Ferrari daha önce açıkladığı Cenevre Otomobil Fuarı sürprizini tanıttı.
F8 Tributo, 488 GTB’nin yerine geçmesine rağmen 3.9 litrelik çift turbolu V8 motoru kullanmaya devam ediyor. Bununla birlikte güç aktarma sistemlerinde önemli geliştirmeler yapılmış. F8 Tributo selefinden 50 HP daha güçlenmiş ve 8000 devirde 720 HP güç üretiyor. Tork değeri de yine selefinden 10 Nm daha artarak 770 Nm’ye çıkartılmış. Ferrari’ye göre F8 Tributo, 488 Pista ile aynı özelliklere sahip. Tek fark 770 Nm’lik torkun 3000 devirden daha aşağıda tam gücünü vermesi. Bu farkın bize anlattığı ise F8 Tributo’nun nefes kesici bir performansa sahip olduğu. Maksimum hız 340 km/s olarak açıklanırken, 0’dan 100 km/s’ye hızlanması ise sadece 2.9 saniye sürüyor. 7.8 saniyede ise 0’dan 200 km/s hıza ulaşabiliyor. Bu rakamlar 488 Pista’dan biraz daha yavaş olduğunu gösteriyor.
Bu yavaşlığın en büyük nedeni ise F8 Tributo’nun biraz daha ağır olması: 1.330 kg boş ağırlığa sahip F8 Tributo, 488 Pista’dan 50 kg daha ağır. Ferrari şanzıman hakkında hiçbir şey söylemedi, ancak 488 Pista’nın kullandığı yedi ileri çift kavramalı vites kutusunun olduğunu varsaymak yanlış olmaz.
İlginizi çekebilir
F8 Tributo, selefi 488 GTB’ye göre daha hafif ve daha performanslı. Bu durum aracı daha kontrolü kolay hale getiriyor. Bu kısmen RACE pozisyonunda ilk kez etkinleştirilebilen yeni bir Ferrari Dinamik Arttırıcı (FDE +) özelliğinin yanı sıra aerodinamik verimliliğin yüzde 10’luk bir iyileşmesinden kaynaklanıyor. Ayrıca F8 Tributo, Yandan Kayma Açısı Kontrolünün en yeni sürümünü ve daha küçük çaplı bir direksiyon simidini kullanıyor.
488 Pista’da olduğu gibi, F8 Tributo’nun aero paketi de doğrudan pist için geliştirildi. Otomobil, arkaya açılı ön radyatörler ve arka spoylerin her iki tarafına yerleştirilmiş olan dinamik motor hava girişleri de dahil olmak üzere, yarış otomobillerinden izler sunuyor.
Tasarım açısından F8 Tributo’ya baktığımızda yepyeni bir otomobil görmüyoruz. Daha çok 488 GTB’nin makyajlı hali gibi duruyor. Elbette, yeni bir aero kit, yeni ön ve arka farları saymazsak. Tasarımın benzerliği konusunda da çok fazla şaşırmamak lazım çünkü selefiyle aynı platformu kullanıyor.
Ferrari, F8 Tributo’nun “esasen yeni bir tasarım diline köprü olduğunu” söylüyor ve dolaylı olarak tamamen yeni bir tasarım olmadığını kabul ediyor. Tıpkı 488 Pista’da olduğu gibi, yeni otomobilin önünde bir S Kanalı bulunuyor. F8 Tributo’ya uyacak şekilde yeniden tasarlanan Formula 1’den ilham alan S-Duct, 488 GTB’ye kıyasla yüzde 15 oranında aracın yere basma kuvvetini artıyor.
Kabine geçtiğimizde 488 GTB ile aynı sürücü odaklı düzene sahip olmasına rağmen, Ferrari ön paneldeki her elemanın, kapı panellerinin ve merkez konsolun tamamen yeniden tasarlandığını vurguluyor. Öne çıkan özellikler arasında yeni bir HMI (İnsan Makine Arayüzü), yeni çok işlevli direksiyon simidi, yuvarlak hava menfezleri ve 7 inç dokunmatik ekran bulunuyor.
Son yorumlar