Alman üretici BMW’nin M logosuna sahip en kışkırtıcı modellerini bir araya getirdik…
BMW M4 GTS – Her BMW M modelinde olduğu gibi GTS’in de kalbi motorunda saklı. M3 ve M4 modellerinin ödül kazanmış olan altı silindirli turbo moturunun kullanıldığı 3.0 lt’lik ünite, yenilikçi bir enjeksiyon sistemi teknolojisine sahip. Bu sayede 500 HP’lik güç ve 600 Nm’lik tork üreten motor, 0’dan 100 km/s’ye sadece 3.8 sn’de ulaşıyor. Maksimum hızı ise 305 km/s.
BMW M3 ( E92 ) – Alman üreticinin ilk kez 2007 yılında tanıttığı E92 M3, V8 silindirli 4.0 litre üniteyle gelmiş geçmiş en iyi M otomobillerinden biriydi. 8300 d/d’da tam 420 HP güç üretiyordu. BMW’nin M-DCT adını verdiği çift kavramalı şanzıman sistemi M3’ün sürüş zevkini öne çıkaran en önemli detayların başında geliyordu.
BMW M3 CSL – ‘Coupe Sport Leichtbau’ kelimelerinin baş harflerinden oluşan CSL, 2004 yılında sadece 1400 adetle sınırlı olarak sadece gümüş gri metalik ve siyah safir metalik renklerde üretildi. Adından da anlaşılacağı gibi CSL hafifliği vurguluyordu. 1385 kg’ydi ve 3.2 litrelik atmosferik motoru 360 HP güç üretiyordu.
BMW 1 Serisi M Coupe – BMW 1 Serisi’nin yüksek performanslı modeli M1 ile karıştırılmaması için 1 Serisi M Coupe adını aldı. Bir M otomobilinde ilk kez çift turbo kullanılan model oldu. 3.0 lt’lik motor 5900 d/d’de 340 HP güce sahipti. Önceleri 2700 adetle sınırlı olarak üretilmesi planlanan otomobil, fazlasıyla ilgi gördü ve 6300 adetlik üretimi geçti.
BMW M3 ( E30 ) – 1985-1992 yıllarında üretilen E30 kasa kodlu M3 o yıllara bomba gibi düştü. İlk etapta 195, ardından 215 ve son olarak Evo versiyonunda 220 HP’lik güçlere sahip 2.3 lt’lik motorlarla donatılmıştı. Evo3 versiyonu ise 2.5 lt’lik üniteyle 238 HP’lik güçler ortaya koydu. E30 M3’ün DTM başta olmak üzere, ralli ve birçok pist versiyonu üretildi.
BMW M5 ( E34 ) – BMW M5’ler arasında en özel yere sahip olan E34, Dingolfing fabrikasında sadece M otomobili üreten M çalışanları tarafından yapılan otomobildi. 1998 ile 1995 yılları arasında 12 bin 254 adet üretildi. Önceleri 3.5 lt 315 HP, 1991 yılından sonra da 3.8 lt’lik ünite 340 HP olarak görev yapıyordu.
BMW 3.0 CSL – 1972 Mayıs ayında tanıtılan 3.0 CSL, Avrupa Binek Otomobiller Şampiyonası’ndaki yarış homologasyon kurallarını yerine getirmek adına 1265 üretildi. Başlangıçta 3.0 CS’deki motor kullanıldı. E9 kasa kodlu 3.0 CSL toplamda 765 adet üretilmişti. 2015 yılında ise CSL Hommage yepyeni bir versiyon olarak geri döndü
BMW M1 – BMW, CSL modelinin yerini alacak ve uzun mesafe, dayanıklılık yarışlarındaki daha etkili olacak bir model istiyordu. Buna dayanarak 1978 yılında M1’i ortaya çıkardı. Yarışlar için 400 adetlik bir üretim gerekiyordu. Araç toplamda 453 adet üretildi. M1’in 3.4 litrelik motoru 277 HP güç üretiyordu.
BMW M635 CSi – E24 kasa koduyla anılan otomobil ilk kez 1983 yılında tanıtılmıştı. M635 CSi, 282 HP’lik hatırı sayılır bir güçle anılıyordu. 1983 ile 1988 yılları arasında 4088 adet üretildi. Bu otomobil Amerika’da ve Japonya’da M6 olarak biliniyordu. 1767 adedi ise ABD için üretilmişti.
BMW Z3M Coupe – BMW’nin bu sıradışı M modeli, usta bir bilek gerektiriyordu. 1998-2002 yılları arasında üretildi. 3.2 lt’lik M motoruna sahipti. M Roadster’a oranla 2.7 kat daha rijitti. 1420 kg ağırlığındaki otomobil E36 platformunu kullanıyordu fakat özellikle tarzıyla birçok otorite tarafından o yıllarda övgü almıştı.
Son yorumlar