Hyundai i30 N, markanın performans hatchback sınıfında ürettiği ilk model oldu. i30 baz alınarak üretilen N modeli, Volkswagen Golf GTi, Peugeot 308 GTi, ve Ford Focus ST gibi modellere rakip olarak piyasaya sunuldu.
i30 N’in iki farklı seçeneği var, giriş seviyesinde 2.0 litre turbo beslemeli dört silindirli, 247 hp üreten, 0’dan 100 km/s’ye 6.4 saniyede çıkan model olacak. Daha fazla performans isteyenler ise Performance Pack donanımlarına sahip olan aynı motor ünitesine sahip 271 hp üreten seçeneği tercih edebilecekler. Performance Pack modelinde 0’dan 100 km/s’ye ulaşma hızı “launch control” sayesinde 6.2 saniyeye düşüyor. İki araçta 352 Nm tork üretmekte ve 250 km/s son hıza sahip.
İlginizi çekebilir
Hyundai mühendisleri i30 N’in Nürburgring’de 10.000 km’den fazla test edilmesinin sonucunda, pistte acımasız olacak şekilde tasarlamasına imkan sağladığını söylediler. Elektronik diferansiyel aracın rotasını korumasını sağlarken, “rev match” özelliği bulunan altı ileri manuel şanzıman gücü ön tekerleklere iletiyor. 5 Farklı sürüş modu aracın tepkilerini yönetiyor. Eco, Comfort, Sport ve N modları aracın amortisörünü, direksiyon ağırlığını ve gaz tepkisini konfigüre etmenizi sağlıyor. N Custom modu ise aracı istediğiniz gibi kişiselleştirmenizi sağlıyor.
Standart i30’dan farklı olarak eklenen diğer şeylerden bir kaçı ise; düşük sürüş pozisyonu ve yeni vanalı değişken egzoz. Egzoz bir tuşla daha da agresif yapılabiliyor ve WRC’yi andıran sesler duymanızı sağlıyor.
Kabinde sizi ön tarafta yanal bel destekli koltuklar ve büyük bir direksiyon karşılıyor. i30 N arkada düzgün üç koltuğu ve büyük bir bagaj ile hala pratik bir otomobil. Orta konsolda 5 inç dokunmatik bir ekran standart olarak bulunuyor, ama isteğe göre 8 inç olarak alınabiliyor.
Fiyatlandırma henüz açıklanmadı, fakat Golf GTi gibi rakiplerinden daha ucuz olacağı tahmin ediliyor. Hyundai i30 N’i bu senenin sonunda yollarda görmeniz mümkün.
Son yorumlar