Ford’un Global Performans Araçları Grubu’na dahil olan Ford Team RS takımı tarafından geliştirilen Fiesta ST, dinamik tork kontrolü ve 3 modlu elektronik stabilite kontrolü ile çok daha gelişmiş bir sürüş dinamiği sunuyor.
1.6 litrelik EcoBoost teknolojisine sahip 182 HP gücünü 240 Nm’lik tork değeri ile birleştiren Fiesta ST, 6 ileri manuel şanzımanı ile performansı bir üst seviyeye çıkarırken verimliliği de ön planda tutuyor. 4 silindirli turbo beslemeli motor ile Fiesta ST 0-100 km/s hızlanmasını yalnızca 6.9 saniyede tamamlarken 223 km/s’e kadar hızlanabiliyor.
Focus ST’ye önemli detay ise modelin tarihinde ilk kez dizel motor seçeneğiyle sunulacak olması. 2.0 litrelik TDCi dizel motor 185 HP’lik gücü ve 400 Nm’lik tork değeri ile ST genlerine uygun olarak yüksek performansa sahip. Ortalama 4.6 lt/100 km yakıt tüketim değeri ile performans karakterinin yanına verimli etiketini ekleyen Focus ST, PowerShift şanzımanla kombine edilerek sunuluyor. Yeni 2.0 litrelik TDCi motor seçeneğina sahip Focus ST 7,7 saniyede 100 km hıza ulaşabiliyor ve 217 km/s’lik maksimum hız değeri sunuyor. 400 Nm’lik yüksek torku ile de düşük devirlerde bile yüksek çekiş sağlamayı başarıyor.
İlginizi çekebilir
Focus ST’nin 6 ileri manuel şanzımanla donatılan 2.0 litrelik EcoBoost benzinli motor seçeneği 250 HP güç ve 360 Nm tork değeri sunuyor. Focus ST bu versiyonda 6,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresine sahip ve 248 km/s maksimum hıza ulaşıyor.
Fiesta ST’nin başlangıç fiyatı 28,900 € (yaklaşık 95.800 TL) iken, ağabeyi Focus ST 50,200 €’dan (yaklaşık 166,350 TL) alıcıları bekliyor.
Son yorumlar