Dördüncü nesi Prius’un tasarım çizgileri Mirai modelini andırıyor ve Japon markanın yen tasarım felsefesinin son ürünü olarak dikkat çekiyor.
Aracın şasisinde yapılan yenilemeden sonra artık Prius güç merkezi yere daha yakın olarak tasarlanmış. Bu geliştirmelerin aracın konforuna ve sürüşüne olumlu katkıları olacağı iddia ediliyor. Toyota’nın yaptığı geliştirmelerin sonucu olarak artık Prius bir önceki nesline göre yüzde 10 oranında daha ekonomik bir araç olmuş. Yeni nikel-metal piller ile birlikte ağırlığın azaltıldığı aracın, elektrikle gidiş süresi de artırılmış.
Yeni Prius bir önceki neslinden 60mm daha uzun, 15mm daha geniş ve 20mm daha alçak olarak tasarlanmış. Değişen boyutlarla birlikte de artık kabin içinde daha fazla yaşam alanı ve daha geniş bir bagaj hacmi yaratılmış. Sürücünün yolu daha iyi hissetmesi içinse yeni ön süspansiyon sistemi ve arka çift kollu süspansiyonlar kullanılmış. Şerit takip sistemi, dinamik radar kontrollü hız sabitleyici, yoldaki trafik işaretlerini algılayan radar sistemi gibi güvenlik donanımlarıda yeni nesille birlikte araca eklenen önemli donanımlardan sadece birkaçı.
Son yorumlar