JATO Europe tarafından sağlanan verilere göre, Avrupa’da tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araçların satışları, Ağustos ayında ilk kez dizel motorlu araçları geride bıraktı.
Elektrikli otomobiller ve plug-in hibrit araçlar 151.737 adet teslimatla yüzde 21 pazar payı almayı başardı ve 141.635 adet satılan dizelleri geride bıraktı. Benzinli araçlara gelince, yüzde 56 pazar payıyla hala en büyük paya sahipler, ancak giderek payları azalıyor.
Ağustos ayı için tamamen elektrikli modellerde, arka arkaya ikinci ayda da VW ID.3 en çok satılan oldu, Tesla Model 3 onu yakından takip etti ve ID.4’te üçüncü sırada yer aldı. Plug-in hibritlere gelince, Ford Kuga, Mercedes GLC ve BMW 3 Serisi PHEV’lerin ilk 3 sırasını paylaşıyorlar.
İlginizi çekebilir
Üst üste ikinci ay çift haneli rakamlar düşmesine rağmen, Avrupa’da Ocak-Ağustos 2021 arasındaki toplam pazar hacmi, geçen yılki 7.192.839 adede göre daha yüksek olan 8.095.419 kayıtlı araç oldu.
Avrupa pazarı için Ağustos ayında toplam yeni araç tescil sayısı 713.714 adet oldu. Bu, 2020’den yüzde 18 daha düşük, 2019’a göre yüzde 33 ve 2014’ten bu yana en büyük düşüş. Düşüş, açıkçası, çoğu yeni otomobil için büyük bir bekleme süresine neden olan ve alıcıları kullanılmış otomobil pazarına geri döndüren çip sıkıntısından kaynaklanıyor.
Dacia Sandero oldukça başarılı olduğunu kanıtladı, üst üste ikinci ay en üst sırada kaldı ve bu yılın en çok satan beşinci otomobili oldu. VW Golf, 2021 için en üst noktada kalırken önceki yıllara kıyasla önemli bir aylık düşüş kaydederek ikinci oldu. Toyota Yaris, Dacia Duster ve VW T-Roc, genel satışlarda ilk 5 sırayı tamamlıyor. Şaşırtıcı olan, yaşlanan Fiat 500’ün, tam elektrikli modelin 3.152 satışı da dahil olmak üzere aylık 10.966 kayıt ile altıncı sırada yer alması.
Son yorumlar