Türkiye’nin en çok tercih edilen segmentlerinden biri olan kompakt hatchback sınıfında ekonomik motorları ve geniş yaşam alanlarıyla dikkat çeken Fiat Egea HB ve Nissan Pulsar’ı mercek altına aldık.
Kompakt hatchback denildiğinde akla gelen ilk modeller Nissan Pulsar ya da Fiat Egea olmaz doğal olarak. Bu sınıfın gediklileri Volkswagen Golf, Ford Focus HB ya da Renault Megane HB gibi modeller hem satış potansiyeli hem de sundukları sürüş keyfiyle tercih sırasında üst sıralarda geliyor. Fakat artan fiyatlar tüketicileri daha uygun fiyatlı alternetiflere yönlendirmeye başladı. Bu modeller, uygun fiyatlarına karşın sunduklarıyla sınıfın ağabeylerinin de gözünü korkutmayı başarıyor aslında.
İlginizi çekebilir
Tasarım ve iç mekân
Her iki model de tasarım olarak sade fakat modern çizgilere sahip. Pulsar önden bakıldığında aşağı doğru alçalan kaputuyla sportif görünümünü kuvvetlendirirken, arkadan bakıldığında ise tipik bir Uzakdoğulu otomobil olduğunu hissettiriyor. Fiat Egea ise Pulsar’a göre daha Avrupai bir tasarıma sahip. LED teknolojili gündüz aydınlatmalarıyla da Pulsar’a göre biraz daha modern duruyor.
Kabine geçtiğimizde ise sade ve derli toplu bir tasarım ile karşılaşıyoruz. Her iki model de az da olsa yumuşak kaplamalara yer veriyor, malzeme kalitesi olarak Egea’nin Pulsar’dan daha iyi olduğunu belirtmeliyim. İşçilik konusunda da her iki model de sınıf standartlarının gerisinde kalmıyor.
Boyutlar
Fiat Egea HB ve Nissan Pulsar kompakt hatchback sınıfının en büyük otomobilleri olarak dikkat çekiyor. Pulsar 4387 mm uzunluğa, 1768 mm genişliğe ve 1520 mm yüksekliğe sahip. Egea ise 4368 mm uzunluğa, 1792 mm genişliğe ve 1495 mm yüksekliğe sahip. Aks aralığında ise Pulsar 2700 mm ile Egea’nın 2638 mm’sinden daha avantajlı.
Bagaj hacminde ise Pulsar 385 litre, Egea ise 440 litrelik hacim sunuyor fakat burada dikkat edilmesi gereken Egea’nın 440 litrelik hacimi stepnesiz sunuyor olması. Eğer stepne tercih ederseniz 380 litrelik bir hacime düşüyorsunuz.
Bagaj hacminde ise Pulsar 385 litre, Egea ise 440 litrelik hacim sunuyor fakat burada dikkat edilmesi gereken Egea’nın 440 litrelik hacimi stepnesiz sunuyor olması. Eğer stepne tercih ederseniz 380 litrelik bir hacime düşüyorsunuz.
Motorlar
Test araçlarımızın kaputları altında dizel motorlar yer alıyor. Egea’da 1.6 litrelik, Nissan’da ise 1.5 litrelik üniteler var. Her iki motor da altı ileri manuel şanzıman ile kombine ediliyor.
Pulsar’ın Renault Grubu’nun başarılı 1.5 litrelik dizel motoru, özellikle tutumluluk konusunda sınıfının en başarılı ünitelerinden biri… 110 HP güç ve 260 Nm tork üreten motor, düşük devirlerden itibaren sunduğu yüksek torkla 1306 kilogramlık Pulsar’ı atak bir otomobil yapıyor. 11.5 saniyede 0’dan 100 km/s’ye hızlanan Pulsar’ın maksimum hızı ise 190 km/s.
Egea ise 1.6 litrelik Multijet II isimli dizel motorla gücünü ön tekerleklere iletiyor. 120 HP güç ve 320 Nm tork ile sınıfının en güçlü motorlarından biri olan bu ünite, Egea’yı sadece 9.8 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. Sadece kâğıt üstünde değil gerçek yol koşullarında da performanslı hissettiren Egea’nın maksimum hızı ise 200 km/s.
Tüketim
Fiat Egea, Nissan Pulsar’dan hissedilir şekilde daha performanslı bir otomobil buna rağmen çok az bir farkla tüketim konusunda Pulsar’ın gerisinde kalıyor. Pulsar, ortalama 3.6 lt/100 km’lik tüketim değeri sunarken, Egea 3.7 lt/100 km’lik bir ortalama sunuyor. Her iki otomobil de tutumluluk konusunda kendini kanıtlamış motorlarıyla, en ekonomik modellerden olmayı başarıyor.
Fiyatlar
Fiat Egea HB, donanım olarak Pulsar’dan daha zengin olmakla birlikte, performans bakımından da Pulsar’ın ilerisinde. Bu duruma rağmen başlangıç fiyatı 97.900 TL, Pulsar ise 100.995 TL’den başlıyor.
SONUÇ
Yerli olmanın gücü
Egea, Türkiye’de üretilmesinin de avantajıyla Türk tüketicisinin isteklerine Pulsar’a göre daha iyi yanıt veren bir otomobil. Zengin donanım, performanslı motor ve düşük tüketim değerini daha modern bir tasarım ile birleştirmiş. Bu özelliklerini de daha uygun bir başlangıç fiyatıyla sunuyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Fevzi Ondu
Son yorumlar