İzmir’den Alaçatı’ya kadar kullandığım 500L bakalım ailelerin ihtiyaçlarına ne kadar cevap verebiliyor?
Geçtiğimiz aylarda dergimizin Yazı İşleri Müdürü Mert Yılmaz’ın İtalya’da deneyimlediği Fiat’ın yenilenen 500L modeli ülkemize de giriş yaptı. Türkiye’de 1.4 litre 95 HP benzinli, 1.3 ve 1.6 litre Multijet II dizel motor seçeneğiyle satılan makyajlı 500L, otomatik şanzıman seçeneğini ise sadece 1.3 litrelik dizel motorda sunuyor.
Direksiyonuna geçtiğim 500L, 1.3 litrelik Multijet motorlu ve Dualogic isimli robotize şanzımana sahipti. 95 HP’lik dizel motor sunduğu 200 Nm’lik torkla şehir içinde ideal performansa sahip. Uzun yolda ise sakin kullanılmayı istiyor. Beş ileri robotize şanzımanın ilk görevi tutumluluk. Sürüş konforu ve performans tutumluluğun gerisinde kalıyor. Sarsıntılı geçişler konforu negatif etkilerken, yavaş geçişler performansa negatif etki yapıyor. Aracın hedef kitlesi aileler olduğunu düşünürsek, vites geçişlerinin seriliğinden önde tutumluluğun öncelik olduğunu düşünebiliriz. Tutumluluktan devam etmek gerekirse, 500L ortalama 3.9 lt/100 km’lik tüketim değeriyle sınıfının en ekonomik modellerinden biri olmayı başarıyor.
İlginizi çekebilir
Süspansiyon sistemi orta sertlikte olan 500L, darbeleri iyi absorbe edebiliyor. Yol tutuş konusunda da sınıfının standartlarından geri olmayan 500L, sakin kullanıldığında güvenli bir sürüş sunuyor. Yalıtım konusunda özellikle 100 km/s hızı geçtikten sonra yüksek yapısı nedeniyle rüzgâr sesini kabinde hissettiren araç, dizel motorun sesini ise iyi yalıtmış. Beş ileri otomatik şanzıman yüksek hızlarda altıncı vitesi aradığı için devri yüksek tutuyor ve motorun sesi kabinde de fazlaca duyuluyor. Makyajla birlikte gelen en büyük yeniliklerden biri değişen direksiyon simidi olmuş. Artık ele daha iyi oturan direksiyon, şehir içi kullanımlarda manevra yapmayı da kolaylaştırmış.
Yenilenen 500L ülkemizde şehirli ruhunu yansıtan Popstar ve SUV karakterini taşıyan Cross Plus versiyonları ve yedi koltuklu, daha uzun gövdeli Wagon versiyonu ile satılıyor.
Makyajla birlikte tasarımda da ufak değişiklikler mevcut. 500L Popstar versiyonunda geçmişe yapılan en belirgin göndermeler, ön yüzdeki beşgen burun formu, bu bölümde yer alan logo taşıyıcı ve ızgara tasarımındaki krom detaylarda kendini gösteriyor. 500 ailesinin logosundan esinlenerek tasarlanan LED gündüz farları ise otomobilin yoldaki imzası niteliğinde. Ön yüzdeki yeniliklere ilaveten arka bölümde tamponun gövde rengi tasarımı ve ona eşlik eden krom süs parçaları albeniyi artırıyor. Arka sis ve geri vites lambaları ise tamponun alt tarafında konumlandırılmış; bu değişiklikler sayesinde otomobil daha heybetli görünürken aydınlatma grubunun işlevselliği ve etkinliği de artırılmış.
İç mekânda ise ufak dokunuşlar en çok bilgi-eğlence sistemi yerleşiminde dikkati çekiyor. 7.0 inç’ boyutundaki yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran şık görünümü ve hem sürücü hem de yolcu tarafından kolayca erişilebilen ergonomisiyle göze çarpıyor.
Tüm ürün yelpazesinde sürüş deneyimini ve güvenliği artırmak için geliştirilmiş özellikler sunuluyor. Güvenlik performansını arttıran opsiyonel şehir içi çarpışma uyarı ve otomatik fren sistemi özellikle dikkat çekiyor. Bu sürüş yardımcı sistemi, öndeki araçların konumunu izlemek için ön camın üstüne yerleştirilen bir lazer sensörüyle çalışıyor. 05-30 km/s arasında bir hızla yolculuk yapılırken olası bir çarpışma tehlikesi söz konusu olduğunda, sistem önce sürücüyü uyarıyor, ardından ihtiyaç duyduğu anda yeni 500L’yi otomatik olarak frenliyor. Yeni Fiat 500L, ağustos ayından itibaren ülkemizde 79 bin 900 TL ile 105 bin 900 TL arasında değişen fiyatlarla bayilerde yerini aldı.
Yazı: Özerk Ihlamur
İzmir, Türkiye
Son yorumlar