Daha önce bir Peugeot kullandınız ve gürültücü buldunuz ya da eski robotize otomatik şanzımanı sevmiyordunuz. Bütün bunları unutun ve 3008’e kulak verin.
Eğer varsa, Fransız otomobilleri ile ilgili önyargılarınızı unutun. Tamamen sıfırdan bir sayfa açın ve yeni Peugeot 3008’i öyle inceleyin. Kesinlikle pişman olmayacaksınız. Evet, Peugeot kötü bir dönem geçirdi. Özellikle 307 modeli sorunlu olarak hatırlanıyor. Ayrıca birçok eski Peugeot otomobilinin de fazla gürültücü olduğu gibi bir izlenim var. Tüm bu önyargılar, mevcut 308 modelinin hak ettiği satış başarısını elde etmesini engelliyor. Bana kalırsa, şu anda kompakt sınıfın en iyi otomobillerinden biri Peugeot 308 ve kesinlikle o da fazladan ilgiyi hak ediyor. Kısaca Fransız marka önemli bir atılım içinde ve yeni modellerine önyargısız bakmayı hak ediyor.
Şimdi asıl konumuz Peugeot 3008’e gelelim. Bildiğiniz gibi önceki nesil 3008 ve 5008 MPV sınıfındaydı. Fransızlar 3008’i crossover olarak adlandırsa da kullanıcı algısı MPV olduğu yönündeydi. Bu otomobiller az tüketen motorları, konforları ve fonksiyonel kabinleri gibi özellikleriyle aslında ihtiyaçları tam olarak karşılıyordu ama tıkırtı problemleri vardı. Hatta önceki nesil 5008’e sahip olan bir arkadaşım, 70 binde olan otomobili içi artık konuşmaya başladı diyor. Yine de otomobilinden vazgeçemiyor çünkü ihtiyaçlarını en iyi karşılayan model o. Tabii bir de eski robotize otomatik şanzımanlardan hoşlanmayanlar var. Neyse ki bu problem çoktan giderildi. EAT6 adı verilen konvansiyonel otomatik şanzıman artık birçok Peugeot modelinde görev yapıyor.
İlginizi çekebilir
Yeni Peugeot 3008 ile ilk önce Paris Otomobil Fuarı’nda tanışmıştım. Tasarımı ve yeni nesil i-Cockpit kabini beni büyüledi. Ama kesin karar için bir de kullanmak lazımdı. Peugeot Türkiye’nin davetiyle gittiğimiz İtalya’da bütün motor seçenekleriyle yeni modeli kullanma fırsatı buldum. Açıkçası beklediğimin çok üstünde bir kaliteyle karşılaştığımı itiraf etmek isti- yorum. Tasarımından bahsetmek istemiyorum çünkü göreceli bir kavram ama çok dikkat çektiği kesin. En önemlisi Peugeot’nun iddia ettiği gibi gerçek bir SUV görüntüsüne sahip olmuş. İçine bindiğinizde ise gerçekten büyüleniyorsunuz. Tasarım çok başarılı ve ilk nesil i-Cockpit’lerin gösterge tablosunu görememe gibi problemleri de tam olarak giderilmiş. Donanım çok zengin. Elbette biz hep Allure ve GT-Line gibi üst donanım paketlerini kullandık ama baz modelde dahi tatmin edici bir ekipman sunuluyor. Örneğin dijital gösterge paneli en uygun fiyatlı modelde bile standart. Bu göstergeleri beş farklı tasarımla kullanabiliyorsunuz. Modunuza çok iyi uyum sağlayan 3008, üç farklı kokusuyla kendinizi nasıl hissediyorsanız, kabini de ona uygun bir kokuyla dolduruyor. Masaj özellikli koltuklar da çok başarılı. Kendi adıma, yaklaşık 200 km boyunca, otomobili sürekli masaj modunda kullandım. Kaliteye gelince, malzemeler ve işçilik ilk anda çok başarılı olduğu izlenimini uyandırıyor. Bunu en iyi bozuk yollarda anlıyorsunuz. Test rotasında toprak parkur da vardı. Fakat yeni 3008’den kulağınızı rahatsız edecek hiçbir tıkırtı gelmedi. Genel olarak çok sessiz bir otomobil. Direksiyon hissi de mükemmel. Hatta bir ara acaba direksiyon sistemini BMW ile ortak mı geliştirmişler diye espri bile yaptık aramızda. Yüksek yapılı bir araç olmasına rağmen yol tutuş kabiliyeti çok yüksek. Bologna’nın virajlı dağ yollarında kullanıcısına büyük güven veren 3008, dinamik olarak üstünde fazlaca çalışılmış, yüksek mühendislik eseri bir araç izlenimi veriyor. Motorlara gelince, 180 HP’lik 2.0 lt’lik dizel maalesef Türkiye’ye gelmiyor. 165 HP’lik 1.6 lt THP de çok keyifli bir seçenek. Ama bizde daha çok 1.2 lt turbo 130 HP ve 1.6 lt BlueHDi 120 HP’lik motorlar satılacak. Her iki ünite de tatmin edici bir performansa sahip. Özellikle dizel motor 300 Nm’lik torkuyla 3008’i rahat taşıyor.
Daha da önemlisi, Fransız markanın zaten hep iyi olduğu yakıt tüketimi konusu. Hem benzinli hem de dizel motorlar,otomatik şanzımanla dahi çok tutumlu. Altı ileri EAT6 otomatik şanzıman ise zaten artık tanınıyor. Çift kavramalılar kadar hızlı ve performanstan da çalmıyor. 3008’den çok etkilendim. Hatta bir tane almayı bile düşünüyorum.
Yazı : Mert Yılmaz
Son yorumlar