Markanın yeni tasarım felsefesinin ilk ürünü olan yeni Hyundai i30’u İzmir yollarında kullanma şansı bulduk. Hyundai’nin 2007 yılında ilk i30’u tanıtmasıyla i model ailesi de hayata geçmiş oldu. Büyük bir proje ve uzun çalışmalar sonucu ortaya çıkan i ailesinin kullanıcılarla buluşan ilk üyesi i30 modeliydi. Marka, yeni felsefesini dünyaya tanıtma görevini i30’a vermişti ve bu hiç de kolay bir görev değildi.
i30, kendisine verilen görevi başarıyla yerine getirdi. Yollara çıktığı günden bu yana tüketicilerin ve Hyundai’nin güvendiği bir model oldu. Bu nedenden ötürü Hyundai, markanın yeni kimliğini tanıtması için çok güvendiği i30 modelini seçti. Üçüncü jenerasyonuna kavuşan i30, farklı tasarımı, yeni motorları ve aktif güvenlik paketleriyle karşımıza çıktı.
İlginizi çekebilir
İlk iki nesil gibi yeni i30 da Hyundai’nin, Almanya’nın Rüsselheim kentindeki teknik merkezinde geliştirilmiş. Üretimi ise Çek Cumhuriyeti’nde gerçekleşiyor. Selefine oranla 40 mm uzayan, 15 mm genişleyen ve 15 mm alçalan yeni i30, Asya genlerine sahip olsa da fazlasıyla Avrupalı bir model. Bu nedenle kalite konusunda eli güçlü, teknoloji konusunda da cömert olmak zorunda. Ayrıca modern gereksinimlerin sayısı geçmişe oranla çok daha fazla. i30’ un bulunduğu sınıf ise zorlu bir segment ve yeni i30 çağa ayak uydurmalı. Bunun farkında olan Hyundai, yeni i30’da otomatik acil fren desteği, şeritten ayrılma desteği, sürücü yorgunluk tespit sistemi, kör nokta uyarı sistemi, arka çapraz trafik uyarısı ve akıllı hız sabitleme gibi teknolojiler sunuyor.
Style ve Elite isimli donanım paketlerine sahip olan yeni i30, Plus ve Smart adında ek teknolojik donanım paketleri de sunuyor. Otomobilin fiyatı ise İstnabul Autoshow sırasında açıklanacak.
Otomobil tercihlerinde birçok konu göz önüne alınır fakat öncelik genelde tasarımdadır. Bu nedenle ilk olarak tasarımdan başlayalım. Geçtiğimiz günlerde İzmir’de tanışma fırsatı yakaladığımız yeni i30, selefinin sahip olduğu sportif hatları bir kenara bırakmış ve daha olgun görünmeyi tercih etmiş. Altıgen ön ızgara formu yeni nesilde de korunmuş fakat artık daha şık bir görünümle karşımızda. Bu ızgara stilinin Hyundai’nin gelecek modellerinde görüleceğinin altını çizelim.
Yeni model, kavisli hatlardan ziyade daha net çizgilere sahip. i30, selefiyle kıyaslandığında tişörtünü çıkartmış ve şık bir ütülü gömlek giymiş gibi gözüküyor. Kabine geçtiğimizde Hyundai yetkililerinin yeni i30’u geliştirirken eleştirileri dikkate aldığını görüyoruz. Konsol, selefinin aksine yatay konumlandırılmış. Kabinde artık modern bir hava hakim. Bu ilk olarak gösterge tablosundaki değişim ve şık yeni direksiyon simidi ile fark ediliyor. Çözünürlüğü yüksek multimedya ekranı ve dijital klima paneli gibi teknolojik unsurlar da kabindeki modern esintilerin kaynağı. Buna ek olarak yeni i30’da iOS ve Android akıllı telefonlar için kablosuz şarj özelliği mevcut. Bu donanımın günümüze oldukça kullanışlı olduğunu ve yolcuyu şımartan donanımlar arasında olduğunu söylemeliyim. Opsiyon listesinde bulunan panoramik cam tavan da yine yolcusunu şımartan donanımlardan. Yeni i30’un yaşam alanı ergonomi açsından başarılı ve sürücünün otomobile adaptasyonu da oldukça kolay gerçekleşiyor. Ön bölümde ferah bir kabine sahip i30’da, yeterli baş ve diz mesafesiyle uzun boylu yolcular dahi arka kısımda rahat yolculuklar geçirebilir. Yeni i30 395 litrelik bir bagaj hacmine sahip. Bu değer, sınıfın ileri gelen modeli Golf’ten 17 litre daha fazla.
Yeni Hyundai i30, Türkiye’de üç farklı motor seçeneğiyle yer alacak. Benzinli cephesinde atmosferik 100 HP’lik 1.4 MPi ve turbo destekli 140 HP’lik 1.4 T-GDI motor yer alıyor. Dizel cephesine ise önceki nesilden tanıdığımız 136 HP’lik 1.6 lt’lik turbo dizel motor yer alıyor. Motorlar yedi ileri DCT otomatik veya altı ileri manuel şanzımanla kombine edilebiliyor.
Gelelim sürüş kısmına: İzmir’de farklı zemin türlerine sahip bir rotada yeni i30’un yedi ileri DCT şanzımanlı 1.6 lt’lik dizel versiyonunun direksiyonundaydık. 136 HP’lik bu ünite alt devirlerden itibaren sunduğu 300 Nm tork ile gerçekten dinamik bir sürüş sunuyor. Vites geçişleri çok hızlı ve sürücüyü bekletmeden gerçekleşiyor. Var olan bu dinamizm yoğunluğunu eco ve sport sürüş modlarıyla değiştirmek mümkün. Tamamen yeni bir şasi üzerine konumlandırılan i30, yol tutuş konusunda selefinden çok daha ilerde. Otomobil virajlarda oldukça dengeli ve iyi bir grafik çiziyor. Yüzde 10 daha iyi performans gösterdiği açıklanan yeni direksiyon sistemi, yön değişim tepkilerine eskiye oranla çok daha çabuk cevap veriyor.
Yeni i30’un elinin güçlü olduğu bir konu da konfor. Hyundai’nin yeni oyuncusu sessiz çalışan bir süspansiyon sistemine sahip. Süspansiyon sistemi darbe şiddeti haddinden fazla olmadıkça sessizliğini koruyabiliyor. Bu durum sürücüye ise yumuşak ve konforlu bir sürüş olarak geri dönüyor. i30 yumuşak frenlere sahip ve dozun iyi ayarlanması sayesinde fren esnasında içerdeki konfor törpülenmiyor. Konfora katkı sağlayan bir diğer durum da ses yalıtımı. Yeni kompakt Hyundai sessiz bir kabine sahip. Gözlemim yol ve rüzgâr sesinin 120 km/s’ye kadar kabine sızmadığı yönünde. Bu hız arttığında bile kabinde rahatsız edici bir ses duyulmuyor.
SONUÇ
Hedefi büyük
Hyundai i30, Türkiye’de sevilen bir model ve başarısını yeni teknolojileriyle de sürdürmeyi hedefliyor. İdeal motor ve şanzıman kombinasyonlarıyla dikkat çeken i30, yeni tasarımıyla artık çok daha fazla kitleye hitap edebilir.
Yazı: Ersin Çelik
İzmir, Türkiye
Son yorumlar