konusu. Bunlar saymakla bitmez. Ama asıl önemli ve dikkat çekici olan gövde rengi. Markanın özel kırmızı gövde rengi ki, sipariş listesinde hyazinthrot metallic olarak geçiyor, yeni Mercedes E-Serisi Cabriolet’nin görsel çekiciliğini daha da artırıyor. Bir kere bu renk siyah, gri veya beyaz olmak üzere premium otomobil tüketicilerinin genelde tercih ettiği renklerden ayrışma imkânı tanıyor. Ayrıca bu renk ışık durumuna göre güneşli havada, bulutlu havada ve hatta gece farklı tonlar veriyor. Dolayısıyla özel renk için harcanan para da karşılığını vermiş oluyor.
Zengin motor seçenekleri
Her zaman olduğu gibi Mercedes cephesi zengin bir çeşitlilikle müşterinin kafasını karıştırmaya devam ediyor. Sadece renk, donanım ve aksesuarlar noktasında değil, aynı zamanda motorlar noktasında da E-Serisi Cabriolet zengin bir çeşitlilikle dikkat çekiyor. Sürüş izlenimi için E 300 kullandık. Bir üst basamakta E 400 yer alıyor. Öte yandan iş E 200 ile başlıyor aslında. Kullanmış olduğumuz E 300’e göre 61 HP daha az güç üretiyor olabilir, ama fiyat açısından daha uygun olması itibarıyla cazip olabilir. Üstelik seçenekler arasında bir dizel var. Çok kilometre yapan dizel tutkunları için E 220 d devreye giriyor.
Motorlar standart olarak dokuz ileri bir otomatik şanzımanla kombine ediliyor. Şanzıman hızlı ancak bir o kadar konforlu ve yumuşak vites geçişleriyle sürüş keyfini, eşzamanlı olarak sürüş konforunu da destekliyor. Otomatik şanzıman öylesine seri ve hızlı vites değiştiriyor ki, sportif sürüşlerde bile direksiyona entegre vites değiştirme kulakçıklarına gerek kalmıyor. Bu arada 245 HP güç üreten sıralı dört silindirli motor her daim gaz emirlerine istekli bir şekilde cevap veriyor ve anında sürücünün hızlanma isteğine uyum sağlıyor. Üstelik 6.6 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 250 km/s maksimum hız değeriyle benim diyen birçok spor otomobile boyun eğdirecek kadar iddialı. Genel anlamda sessiz olan motor, üst devirlerde ve tam gaz kullanımlarında egzoz sesiyle varlığını hissettiriyor. Yani altı silindirli değil de bir dört silindirli motor olması pek de hissedilmiyor sürüş esnasında.
Sadece motor ve şanzımanın kusursuz yapısı değil, kaliteli ve konforlu koltuklar da sürüş keyfini destekliyor. Yan destekleri kuvvetli, vücudu tümüyle sarmalayan koltuklar ısıtma ve soğutma özelliğiyle gerek kışın ve gerekse yazın sürücü ve beraberindeki yolcunun rahat etmesini sağlıyor. Doğal olarak bütün bu konfor unsurları için kesenin ağzını açmak gerekiyor çünkü bunlar standart donanıma dahil değil. Sıcağı sevenler için ısı-konfor paketi iyi bir çözüm olabilir. Bu paket ön ve arka koltuklar dışında kapılardaki kol koyma yerlerini ve orta kolçağı da ısıtıyor. Ancak bu özelliği 2188 metre yükseklikte ve 30 derece sıcaklıkta denemedik.
Bu, her donanımın opsiyonel olduğu anlamına da gelmiyor. Aslında standart donanım da oldukça zengin ve cömert. Çocuk oto koltuğu sabitleme sistemi Isofix bağlantıları ve sırtlıkları katlanan arka koltuklar standart olarak sunuluyor.
Öte yandan arka koltuğun oldukça konforlu ve rahat olduğu da kesin. Öncüsüne göre diz mesafesi 10 cm ve oturum genişliği birkaç milimetre artmış durumda. Ancak tavan kapalıyken arka koltuklara geçiş sıkıntılı olabilir. Arka koltuk yolcularının arka geçişlerinin rahat olması için tavanın açık olması tercih önceliğinde olacaktır. Doğal olarak tente tavan kapalıyken arka koltuk yolcuları için çevreye bakmak da çok fazla keyif vermeyecektir. Yine bunun için de tavanın açılması gerekiyor. Ancak tavan açıkken arka koltuktakiler manzaranın tadını keyfince çıkartabiliyor.
Konforlu arka koltuklar
Mercedes, her zaman Mercedes’tir. Hatta konu bir cabrio’nun arka koltukları olduğunda bile. Ön tarafta olduğu gibi arka kısımda da en kaliteli malzemelere yer verilmiş durumda. Daha da önemlisi arka koltuk yolcularını yol rüzgârından koruyan bir dizi önlemler söz konusu. Muhteşem icadın adı aircap. Evet, bu da isteğe bağlı olarak sunuluyor. A 207 kasa kodlu önceki nesilde de sunulmuştu. Ön cam üst direğine entegre edilmiş durumda. Tamam, tente tavanın açılmasıyla ortaya çıkıyor ve pek de güzel bir görünüm sunmuyor. Ama eşzamanlı olarak otomatik olarak açılan ve arka koltuklar başlıklarının arkasında bulunan windschott ile birlikte yol rüzgârının arka koltukta neden olduğu fırtınayı bir hayli önlüyor.
Bir başka isteğe bağlı donanım olarak cabrio konfor paketi devreye giriyor. Bu paket aircap, baş bölgesi ısıtma sistemi airscarf ve tam otomatik bagaj ayırıcısının bir arada çalışmasını sağlıyor. Hazır konu bagaj konusuna gelmişken: Tente kapalıyken 385 litre hacim sunan bagaj, tentenin açılıp bagajdaki yerini almasıyla 310 litreye düşüyor ki, bu hâlâ dört kişinin bagajı için gayet de yeterli bir değer.
Aircap ve windschott ön koltuklarda pek hissedilmiyor. Sonuç olarak otomobilin genel aerodinamisi dört cam kapalıyken yol rüzgârını ön koltuk yolcularından uzak tutmak için yeterli oluyor. Dört cam cabrio kumanda merkezindeki tek düğmeyle açılabiliyor veya kapanabiliyor.
Düğmeye basarak camları indirip manzaranın tadını çıkartmak gibisi yok. Tamam, camlar açıldığında yol rüzgârı kabin içine giriyor girmesine ama saçları uçuşturan rüzgâr keyif verirken her viraj çıkışında farklı bir manzarayla karşılaşmak da ayrı bir keyif veriyor. Yeşilin her tonunu görmek olası bu sayede.
Konfor öncelik
Arada resmi bir sınır olmayabilir, ama sonuç olarak iki farklı ülke ve buna bağlı olarak iki farklı yol karakteri söz konusu. Fransa tarafından daha pürüzsüz olan yol kalitesi İtalya tarafına geçince fazla olmasa da biraz bozuluyor. Opsiyonel olarak sunulan 20 inçlik devasa jantlara karşın yol bozuklukları kabin içine fazla yansımıyor. Süspansiyon sistemi yoldaki irili ufaklı bozuklukları büyük bir özgüvenle emiyor. Kabin içine yansıyan ufak tefek sarsıntıları ise konforlu koltuklar emiyor. Yani konfor her zaman en önemli öncelik. Tabii konfor öncelikli geometride sürüş modu dynamic select’in konfor modunun payı da büyük.
Sonuç olarak yeni Mercedes E-Serisi Cabriolet konfor odaklı yapısı, güçlü motoru, zengin donanımı, geniş yaşam alanı ve yol rüzgârından arındırılmış kabiniyle son derece başarılı ve güzel bir otomobil. Mercedes, her zaman Mercedes’dir. Keşke yolculuk bu kadar erken sona ermeseydi.
Yazı: Yaman Yılmaz
Mont Blanc, Fransa
Son yorumlar