Daha önce tanıtılan birkaç prototipten sonra Ford, nihayet Focus ST’nin örtüsünü kaldırdı.
Kendinden öncekiler gibi, yeni Focus ST iki farklı motor ve iki farklı gövde tipinde satılacak. Asıl büyük haber ise eski 2.0 litrelik turbo benzinli motorun yerine 2.3 litrelik EcoBoost ünitenin gelmesi olmuş. Bu motor 5500 devirde 280 HP güç ve 3000 ila 4000 devir aralığında 420 Nm tork üretiyor. Önceki Focus ST’nin 2.0 litrelik benzinli ünitesiyle karşılaştırıldığında bu yeni motor yüzde 12 daha fazla güç ve yüzde 17 daha fazla tork üretiyor.
Ford’a göre, bu yeni motorla birlikte Focus ST 6 saniyenin altında 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyor. İlk defa Focus ST’de, Seçilebilir Sürüş Modlarının yanı sıra çekişi ve dengeyi geliştiren elektronik sınırlı kaymalı bir diferansiyelden (eLSD) faydalanılacak.
İlginizi çekebilir
Benzinli motorun yanı sıra Ford, yeni Focus ST’de 2.0 litrelik EcoBlue turbo dizel motorunu da sunuyor. Bu motor 190 HP güç ve 400 Nm tork üretiyor. Bu ünite bugüne kadar Focus’a takılan en güçlü dizel motor olma unvanını da taşıyor.
Her iki motor da hem 7 ileri otomatik şanzıman hem de 6 ileri manuel şanzımandan biriyle eşleştirilebilecek. Yeni Focus ST, Ford’un C2 platformundan yükseliyor ve markanın iddiasına göre şimdiye kadarki en iyi ve en çevik Focus ST olmuş.
Standart Focus ile karşılaştırıldığında, süspansiyon önde yüzde 20, arkada ise yüzde 13 daha sert olmuş. Sürüş yüksekliği 10 mm azaltılmış. Direksiyon sistemi de yine standart Focus’a göre yüzde 15 daha hızlı tepkilere sahip. Frenlerde, öndeki çift pistonlu kaliperler ile birlikte hidrolik sistemden daha iyi olduğua iddia edilen Elektrikli Fren Hidroliği sistemi kullanılmış.
Yeni Focus ST hem beş kapılı hatchback, hem de station olarak satışa sunulacak ve bu yaz Avrupa’da yollara çıkacak.
Son yorumlar