BMW, yeni 5 Serisi’nden Business Athlete olarak bahsediyor. Hani eskiler derler ya ismiyle müsemma diye yeni nesil 5 Serisi bu tanıma tam da uyuyor. Bakalım Bodrum’da kullandığımız otomobil zirveye yerleşecek mi?
Orta üst sınıftaki rekabet neredeyse C segmenti kompaktları geçmeye hazırlanıyor. Geçmişte BMW 5 Serisi ve Mercedes E-Serisi arasında geçen rekabete Audi A6 ve Volvo S90’nın da katılmasıyla birlikte işler iyice kızıştı.
İlginizi çekebilir
Volvo’nun yeni S90’ı tanıtmasının ardından yeni E-Serisi inovatif ve teknolojik özellikleriyle karşımıza çıkarak zirveye oturdu. Gözler yeni 5 Serisi’ni arıyordu. Ve nihayet geçtiğimiz aylarda, uzun bir bekleyişin ardından tamamen yenilenmiş olarak ortaya çıktı. Şimdi sıra yeni Audi A6’da ama ondan önce zirve yarışına göz diken BMW 5 Serisi’nden bahsedelim.
İlk kez 1972 yılında üretilen BMW 5 Serisi, bugün yedinci nesliyle üretiliyor. Satış adetlerini her yıl daha da artıran 5 Serisi, birinci nesilden yedinci nesile dek tam yüzde 312 yükseltme kaydetti. En çok satılan versiyon ise 2010-2016 yılları arasında F10 kasa koduyla üretilen model oldu. BMW, yeni 5 Serisi’yle bu başarıyı daha da ileriye taşımayı hedefliyor.
Yeni BMW 5 Serisi’ni ilk kez Bodrum’da kullanma fırsatı bulduk. Öncelikli olarak otomobil tamamen yenilenmiş olarak bizleri karşılıyor. Akıllı gövde tasarımı sayesinde eskiye göre 115 kg daha hafif ve her zaman olduğu gibi çok genç ve dinamik duruyor. Bu diyet beraberinde yakıt ekonomisi de getiriyor. Otomobil 0.22 Cd’lik sürtünme katsayısı değeriyle sınıfının en iyisi.
Hareket ettiğiniz anda 5 Serisi’nin sportif sürüş hissi hemen fark ediliyor. Her zamanki gibi mükemmel çalışan direksiyon gelişmiş olarak avuçlarımızda. Son derece iyi bir yönlendirme sağlayabildiğiniz bu direksiyon sistemi, gövde kontrolünü de başarılı bir şekilde sağlıyor. Yüksek hızlarda dahi…
Otomobil eskiye göre fark edilir ölçüde sessiz ve konforlu. Kullandığımız 520d modeli bir önceki nesilde kullanılan 190 HP güce sahip motora sahip. BMW’nin kendini ispatlamış olan sekiz ileriZF şanzımanı 520d’yi 0’dan 100 km’ye 7.7 saniyede ulaştırıyor. Yapabileceğim tek olumsuz eleştiri ise bu otomobilin dizel ünitede artık biraz daha fazla güce ihtiyacı olduğu…
Çünkü dört tekerlekten çekişli xDrive modeli de artık bu üniteyle ve aynı güçle üretiliyor.
İçeriye dönersek otomobilde birçok teknolojik gelişme göze çarpıyor. Bunlardan ilki yarı otonom sürüş özelliği ve şerit değiştirme asistanı. BMW 5 Serisi bu konuda oldukça iddialı ve yapmanız gereken tek şey, ellerinizi direksiyonun üzerinde tutmak…
Connected Drive ile gelen bir başka özellik de elinizdeki anahtar kumanda aracılığıyla otomobili park edebiliyor, park yerinden çıkarabiliyorsunuz. Multimedya ekranı olan iDrive’da bir hayli gelişmiş. Yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran kişiselleştirilebilir menülere ve çok canlı bir içeriğe sahip.
Yeni BMW 5 Serisi ülkemizde 520d dışında; 530i benzinli 252 HP, 540i benzinli 340 HP, 530d turbo dizel 265 HP olmak üzere iki benzinli iki dizel versiyonla satışa sunuluyor. Tüm modeller dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebiliyor. 530i benzinlinin başlangıç fiyatı 326 bin 900 TL’yken, en üst seviyedeki 530d xDrive ise M Sport donanımıyla 600 bin TL’yi geçen bir etiketle satılıyor.
Sonuç
Şimdi onlar düşünsün
BMW dinamizmini ve sportif saf sürüşünü hepimiz seviyoruz. Alman üretici, 1 Serisi’nden 7 Serisi’ne kadar hemen her modelde, direksiyondan frene kadar bu işi çok iyi yapıyor. Bu sınıfa yeni 5 Serisi gelene dek Mercedes E-Serisi krallığını ilan etmişti. Yazdığım birçok yazıda bu otomobilin de ciddi bir gelişim gösterdiğini söylemiştim. Ama BMW’nin sportif karakteri halen oldukça baskın. Geçtiğimiz ayki karşılaştırma ise bunun bir göstergesi oldu.
Yazı: Ahmet Armağan
Bodrum, Muğla
Son yorumlar