Son nesliyle sınıfının en çekici modellerinden biri olmayı başaran Civic Sedan, tek eksiği olan dizel motor seçeneğine de kavuştu. Civic Sedan i-DTEC’i kullanmak için İtalya’nın Roma şehrine yolculuk yaptık…
Civic ailesi, özellikle son neslinde bir önceki gövdede olan eksiklerinin hemen hemen hepsini gidermişti. Tasarım olarak çok daha çekici, kabin kalitesi çok daha artmış ve sürüş olarak çok daha olgunlaşmış bir Civic vardı karşımızda. Fiyat olarak da rakiplerinden pahalı değildi. Fakat bir türlü beklenen sınıf liderliği gelmiyordu. Bunun nedenlerinin en başında Civic ailesinin filo kiralamaya verilmiyor oluşu geliyor tabii ki fakat bence daha da önemlisi dizel motorun özellikle sedan gövdede sunulmuyor olmasıydı.
İlginizi çekebilir
Japon marka bu eksikliği giderdi ve Civic Sedan’da da daha önce CR-V ve Civic Hatcback’de de kullanılan 1.6 litrelik dizel motoru ürün gamına ekledi. Dokuz ileri otomatik şanzıman henüz sunulmuyor ama temmuz ayında geleceği belirtiliyor. İlk etapta dizel motorla birlikte altı ileri manuel şanzımanlı versiyonu satın almak mümkün.
Türkiye’de üretilip Avrupa’ya ihraç edilmeye devam edecek olan dizel motorlu Honda Civic Sedan, 120 HP gücünde i-DTEC isimli motora sahip. Honda’nın daha öncede kullandığı bu motor ciddi şekilde revize edilerek Civic Sedan’a adapte edilmiş.
1597 cc hacimli sıralı dört silindirli turbo dizel motor 4000 d/d’de 120 HP güç ve 2000 d/d’de 300 Nm tork üretiyor. Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen bu motor Civic’i 0’dan 100 km/s hıza 10.5 saniyede ulaştırıyor. NEDC test normuna göre 91 g/km CO2 emisyon salımı gerçekleştiren bu motor, 100 kilometrede fabrika verisi 3.4 litrelik ortalama yakıt tüketim değerine sahip.
Bir önceki motora göre 280 gram daha hafifleyen yeni üniyte, bu sayede daha verimli hale gelmiş. Düşük devirden itibaren sunulan yüksek tork, Civic Sedan’a keyifli bir ivmelenme sağlıyor.
Altı ileri manuel şanzımanın vites geçişleri net. Ele iyi oturan vites topuzu sayesinde rahat geçişler sağlayabiliyorsunuz. Elden geçirilerek daha da iyileştirilen motorda kullanılan turbo sistemi tamamen yenilenmiş. Yüksek verimlilik seviyesine sahip değişken geometrili turbonun dönme hızı otomobilin elektronik sistemi tarafından kontrol ediliyor. Böylece turbo boşluğu en aza indirilirken, alt ve orta devirlerde olduğu kadar yüksek devirlerde de etkin bir performans elde edilebiliyor. Turbo beslemenin yeni tasarımı sayesinde sistemdeki enerji kaybı bir önceki i-DTEC motordan daha düşük.
Sınıfının en düşük yakıt tüketim değerlerinden birini sunan Civic Sedan i-DTEC ile İtalya’da 100 kilometreyi geçen yol yaptım ve hem trafikte hem de virajlı yollarda kullanma imkânım oldu. Bu karma yol koşullarından sonra aracın bilgisayarında 4.5 lt/100 km’lik bir ortalama değer gösteriliyordu. Oldukça başarılı olan tüketim değerinin yanında Honda mühendisleri emisyonu azaltmak için de çokça mesai harcamışlar.
Honda’nın yeni 1.6 i-DTEC motor NOx ve parçacık emisyon seviyelerini doğrulamak için gerçek sürüş emisyonu prosedürüyle resmi olarak test edilen ilk motorlardan biri olarak dikkat çekiyor.
RDE testleri Avrupa çapında gerçek yol koşulları altında araçların yaydığı emisyonları NEDC ve WLTP gibi laboratuvar tabanlı test normlarını doğrulamak üzere yapılıyor.
Honda Civic Sedan i-DTEC, motor sarsıntısını ve gürültüsünü de kabinine en az yansıtan modellerin başında geliyor. Yalıtım konusunda da iyi işler çıkaran Honda, Alman rakiplerinin çoğunu bu konuda geride bırakmayı başarıyor.
Ülkemizde satışa sunulan dizel motorlu Honda Civic Sedan, Elegance donanım paketiyle 121 bin, Executive paketiyle ise 130 bin TL’den başlıyor.
Sonuç
Rakiplerinin gözünü korkutuyor
Yeni Honda Civic Sedan, tasarım olarak olumlu geri dönüşler alırken, bunu zengin donanım ve iyi bir süspansiyon sistemiyle buluşturdu. Tek eksiği olan dizel motoru da kavuşan Civic Sedan, şimdilik manuel şanzımanla satılıyor olsa da asıl çıkışını temmuz ayında sunulacak otomatik şanzımanla yapacaktır.
Yazı: Özerk Ihlamur
Roma, İtalya
Son yorumlar