0-100 km/s hıza ulaşma süresi sadece 3.9 saniye (0-60 mil/s hıza ulaşma süresi sadece 3.7 saniye) olan bu spor model, Aston Martin’in 100 yıllık parlak geçmişindeki en güçlü Vantage modeli olma unvanlarına sahip.
Güçlü olduğu kadar esnek de olan V12 Vantage S, dakikada 5750 devirle 620 Nm tork kuvveti üretiyor. Düşük devirde (1000 devir/dk.) 510 Nm tork kuvveti üretmesi, arkadan çekişli olması ve yeni otomatik ve manuel şanzımanı sayesinde sürücülere gerçek bir spor otomobil hissi yaşatıyor. Yeni V12 Vantage S, zaferler kazanan Aston Martin GT3 yarış formülünü yollara taşıyor. Günümüzde hayal edilebilecek en saf ve alçak gönüllü motorlu araç olarak üstün spor performansını kibar tavırla isteyen kullanıcılara sesleniyor.
Bu kadar yetkin bir araçtan bekleneceği gibi, V12 Vantage S yarış otomobili teknolojisi özellikleri içeriyor. Bu yeni model, Almanya’nın zorluğuyla ünlü Nürburgring yarış pistinde “Green Hell” adı verilen turlarda yapılan testlerle geliştirilen dinamik özelliklerine ek olarak, CNC işlemli yanma odaları ve içi oyuk kam milleri gibi yarış otomobili özellikleri içeriyor.
İlginizi çekebilir
Bir başka belirgin örnek ise yeni şanzımanı. Sportshift™ III AMT (otomatik-düz vites), mevcut V8 Vantage S serisinde de yer alan otomatik-düz şanzımanda büyük çaplı geliştirmenin ürünü. Aston Martin Ar-Ge bölümü; AM28 motorun büyük ham gücünü dizginlemek ve en tutarlı ve uygun şekilde sunmak gibi çok zor bir görev üstlenmiş fakat sonuçta elde edilen bu en kısa sürede hızlanma rekoru ile görevi yerine başarıyla getirmişlerdir.
V12 motorun tüm spor potansiyelinden yararlanmak için tasarlanan ve üretilen yeni Sportshift™ III hidrolik sistemli otomatik-düz şanzıman, yarış otomobillerine benzer tarzda vites değiştirme olanağı sağlayarak optimum performans ve verim sunuyor. Üstelik bu şanzıman, üretimine son verilen altı vitesli düz şanzımandan önemli oranda daha hafif, ağırlıktan 25 kg tasarruf sağlıyor.
Bu yarışlarda geliştirilen, sporlarda kanıtlanan ve Aston Martin’in zaferlerle dolu Vantage GT4, GT3 ve GTE yarış otomobillerinde standart olarak uygulanan teknoloji, tork kuvvetinin sadece birkaç milisaniye kesilmesini ve vitesin hassas ve hızlı şekilde değiştirilmesini sağlayarak sürücüye büyük denetim olanağı veriyor.
Vantage serisinde bir başka ilk olan üç kademeli ve seçmeli damping sistemi, aracın dinamik karakterini sürücünün hassa şekilde seçmesini sağlıyor: “Normal”, “Spor” ve “Yarış” kademeleri, sürücünün isteklerini daha iyi karşılayan geniş bir dinamik performans aralığı sunuyor. Bu sistem, sunulan hidrolik direksiyon düzeyini de ayarlıyor.
Bu geniş kapsamlı ve seçmeli damping sistemi kapsamındaki “Spor” konumu, gösterge panosundaki bir düğmeyle çalıştırılıyor, gaz pedalına verilen tepkiyi, vites hızını ve zamanlamasını ve egzoz çıkışını değiştirerek aracın karakterini sürücünün isteklerine göre ayarlıyor.
One-77 Hypercar’ın egzoz sisteminden uyarlanan tamamen yeni egzoz sistemi, üretimine son verilen modelin egzoz sistemine kıyasla daha hafif, daha küçük ve hatta daha yüksek sesli.
Bir başka yenilik, ZF Servotronic hidrolik direksiyon. Daha hızlı 15:1 oranıyla seçmeli damping düğmesine bağlı ve Seçmeli Damping Sisteminin ürettiği “Spor” ve “Normal” ayarlarına en iyi eşlemeyi oluşturmak için tasarlanmış iki konumlu hidrolik sistem sunuyor.
Son yorumlar