Avrupa otomotiv pazarı 2021’de tökezlerken, elektrikli araçlar ve plug-in hibritler için gelen ilk rakamlar yüzleri güldürdü.
JATO Dynamics, genel pazarın bu yıl % 20 düşmesine rağmen, elektrikli araç satışlarının Şubat 2021’e kadar % 67 arttığını bildirdi. EV’ler ve PHEV’ler bu yıl Avrupa’da satılan yaklaşık 850.000’in 115.000’ini ve % 13.6’sını oluşturuyor. Geçen yıl, aynı araçlar sadece % 6,5’lik bir paya sahipti.
Öyleyse beklediğiniz gibi, elektrikli araçlar otomobil üreticilerinin satışlarının gittikçe daha büyük bir bölümünü oluşturuyor. Hyundai ve BMW Group ortalamanın üzerinde bir performans sergilerken, Daimler tarafından tescil edilen tüm yeni araçların dörtte birinden fazlası elektrikli oldu.
İlginizi çekebilir
Jaguar Land Rover, sattığı yeni otomobillerin neredeyse üçte birini oluşturan araç sayısıyla yerleşik otomobil üreticileri arasında en elektrikli olanıydı. Yine de Geely ve Tesla sürüye liderlik etti. Doğal olarak Tesla’nın satışlarının % 100’ü elektrikli, Geely’nin % 45’i ise elektrikli.
Nitekim Tesla Model 3, bu yıl şimdiye kadar en çok satan EV oldu. Yılbaşından bugüne satışları Avrupa’da % 55 arttı ve pazarı kolayca geride bıraktı. Bu yıl 5.400’den fazla yeni kayıtla, 3.500’ü kayıtlı olan Volkswagen ID.3’ün neredeyse 2.000 birim önünde.
Bu arada Volvo XC40, PHEV’lere liderlik ediyor. Satışlar bu yıl yaklaşık 3.500 adede ulaşırken, daha etkileyici olan rakam büyümesi oldu. PHEV crossover’ın satışları % 323 arttı.
Peugeot 3008 ve Renault Captur, Volvo’nun yaklaşık 1.000 birim arkasında. Rakip Fransız PHEV’lerin satışlarına baktığımızda ise, Peugeot 3008 2.564 adet, Renault Captur ise 2.522 adet satılmış.
Birçok Alman otomobil üreticisi, elektrikli aktarma organlarına yatırım yapmak için içten yanmalı motorları geliştirmeyi durdurmaya hazırlanıyor. Bu durum elektrikli araçların satış rakamlarını da arttıracağa benziyor.
Son yorumlar