RS rozeti ile Fiesta ST’nin daha performanslı bir versiyonunun üretileceği yönünde söylentiler uzun bir süredir konuşuluyor.
Ford’un bu söylentiyi sürekli inkar etmesine rağmen, sonunda Fiesta RS ile ilgilenebileceği gelen bilgiler arasında. Ayrıntılar şu anda çok az, ancak yeni ST’nin küresel piyasaya sürülmesi sırasında Ford Performance Europe şefi Leo Roeks’e daha sıcak bir Fiesta soruldu. Cevap olarak, Roeks basitçe şöyle dedi: “Size söyleyemem ama çok meşgulüm”.
Bu, Fiesta RS’nin yakın zamanda ortaya çıkması hakkında spekülasyon yapmaya başlamak için yeterli bir ipucu olabilir. Ford’un mevcut ST modelinde Volkswagen Polo GTI ve Renault Clio RS’e meydan okuyan turbo 1,5 litrelik üç silindirli bir motor kullanılıyor. Bu yeni motor, daha iyi yakıt tüketimi ve azaltılmış CO2 emisyonları için silindir devre dışı bırakma özelliğine sahip ve 200 HP güç ile 290Nm tork üretiyor. Resmi rakamlara göre, yeni Fiesta ST’nin 0-100km/s hızlanması 6.7 saniyede tamamlanıyor.
İlginizi çekebilir
Fiesta RS’in ise ST’ye göre çok daha güçlü olacağını tahmin etmek çok da zor değil.
Son yorumlar