Audi, büyüyen elektrikli model ürün yelpazesine en son eklenen dört kapılı performanslı sedanını tanıttı. E-tron GT, şüphesiz yıllardır gördüğümüz en çarpıcı Audi tasarımlarından biri ve hem fiyat hem de yeni teknoloji açısından lüks otomobil üreticisinin model hiyerarşisinin en tepesine oturuyor.
E-tron GT ile Audi, hem Tesla Model S hem de Porsche Taycan’a ana rakip olmayı hedeflediği için günlük kullanılabilirliği spor performansıyla dengelemeyi hedefliyor. Yapı taşlarını Taycan ile paylaşan e-tron GT, Porsche tarafından tasarlanan VW Group’un üst düzey J1 Performans Platformunda yer alıyor.
ABD’de yapılan lansmanında E-tron GT’nin standart ve performanslı RS olmak üzere iki modeli açıklanırken, E-Tron GT Audi’nin en güçlü seri üretim otomobillerinden biri olmasıyla dikkat çekti. Tüm modellerde, performansa yardımcı olmak için iki vitesli bir şanzımana sahip çift motorlu, tamamen elektrikli bir ünite bulunuyor. Bu ünite daha yüksek şarj hızlarına izin veren Audi’nin yeni 800V elektrik mimarisini içerirken, 86 kWh pil Avrupa spesifikasyonunda öngörülen 488 km’lik menzile olanak tanıyor.
İlginizi çekebilir
Dış tasarım, e-tron GT’ye sportif bir görünüm kazandırmak için büyük tekerlekler, uzun bir aks mesafesi ve arkaya doğru alçalan tavan çizgisini içeriyor. Dikkat çekici arka kısım “Quattro Blisterler” olarak adlandırılırken, arka kısımda geleneksel imza animasyonlarıyla yeni bir ışık tasarımı yer alıyor.
Audi e-tron GT, deri içermeyen iç mekan seçeneğinin yanı sıra geri dönüştürülmüş PET şişelerle sürdürülebilir şekilde üretilmiş koltukları seçme özelliğine sahip. E-tron GT’nin iç tasarımından sorumlu ekip üyesi Markus Däsch, “Ekip olarak, performans ve konforu birleştiren bir Gran Turismo yarattık” diyor. “Lüks” teriminin elektrikli mobilite alanında değiştiğini gösteren ve sürdürülebilirlik ve verimlilikle şekillenen bir otomobil. ” diyerek sözlerini tamamlıyor.
Audi, e-tron GT’nin 0,24 rakamıyla model geçmişindeki en düşük sürtünme katsayılarından birine ulaştığını iddia ediyor. İşlevsel hava perdeleri gibi özellikler, havayı öndeki hava tekerlekleri etrafına yönlendirmeye yardımcı oluyor. Düz zemin ve arka difüzör, kaldırmayı kuvvetini azaltmaya yardımcı olurken, arka rüzgarlık ve süspansiyon gibi aktif aero, e-tron GT’nin ortalama menziline tahmini 30 km eklemek için bir araya geliyor.Audi’nin özellikle odaklandıklarını söylediği bir başka alan da aeroakustik. Audi, rüzgar tünelinde yapılan testlerde e-tron GT’nin, A7 ile eşleşen bir sonuca ulaştığını iddia ediyor.
Giriş seviyesi Audi e-tron GT quattro, 476 HP güç ve 630 Nm torka sahip birleşik güç çıkışına sunarken, RS e-tron GT daha yüksek bir güce sahip. RS e-tron GT toplam 600 HP güç ve 830 Nm tork rakamlarına sahip. Her iki modelde de yıldırım hızında kaçışlara izin veren iki vitesli bir şanzıman bulunuyor. Ayrıca 2,5 saniyelik bir “aşırı hızlandırma” işlevi de mevcut. Avrupa spesifikasyonunda, aşırı takviye devreye girdiğinde, RS e-tron, sınırlandırılan 255 km/s hıza ulaşabilirken, 0’dan 100 km/s ivmelenmesini 3,1 saniyede tamamlıyor. Standart versiyon ise 245 km/s maksimum hız ve 0’dan 100 km/s hızlanmasını 3,9 saniyede gerçekleştiriyor.
Audi’nin, süspansiyon ve direksiyon sistemlerinin de üzerinde titizlikle durduğunu açıkladı. Süspansiyonun kendisi, bileşenlerde yoğun alüminyum kullanımı ile çift salıncaklı bir düzenden oluşuyor. E-tron GT, sportif ve doğrudan bir his veren elektro-mekanik direksiyon sistemi kullanıyor. RS modeli, standart olarak uyarlanabilir süspansiyonla geliyor. Üç odalı havalı süspansiyon sistemi, elektronik amortisörler ile birlikte çalışıyor ve duruma bağlı olarak aracı alçaltmak veya yükseltmek için ayarlanabiliyor.
Standart olan kontrollü amortisörler, Audi Drive Select dinamik yol tutuş sistemi ile birlikte çalışıyor. Seçilebilecek dört modla – “konfor”, “verimlilik”, “dinamik” ve “bireysel – havalı süspansiyon, amortisörler, elektrik motorları, iki vitesli şanzıman ve kontrollü arka aks diferansiyel kilidi, farklı sürüşler sunmak için bir araya geliyor.
E-tron GT, arka tekerlekleri düşük hızlarda ters yönde ve 50 km/s’nin üzerindeki hızlarda aynı yönde çeviren opsiyonel dört tekerlekten yönlendirme sistemi de sunuyor. E-tron GT Quattro standart olarak kilitlemeli mekanik diferansiyel ile birlikte gelirken, kontrollü arka aks diferansiyel kilidi isteğe bağlı olarak mevcut fakat RS e-tron GT’de standart olarak yer alıyor. Buna ek olarak, e-tron GT düz tabanlı pil mimarisi, Audi R8’den bile daha iyi olduğu varsayılan bir ağırlık merkezi için pilin otomobilde daha da aşağı yerleştirildiği anlamına geliyor.
Lityum iyon pil, e-tron GT’nin hem RS hem de quattro modellerinde aynı. Her biri on iki hücreden oluşan 33 hücre modülünü entegre eden 86 kWh’lik bir pil kullanılıyor. Otuz modül, arka bölümde geniş bir girintiye sahip alt seviyeyi oluşturarak arka yolcuların ayakları için alan yaratıyor. Bu düzen aynı zamanda çok düşük ağırlık merkezine de katkıda bulunuyor.
Porsche Taycan’da olduğu gibi, yeni 800V elektrik mimarisi sayesinde, e-tron GT, DC hızlı şarj cihazları kullanarak endüstri standardı 270 kW’da şarj etmeye izin veriyor. Bu, bataryasını sadece 22,5 dakikada % 5-80 oranında doldurmasını sağlıyor. Sadece beş dakika içinde 100 km’ye kadar enerji şarj edebiliyor.
E-tron GT, çamurluklarda ve ön tekerleklerin arkasında bulunan iki şarj portuna sahip. Her iki şarj portu da AC şarjına izin verirken yolcu tarafı DC hızlı şarjı destekliyor. Evde kullanım için isteğe bağlı 22 kW şarj cihazı da sunulacak.
Audi e-tron GT, klasik bir gran turismo boyutlarına sahip. 2,900 mm ask mesafesi ile 4,990 mm uzunluğa, 1,960 mm genişliğe ve 1,410 mm yüksekliğe sahip. Bagaj bölmesi 405 litrelik bir hacim sağlıyor ve ön kaputun altındaki ikinci bir bagaj bölmesi, 81 litrelik bir alan daha sunuyor.
Audi, üretilen toplam otomobillerin % 50’sinin ABD’li tüketiciler tarafından satın alınacağı güçlü ABD satışları bekliyor. Avrupa ve İngiltere, e-tron GT için iki ilgi çekici pazar daha olacak.
Son yorumlar