Hannover’da tanıtılan e-Crafter, elektrik motorlarından elde ettiği 134 HP güç ve 290 Nm tork ile teslimatlarını gerçekleştirebilecek. Kargo alanının altında yer alan 43 kWh’lik batarya, ilk bakışta işi kotarmak için yetersiz görünüyor. Örnek vermek gerekirse Tesla Model S’in en düşük kapasiteye sahip modeli ve Chevrolet Bolt’da 60 kWh’lik bataryalar bulunuyor. Ancak VW, e-Crafter’ın 208 km’lik bir menzile sahip olduğunu iddia ediyor. Otomobil üreticisi, yapacağı güncellemelerle birlikte maksimum menzili 400 km’ye çıkaracağını söylüyor; bu da üretim modelinin daha uzun bir ulaşım mesafesine sahip olması son derece muhtemel görünüyor.
Marka, elektrikli güç ünitesini kargo alanının altına yerleştirdiği için, iç boyutlarda herhangi bir kayıp yaşamamış. Aracı kullanacak şirketlerin 11,300 litrelik bir depolama alanı bulunuyor. Yaklaşık 1,700 kg olan maksimum taşıma kapasitesi de e-Crafter’ı bol sayıda kutu taşımaya uygun hâle getiriyor.
Resif Mavisi renge sahip e-Crafter konsepti, Hannover’daki fuarda katılımcıların dikkatini çekecektir. Derin renk, aracın tamponlarında ve yan şeritlerinde de kendisini gösteriyor. Göze batmayan mavi renkteki bar ise ızgara boyunca uzanıyor. Volkswagen’in ön bölümde yaptığı bir diğer değişiklik ise C şeklindeki gündüz farları. Firma henüz iç mekana dair bir fotoğraf yayınlamadı; ancak burada da yapılan bazı değişiklikler mevcut. Gösterge panelinde devir saatinin yerini alan güç göstergesi, bunun örneklerinden birisi. Konseptte deri direksiyon ve iç mekanda mavi dekorasyon elemanları da bulunuyor.
İlginizi çekebilir
Volkswagen e-Crafter’ın önümüzdeki sene tanıtılacak olan üretim versiyonunun fiyatına dair henüz bir açıklama yapmadı. Elektrikli güç ünitesi, büyük ihtimalle dizel motor skalasından pahalı olacaktır. Mercedes Urban eTruck konsepti ve bunun gibi konseptler, Avrupa’da ticari araçların geleceğinin oldukça çevre dostu olacağının sinyallerini veriyor.
Son yorumlar