Opel’in orta sınıftaki yeni kozu Insignia Grand Sport için şimdiye kadar üretilen en iyi Opel yorumunu yapabiliriz. Tasarımdan dinamik sürüşe, teknolojiden konfora kadar evrim geçiren Insignia’yı Frankfurt’ta kullandık…
İtiraf ediyorum Opel markası, genel olarak tasarımlarıyla beni heyecanlandırmaz. Eminim bu yargıma kızanlar olacaktır ama bu tamamen kişisel bir görüş. Aslına bakılırsa Vectra B’yi severdim, Calibra gibi modellere de laf etmek yanlış olur. Yine de tasarım denildiğinde ilk aklıma gelen markalardan değildir. Yeni Astra ile bu anlamda farklı bir yola girdiğini gösteren Opel, Insignia Grand Sport ile hedefi 12’den vurmuş. İnanın fotoğraflarından çok daha etkileyici.
İlginizi çekebilir
Lafı fazla uzatmadan asıl merak edileni söyleyelim. 1.5 lt 165 HP benzinli, 1.6 lt 136 HP ve 2.0 lt 210 HP dizel motor seçenekleri ile Türkiye’ye gelecek olan otomobilin başlangıç fiyatı 128 bin 900 TL olacak. Design, Enjoy, Excellence ve Elite olmak üzere dört donanım paketi sunulacak yeni Insignia Grand Sport’ta 2017’de elde edilmesi beklenen satış rakamı ise 5 bin 500 adet.
Daha önce de belirttiğim gibi tasarımıyla dikkat çeken Insignia Grand Sport, IntelliLux LED Matrix farları ve ultra modern sürücü destek sistemlerinden, havalı head up display’e kadar yüksek teknoloji çözümleri ile göz dolduruyor. Opel, ilk defa yeni Insignia ile birlikte tork vektörleme özellikli akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi, sekiz ileri otomatik şanzıman ve 360 derece kamerayı müşterilerine sunacak.
Yeni Insignia Grand Sport 175 kg hafiflemiş, Dört kapılı bir coupe’yi andıran otomobilin bir başka özelliği, 0.26 Cd ile sınıfının en aerodinamik modellerinden biri olması. Yeni Insignia’da her detaya dikkat edildiği iç mekânda da anlaşılıyor. Sürücü daha alçakta konumlanmış ve otomobile daha entegre olmuş durumda. Head up display daha dijitalleşmiş bir enstrüman paneli sunarken, IntelliLink bilgi eğlence sisteminin çerçevesiz yapısı daha teknik bir hava sağlıyor. Bildiğiniz gibi önceki nesil Opel modelleri, fazla tuş ve buton olması nedeniyle eleştirilirdi. Yeni Insignia’da buton sayısını azaltmak için çoğu fonksiyon dokunmatik ekrandan idare ediliyor.
Arka tarafta seyahat edenler için artık daha da fazla alan mevcut. Yeni Insignia Grand Sport’un 490 litreden 1450 litreye kadar genişletilebilen bagaj hacmi çarpıcı. 1400 x 860 milimetrelik panoramik açılır tavan ise arkada seyahat edenlerin başlarının arkasına kadar uzanıyor.
Insignia, göründüğü kadar sürüşte de dinamik. 1.5 lt turbo benzinli ve 1.6 lt dizel gibi yüksek satış rakamları hedeflenen motorlarda yakıt tüketimi yüzde 3 ila 10 oranlarına azaltılmış. Insignia Grand Sport’un motor yelpazesi yeni tasarlanan 1.5 litre turbo benzinli ünite ile başlıyor. İki modeli bulunan bu motorda giriş seviyesi 140 HP’lik ünite ve bu modelin ortalama tüketimi 5.7 lt/100 km. Türkiye’de satışa sunulacak 165 HP’lik versiyon ise 250 Nm tork sunuyor. Otomatik şanzımanla 218 km/s maksimum hıza ulaşan bu modelin 0-100 km/s hızlanması 9.4 saniye. Yakıt tüketimi ise ortalama 6.1 lt/100 km olarak veriliyor. Benzinli motor yelpazesinin zirvesinde ise 2.0 lt 260 HP turbo motor bulunuyor. 400 Nm tork üreten bu ünite, ortalama 8.6 lt/100 yakıt tüketirken, sekiz ileri otomatik şanzımanı ve dört tekerlekten çekişi ile de dikkat çekiyor. Dizel seçeneklerde ise yeni altı ileri manuel şanzımanla birlikte gelen alüminyum 1.6 lt motorlar öne çıkıyor. 110 ve 136 HP’lik güç seçenekleri bulunan bu motorun tüketimi ortalama 4.0 lt/100 km’ye kadar iniyor. Opel, popüler 2.0 lt 170 HP dizel motorunu da yeni Insignia’da da sunmaya devam ediyor. Kısaca bu sınıf bir otomobil isteyenler haziran ayını beklemeli…
Sonuç
Hedefi 12’den vuracak
Opel, bu kez işi şansa bırakmamış ve mükemmele yakın bir otomobil tasarlamış. Özellikle tasarımıyla insanı kendine çeken yeni Insignia, geniş ve konforlu kabini, güvenlik teknolojileri ve dinamik sürüşüyle de ön plana çıkıyor. 1.6 lt ve altında hem benzinli hem de dizel motor sunuyor oluşu büyük bir avantaj. Üstelik, her iki motorda otomatik şanzıman opsiyonu da mevcut. Kısaca, yeni Opel Insignia’nın çok satmaması için hiçbir neden yok. VW Passat ve Renault Talisman’a ciddi bir rakip geliyor. Hatta premium rakiplerine bile diyebiliriz…
Yazı: Mert Yılmaz
Frankfurt, Almanya
Son yorumlar