Ulaşılabilir marka felsefesini sürdüren Dacia, kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi Duster’ı EDC otomatik şanzımanla buluşturdu.
Günden güne genişleyen kompakt SUV sınıfında yer alan Duster, EDC otomatik şanzımanlı versiyonuyla 82.900 TL’den satışa sunuluyor. Modelin başlangıç fiyatı ise 60.800 TL. Bu sınıfta Duster’ın rakipleri oldukça fazla. Bunlardan Suzuki Vitara 87.500 TL, Kia Sportage 87.900 TL, Nissan Qashqai 94.420 TL, Honda HR-V 96.200 TL, Renault Kadjar 96.700 TL ve son olarak Toyota CH-R 99.050 TL’den satışa sunuluyor. Fiyatları incelediğimizde başlangıç fiyatı göz önüne alındığında Duster’ın en yakın rakibi ile arasında 27 bin TL gibi bir fark olduğu görülüyor.
İlginizi çekebilir
En üst donanım seviyesi Blackshadow ile birlikte Duster’ın görünümünde bazı yenilikler göze çarpıyor.Tasarımda siyah rengin hakim olduğu görülüyor. Ön ızgara, yan ayna kaplamaları ve orta panel siyaha bürünmüş. Elmas efektli 16 inçlik siyah alaşımlı jantlar ve siyah kapı eşikleri de bunların arasında. Ek olarak Duster’da krom ön ve arka koruma plakaları ve tavan barları mevcut.
İç kısımda ise modern görünen direksiyon simidi dikkat çekiyor. 7.0 inç boyutundaki dokunmatik multimedya ekranı iç kısımdaki bu modern havayı destekliyor. Kabin genişliği açısından yolcularına yeterli yaşam alanı sunan Duster, 475’lik bagaj hacmine sahip. Bu değer arka koltuklar katlandığında 3300 lt’ye kadar çıkarak 1.60 metre uzunluğa kadar eşyaları taşımaya izin veriyor. Yenilendiğinde ses yalıtımı konusunda iyileştirmeler geçiren Duster, şimdi EDC şanzımanla daha da sessiz bir yapıda karşımıza çıkıyor.
2011 yılında EuroNCAP tarafından yapılan çarpışma testlerinden üç yıldızla ayrılan Duster, bu alanda sınıfında biraz geri kalıyor. Güvenlik donanımı olarak, ABS, ASR, ESP, yokuş kalkış desteği, sürücü , yolcu ön ve yan hava yastıkları standart olarak sunuluyor.
Görev yaptığı modellerde başarılı olduğunu kanıtlayan 1.5 dCi motor ve EDC şanzıman kombinasyonu, Duster’da sadece 4×2 çekiş seçeneğinde sunuluyor. Duster, sarsıntısız ve pürüzsüz gerçekleşen vites geçişleriyle artık çok daha konforlu. Otomobilin yumuşak sayılabilecek süspansiyon sistemi kabindeki konfora yardımcı bir etken. Bu durum yüksek yapısının da etkisiyle virajlarda Duster’ın dengesini zaman zaman bozabiliyor. Direksiyon ise biraz hissiz. Sahip olduğu 250 Nm torku sürücüye alt devirlerden itibaren sunan Duster, şehir içinde yeterli performansı sunuyor. 110 HP’lik 1.5 dCi motorun fabrika verilerine göre tüketimi ise 4.5 lt/100 km. Tutumlu karakterini ve fiyat fayda kozunu şimdi EDC şanzımanla birleştiren Duster, kompakt SUV rakiplerinin karşısına güçlenerek çıkıyor.
Yazı: Ersin Çelik
İstanbul, Türkiye
Sonuç
Rekabetçi fiyatıyla Türk tüketicinin hedef alanındaki modellerden olan Duster, EDC şanzımana kavuşmasıyla rakiplerine karşı elini güçlendiriyor. Fiyat avantajını şimdi de konforla taçlandıran Duster, daha geniş kitlelere hitap edebilir.
Son yorumlar